Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

    Beste allemaal,

    Ik heb de volgende vraag:

    Momenteel heb ik een canon 60d met de canon 24-105 4L lens...

    Ik zal binnenkort een trouw gaan fotograferen ik ik zal mijn wat moeten verbeteren van materiaal.

    Ik denk aan twee opties:

    Overstappen naar de canon 6d of de aanschaf van canon 16-35 2.8

    Welk is de beste keuze?

  • #2
    Re: Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

    Ik zal reageren met de meest gestelde vraag (vermoed ik):

    Wat mis je nu in je foto's, waardoor voel je je beperkt?

    Nu durf ik ook de vraag te stellen waarom je je zoektocht beperkt tot L lenzen? Ik heb lange tijd naar dezelfde combinatie van camera en lens gekeken, maar het is uiteindelijk de 15-85 geworden. Qua beeldkwaliteit vind ik hem top, en hij biedt veel meer groothoek bereik en iets minder tele bereik.

    Het lijkt erop dat je hier tegen het missen van die groothoek aanloopt. Dan lijkt de 17-55 f/2.8 me een logischere keuze. Niet alleen spaar je geld uit ten opzichte van de 16-35mm, hij is wat flexibeler in het gebruik. Daardoor kan je met dezelfde lens dus overzichtsfotos maken van de locatie, maar ook meer portretten maken. Het lijkt me dat er op een trouwerij veel verwachtte maar ook onverwachtte momenten zijn en dan wil je niet even snel van lens moeten wisselen.

    Mocht je in de toekomst naar een full frame willen (dat kan een reden zijn voor je L lenzen) dan raak je de 17-55mm ook gemakkelijk kwijt op de tweedehands markt. Het is een van de meer gewilde en kwalitatief betere EF-S lenzen .

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

      Ik zoek vooral verbetering om foto's te trekken in moeilijkere lichtsituaties.
      Ik wil flitsen zoveel mogelijk vermijden, omdat dit toch vaak afbreuk doet aan de sfeer van het moment.

      De rede dat ik voor L lenzen ga is omdat ik het graag degelijk heb en ik de optie op een fullframe in de toekomst wil openhouden...

      Mijn dillema komt door het feit dat ik met de 6d enkele 'stops' win, maar ook met een nieuwe lens...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

        Oorspronkelijk geplaatst door Nomistake Bekijk bericht
        Ik zoek vooral verbetering om foto's te trekken in moeilijkere lichtsituaties.
        Ik wil flitsen zoveel mogelijk vermijden, omdat dit toch vaak afbreuk doet aan de sfeer van het moment.

        De rede dat ik voor L lenzen ga is omdat ik het graag degelijk heb en ik de optie op een fullframe in de toekomst wil openhouden...

        Mijn dillema komt door het feit dat ik met de 6d enkele 'stops' win, maar ook met een nieuwe lens...
        Ik denk dat de optie FF-L lenzen nog het beste is voor je.
        Je hebt met de canon 60D een piekfijn toestel, (heb hem ook) en ik zou niet te gauw upgraden naar FF omdat je dan
        echt niet meer zonder toplenzen kunt. Koop de 16-35 bijv.
        voordelen zijn:Snelle focus, goede bouw, flare ongevoelig, (weathersealing), en EF lens dus kun je in de toekomst ook gebruiken.
        Succes Paul

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60d. Nieuwe lens of nieuwe body

          De aankoop van een goede flitser is volgens mij de beste optie. Dit en een goede techniek, dit gaat zeker een verbetering zijn van uw foto's. Mijn ervaring is dat je in de meeste gevallen niet om zo een ding heen kunt, hiermee laat je het licht komen uit de door jouw gewenste richting. Niet alleen bij weinig licht, ook bij veel licht maar met een slechte kwaliteit. Bij een trouw kun je niet in alle situaties het koppel laten poseren en moet je vaak de momenten nemen zoals ze zijn.

          Comment

          Working...
          X