Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

    Heb besloten de overstap te maken van nikon naar canon.

    Heb wat geld gekregen dus hoef voor het eerst ook niet echt op de prijs te letten(al doe je dat onbewust toch)
    Ik ga de canon 5d mk2 kopen alleen ben er nog niet uit welke lenzen erbij.

    1 lens is al zeker en dat wordt de 85mm 1,2 serie 2

    Ik zit te twijfelen of om de 28-300 te nemen lees er een hoop goede reviews over .
    Al zeggen anderen ook weer dat de scherpte tegenvalt.

    Of de Canon EF 16-35mm f2.8L II USM + Canon EF 24-70mm f/2.8L USM + Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
    En een extender 2x erbij.

    Als ik de 28-300 neem scheelt dat een hele hoop en ook een hoop minder lenzen om mee te zeulen overal naartoe.

    Of nog ander combo's in jullie ogen .

    Kom er maar niet uit zit al te denken om maar een dagje naar de fotowinkel te gaan en dan maar testen of het idd goede zichtbare verschillen zitten tussen een mega zoom en de gewone zooms.

  • #2
    Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

    2de reeks zou mijn voorkeur wegdragen!
    16-35 + 24-70 + 85 + 70-200

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

      Aangezien de 28-300 qua scherpte nog net door de beugel kan op toestellen met minder mp lijkt me dat voor een megapixel monster als de 5D MII niet zo geschikt.
      De 2e combinatie lijkt me prima, maar een 2x converter heeft weinig zin: die geeft op een MkI ook al te weinig resolutie.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

        Als je niet naar het geld moet kijken zou ik persoonlijk voor de 2de reeks gaan (heb deze zelf ook allemaal en ben er heel tevreden over)
        Tevens zou ik ook nog enkele primes ertussen nemen.
        Je hebt dan inderdaad meer lenzen mee te nemen, maar daarentegen zit je wel met allemaal lichtsterkere lenzen van 2,8.

        mvg
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

          ps. Ik gebruik de 70-200 L 2,8 is geregeld samen met een 2x extender en een 1,4x extender, deze tweede heeft toch mijn voorkeur. Met de 2x extender wordt de lens toch aanzienlijk softer maar de af werkt bij mij toch nog steeds heel goed.

          mvg
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            ps. Ik gebruik de 70-200 L 2,8 is geregeld samen met een 2x extender en een 1,4x extender, deze tweede heeft toch mijn voorkeur. Met de 2x extender wordt de lens toch aanzienlijk softer maar de af werkt bij mij toch nog steeds heel goed.

            mvg
            Sieg

            Heb je dan nog autofocus met de 2x extender ?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              2de reeks zou mijn voorkeur wegdragen!
              16-35 + 24-70 + 85 + 70-200

              mm
              op de 85 na (toch de 1.2 versie) heb ik met bovenstaande reeks ervaring ... en ook wel tevreden over.

              Persoonlijk heb ik nu wel wat spijt van de 16-35. Ik denk dat ik nu mijn geld aan een tilt/shift had gegeven (die 17mm !)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                Iedereen gaat dus voor de meeste lenzen en duurste combo
                Maar iemand van jullie ook gewerkt toevallig met een 5dmk2 en een 28-300.
                Ben zo benieuwd of je het verschil duidelijk ziet .

                Ik begrijp wel van jullie dat de rest van de keuzes wel de menigen gedeeld worden.
                De 85mm 1,2 prime schijnt echt prachtig te zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                  Misschien ook DEZE eens aandachtig lezen ?

                  Zeker ook de reactie van oa Rudy in deze topic...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tony1974 Bekijk bericht
                    Heb wat geld gekregen dus hoef voor het eerst ook niet echt op de prijs te letten(al doe je dat onbewust toch)

                    Of de Canon EF 16-35mm f2.8L II USM + Canon EF 24-70mm f/2.8L USM + Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
                    En een extender 2x erbij.
                    Zet er in plaats van de 2x TC nog een 100-400 L bij voor het telewerk.

                    Als je de 85mm f1,2 vervangt door een 85mm f1,8 dan wordt zelfs met de 100-400 erbij de totaalprijs nog iets lager.
                    De 85mm f1,8 is ook heel erg goed...

                    85mm f1,8 getest op de 5D MKII:
                    Last edited by Black B@ndit; 12 juli 2009, 16:02.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Misschien ook DEZE eens aandachtig lezen ?

                      Zeker ook de reactie van oa Rudy in deze topic...
                      Thnx voor de tip.
                      Had deze al gelezen.
                      Ben naar zulke mensen op zoek.
                      Liefst die uit eigen ervaring spreken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Zet er in plaats van de 2x TC nog een 100-400 L bij voor het telewerk.

                      Als je de 85mm f1,2 vervangt door een 85mm f1,8 dan wordt zelfs met de 100-400 erbij de totaalprijs nog iets lager.
                      De 85mm f1,8 is ook heel erg goed...

                      85mm f1,8 getest op de 5D MKII:
                      http://www.photozone.de/canon_eos_ff/419-canon_85_18_5d
                      Heb hier aan lopen denken maar de 85 mm 1,2 is eigenlijk een must have voor mij.
                      Schijnt een van canons beste lenzen te zijn als ik het overal lees.
                      De 100-400 mmmm ja heel erg mooi.
                      Maar als ik dan alles ga uitrekenen dan denk ik dat mijn wederhelft het hier nou ook niet helemaal mee eens zal zijn

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tony1974 Bekijk bericht
                        Heb besloten de overstap te maken van nikon naar canon.

                        Heb wat geld gekregen dus hoef voor het eerst ook niet echt op de prijs te letten(al doe je dat onbewust toch)
                        Ik ga de canon 5d mk2 kopen alleen ben er nog niet uit welke lenzen erbij.

                        1 lens is al zeker en dat wordt de 85mm 1,2 serie 2

                        Ik zit te twijfelen of om de 28-300 te nemen lees er een hoop goede reviews over .
                        Al zeggen anderen ook weer dat de scherpte tegenvalt.

                        Of de Canon EF 16-35mm f2.8L II USM + Canon EF 24-70mm f/2.8L USM + Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
                        En een extender 2x erbij.

                        Als ik de 28-300 neem scheelt dat een hele hoop en ook een hoop minder lenzen om mee te zeulen overal naartoe.

                        Of nog ander combo's in jullie ogen .

                        Kom er maar niet uit zit al te denken om maar een dagje naar de fotowinkel te gaan en dan maar testen of het idd goede zichtbare verschillen zitten tussen een mega zoom en de gewone zooms.
                        Als reislens, all-round, lijkt mij de 28-300 best. Echter is scherpte het belangrijkste dan weet u het antwoord ook al wel zeker

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                          85 1.2 is fantastisch, maar hier stond je besluit al vast

                          16-35 2.8 II vind ik persoonlijk zeer goed, zou ik zeker aanraden op 5D
                          70-200 F4 IS is beste zoom die canon tot nu toe gemaakt heeft, dus deze kan je overwegen ipv 2.8 versie tenzij je 2.8 in dat zoombereik absoluut nodig hebt.

                          Buiten F2.8 is F4 lichter, vergelijkbaar scherp op F4, en betere IS (laatste generatie). Voor flinterdunne DOF kan je zowieso 85 1.2 gebruiken

                          Alles hangt af van wat je wil fotograferen, maar met die 3 lenzen kom je al erg ver, eventueel nog met extender 1.4 die je kan gebruiken op 70-200.

                          Extender 2.0 kan technisch gebruikt worden op zooms maar met verlies, ik gebruik de 2.0 enkel op lichtsterke superscherpe primes zoals 300 2.8

                          28-300 vind ik duur en zwaar en je mist de snelheid en absolute scherpte. Ik ben ook niet zo'n voorstander van schuifzooms.

                          succes met je keuze
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                            Als reislens, all-round, lijkt mij de 28-300 best. Echter is scherpte het belangrijkste dan weet u het antwoord ook al wel zeker
                            Hahaah ik vrees het wel ,dit gaat geld kosten

                            Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                            85 1.2 is fantastisch, maar hier stond je besluit al vast

                            16-35 2.8 II vind ik persoonlijk zeer goed, zou ik zeker aanraden op 5D
                            70-200 F4 IS is beste zoom die canon tot nu toe gemaakt heeft, dus deze kan je overwegen ipv 2.8 versie tenzij je 2.8 in dat zoombereik absoluut nodig hebt.

                            Buiten F2.8 is F4 lichter, vergelijkbaar scherp op F4, en betere IS (laatste generatie). Voor flinterdunne DOF kan je zowieso 85 1.2 gebruiken

                            Alles hangt af van wat je wil fotograferen, maar met die 3 lenzen kom je al erg ver, eventueel nog met extender 1.4 die je kan gebruiken op 70-200.

                            Extender 2.0 kan technisch gebruikt worden op zooms maar met verlies, ik gebruik de 2.0 enkel op lichtsterke superscherpe primes zoals 300 2.8

                            28-300 vind ik duur en zwaar en je mist de snelheid en absolute scherpte. Ik ben ook niet zo'n voorstander van schuifzooms.

                            succes met je keuze
                            Thnx voor de tip over de 70-200 f4 had hier eigenlijk niet naar gekeken maar als ik nu op verschillende site's die tests lees komt deze lens er erg goed uit,dit is absoluut het overwegen waard en nog een stuk lichter ook en uiteraard de stop extra.

                            Extender hetzelfde verhaal w,wil deze in de winkel testen eigenlijk en als het te soft wordt neem ik idd de 1,4.
                            Thnx voor de tips hier heb ik zeker wat aan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5dmk2+welke lenzen,kom er niet meer uit!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tony1974 Bekijk bericht
                              Thnx voor de tip.
                              Had deze al gelezen.
                              Ben naar zulke mensen op zoek.
                              Liefst die uit eigen ervaring spreken.

                              Heb hier aan lopen denken maar de 85 mm 1,2 is eigenlijk een must have voor mij.
                              Schijnt een van canons beste lenzen te zijn als ik het overal lees.
                              De 100-400 mmmm ja heel erg mooi.
                              Maar als ik dan alles ga uitrekenen dan denk ik dat mijn wederhelft het hier nou ook niet helemaal mee eens zal zijn
                              Weet je wat je moet doen, zelf eens hier komen proberen met een 5DmkII 28-300 combo.
                              Anders word je toch maar gek van het over en weer tussen voor en tegenstanders. (en veel tegenstanders hebben de 28-300 nooit gebruikt)
                              Objectief je eigen mening vormen doe je maar op 1 manier, en dat is zelf de lens uittesten.
                              Mijn visie:
                              Optisch kan je altijd wel iets beter vinden dan de 28-300, maar geen enkele prime of zoom kan tegen het gebruiksgemak, indien je de schuifzoom, het gewicht en de prijs kan verteren ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X