Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

    ik heb mij recent wat geld in de schoot geworpen gekregen ( bij manier van spreken natuurlijk ) en heb besloten mezelf eens te verwennen.

    aangezien ik graag sport fotografeer ( motocross , karting en allerhande soorten motorsport ) ga ik voor de telezoom optie, en mijn oog is gevallen op de 70-200 f4L.
    kan ik best gewoon de niet is versie nemen aangezien ik toch vaak hoge sluitersnelheden gebruik ? of zal dit een probleem worden om nog leuke panning shots te krijgen?
    of misschien nog even verder sparen en de is versie nemen? wetende dat de is versie bijna dubbel zo duur is.

    F4 zal meer als voldoende zijn voor buiten in het zonnetje denk ik.

    ik had ook gedacht om de 1.4 extender te nemen ( wat mij iets meer zoom geeft als nu met mijn 55-250mm ) maar zal ik dan nog de autofocus kunnen gebruiken op mijn 450D?
    als ik mij niet vergis wordt de lens dan een F5.6 maar is dit over de hele zoomrange of enkel boven de 200?

    alvast bedankt voor de hulp
    Last edited by megamold; 23 mei 2010, 16:28.
    Flickr
    Canon eos 450D
    ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

  • #2
    Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

    de beste lens die je je kan aanschaffen voor jouw doeleinden! Beestige lens!

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

      Over de hele zoomrange

      Dus met extender w het 5.6 over de hele lijn En af werkt maar zal trager reageren.

      IS heeft geen zin bij bewegende beelden. Het zal je wel helpen bij portretten of stilstaande onderwerpen.

      Verschil tussen IS en non-IS is ook de vocht en water bestendigheid en de iets betere scherpte die de 70-400 f4 IS biedt.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

        ik had begrepen dat is ( in mode 2 dus enkel verticale correctie ) wel zeer handig was voor panning

        en is die extra scherpte de bijna dubbele prijs waard?

        de niet is versie lijkt me een koopje , terwijl de is versie toch wat meer overpriced lijkt. als die nu eens 100-200€ duurder was zou ik er direct voor gaan

        is deze lens zonder is ook nog geschikt voor andere evenementen waar ik niet dichtbij kan komen? zoals bv op de ridders wedstrijden in alden-biesen ( middeleeuws zwaardvechten , buiten welteverstaan ) of andere buiten sporten ?
        Last edited by megamold; 23 mei 2010, 18:25.
        Flickr
        Canon eos 450D
        ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

          Ik heb dit voorbeeld al enkele keren gebruikt, maar aangezien je het zelf over motorcross panning hebt ga ik hem nog eens posten (ook omdat in de andere topics fotopic de kwaliteit weer verlaagd heeft door een andere manier van linken)

          iso 200, canon 70-200 f4 IS op 93 mm, f/8, 1/80ste (IS mode 2 aan)

          Verder ben ik eigenlijk niet zo heel tevreden van deze lens, mijn exemplaar is maar zo scherp als ik verwacht had van deze dure lens vanaf 6.3 à 7.1, zelfs nadat ze terug is nagekeken, maar het kan ook aan front of backfocus van mijn body liggen, ik gebruik nu eigenlijk geen AF lenzen meer..
          Ze is wel heel snel en de IS werkt uitstekend, ook voor panning dus, dit voorbeeld is ook op 100% scherp.
          De kleuren en contrast zijn ook prima, maar de bokeh vind ik vaak niet mooi.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

            Een van de voordelen van de IS-versie is dat ze spatwaterdicht is. Het is niet alleen water dat minder gemakkelijk in de lens geraakt, maar bij motorcross kan het ook belangrijk zijn dat stof niet zo gemakkelijk in de lens en camera komt.
            Ik gebruik zelden een uv-filter, maar bij motorcross zet ik er toch altijd eentje op mijn 70-200 f2,8 L IS, om een extra bescherming te hebben tegen steentjes (je kan er ook gemakkelijker het stof afvegen zonder het frontelement te beschadigen).

            Normaal is een 70-200 f4 L IS volledig open ook heel scherp, als dat niet het geval is, dan mankeert er iets aan (front of backfocus, maar dat kan ook aan de camera liggen).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

              spatwaterdicht is niet direct belangrijk ( ga toch niet in de regen ofzo staan ) maar stof is er idd wel genoeg bij motocross

              ik zal volgende keer eens proberen met mijn 55-250 wat te pannen zonder de IS aan en kijken of ik er nog iets uit kan halen.
              waarom moet het toch zo een groot prijsverschil zijn voor zo een prullen

              gesproken over front en backfocus , hoe kan ik dit makkelijk controleren ?
              Flickr
              Canon eos 450D
              ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door megamold Bekijk bericht
                gesproken over front en backfocus , hoe kan ik dit makkelijk controleren ?
                Als je foto's scherp zijn op het punt waarop je hebt scherpgesteld, dan heb je een goede lens. Als je voorwerpen fotografeert, en de scherpte zit te ver naar voor, dan heb je frontfocus, zit de scherpte te ver naar achter, dan is het backfocus.

                Meer is het niet, heb je nooit scherpstelproblemen, dan zoek je ook niet naar fouten.
                Want als je echt begint te zoeken, dan zal je altijd wel ergens iets vinden dat niet echt 100% perfect is.
                Bij de heel wat camera's kan je tegenwoordig een correctie uitvoeren per lens, als je dan die lens gebruikt, zal de camera de afwijking corrigeren zoals jij ze hebt ingesteld.
                Je moet dat dus heel correct doen, en dat zal ook een reden zijn waarom dat niet mogelijk is bij de instap-DSLR's.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                  Als je constant je diafragma dichtdraait heeft dat ook gevolgen voor de bokeh uiteraard.
                  Dit panning shot mag er overigens best wezen om het zacht uit te drukken.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                    70-200 is een heerlijk bereik (op eender welke camera) en ik zou het niet meer willen missen.

                    ik denk dat voor jouw doel de 70-200 f/4 IS een hele goede keuze is Verwen jezelf maar met dat stukje heerlijk glas
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                      Oorspronkelijk geplaatst door megamold Bekijk bericht
                      en is die extra scherpte de bijna dubbele prijs waard?
                      ?
                      ooh ja, ik heb ze beiden gehad en ik moet zeggen dat de IS versie een wereld van verschil is met de niet IS (op f4 zo heerlijk scherp, niet normaal)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                        Oorspronkelijk geplaatst door megamold Bekijk bericht
                        kan ik best gewoon de niet is versie nemen aangezien ik toch vaak hoge sluitersnelheden gebruik ?
                        Lijkt mij de reden om een IS versie te nemen........
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Lijkt mij de reden om een IS versie te nemen........
                          hij zal wel bedoelen lage (korte) sluitertijden... maar dat wist jij ook wel
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                            ik bedoelde idd korte sluitertijden ik vergis mij altijd omdat 1000 hoger is als bv 250 ,de uitkomst van de breuk natuurlijk niet

                            ik wil me wel verwennen met een lekker stuk glas maar die is versie gaat toch nog even sparen worden vrees ik

                            misschien eens rondzoeken voor de is versie 2dehands
                            Last edited by megamold; 25 mei 2010, 16:58.
                            Flickr
                            Canon eos 450D
                            ef-s 18-55 f3.5-5.6 is ~ ef-s 55-250 f4-5.6 is

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 70-200 f4 is of niet voor 450D

                              Oorspronkelijk geplaatst door megamold Bekijk bericht
                              ik bedoelde idd korte sluitertijden ik vergis mij altijd omdat 1000 hoger is als bv 250 ,de uitkomst van de breuk natuurlijk niet

                              ik wil me wel verwennen met een lekker stuk glas maar die is versie gaat toch nog even sparen worden vrees ik

                              misschien eens rondzoeken voor de is versie 2dehands
                              de 70-200 f4 IS is inderdaad een 'lekker stuk glas'
                              de niet IS versie niet zo lekker
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X