Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D advies

    Hoi mede-forummers

    Ik ga mij een Canon 550D kopen, maar ben er nog niet uit welke lens(zen) ik erbij zou nemen.

    Ik zou de camera willen kopen in een set incl. tas, lens (goeie all-rounderlens) en extra batterij.

    Daarbij zou ik nog een deftige telelens willen kopen los van die set.

    Ik zou dit allemaal willen kopen bij redcoon. Welke set raden jullie me aan, en welke aparte lens zou ik het beste nemen?
    Die laatste zou wel minstens 250mm moeten zijn en liefst 300 of 400.

    Ik had gedacht aan die Canon EF 100-400mm maar die komt toch al snel op een kleine 1500 euro wat ik toch wel veel vind.

    Ik wou eerst een Eos 7D kopen, maar heb besloten om wat te besparen op de body, en wat meer uit te geven aan het glas

    Laat jullie meningen maar komen

    Eventueel advies over de plaats waar ik alles het beste zou kopen mag ook.

    [Mod]Omdat dit eerder een vraag is over objectieven die bij de 55OD horen dan over de body zelf, heb ik je topic verplaatst van Camera's naar Objectieven. Dank voor je begrip.[/Mod]
    Last edited by LesC; 5 juli 2010, 09:59.
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Canon 550D advies

    Klassieke vraag die al een aantal keer gesteld is, en daarom niet meteen een antwoord krijgt.
    Ben je nieuw in de fotografie, dan lijken me de kitlenzen (met IS) de beste keuze, vanuit een prijs/kwaliteit standpunt. Als breedhoek is dat de EF-s 18-55 IS, en als tele de EF-s 55-250 IS.
    Als je daarmee vertrouwd bent en stilaan tegen de grenzen van die objectieven aanloopt, dan ken je ook je onderwerp en veel meer over fotografie, en weet je veel beter wat je zoekt.
    Zo heb ik mijn breedhoek kitlens vrij snel (binnen het jaar) vervangen door de EF-s 17-55 f/2.8 IS, een z.g. "lichtsterk" objectief, dat me nu (drie jaar later) nog betere resultaten oplevert op mijn 7D.
    Mijn vrouw gebruikt nog steeds mijn EF-s 55-250, die ik vervangen heb door een EF 70-200 f/2.8 IS, nogmaals, zowel gestabiliseerd (IS) als lichtsterk.

    Denk eraan dat langere tele's ook duurder zijn...

    Waar te kopen? Niet te ver uit de buurt, zou ik zeggen. Voor mij is dat Fotokonijnenberg Turnhout, maar er zijn andere opties. Voor de body vertrouw ik het meeste op de lokale fotoboer, en als ik 'm vertel welke prijzen "de concurrentie" hanteert, dan komt-ie me meestal wel wat tegemoet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D advies

      Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
      ......Ik wou eerst een Eos 7D kopen, maar heb besloten om wat te besparen op de body, en wat meer uit te geven aan het glas

      Laat jullie meningen maar komen
      Héél verstandige keuze !!

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D advies

        Hey,

        Bedankt voor jullie reactie.

        Ik heb uiteindelijk een Eos 550d gekocht met een 15-85 IS lens erop, en deze bevalt me ENORM goed.

        Enkel zou ik dus nog een telelens willen want de huidige lens ontbreekt wel wat zoommogelijkheden

        Grtz
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D advies

          Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
          Hey,

          Bedankt voor jullie reactie.

          Ik heb uiteindelijk een Eos 550d gekocht met een 15-85 IS lens erop, en deze bevalt me ENORM goed.

          Enkel zou ik dus nog een telelens willen want de huidige lens ontbreekt wel wat zoommogelijkheden

          Grtz
          Proficiat met uw aankoop. Ik vind dat je een goede keus hebt gemaakt .
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D advies

            Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
            Enkel zou ik dus nog een telelens willen want de huidige lens ontbreekt wel wat zoommogelijkheden
            Ik denk dat je zoom verward met tele, een veel gemaakte fout de 15-85 heeft een zoom van 5,6x !!

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D advies

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Ik denk dat je zoom verward met tele, een veel gemaakte fout de 15-85 heeft een zoom van 5,6x !!

              grts
              Sieg

              Wat is het verschil dan tussen de twee?

              Zoom = mogelijkheid tot inzoomen
              Tele = Lens met als doel om nog meer te kunnen "zoomen" dan een gewone zoomlens.

              Zoiets in de aard?
              Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D advies

                Eerste stelling is juist, tweede niet, maar d'er zijn er hier anderen die zeker de puntjes op de i zullen komen zetten.
                Een zoomlens is elke lens waarvan men twee brandpuntsafstanden opgeeft: bv een 10-22mm is evengoed een zoomlens als een 18-200. Bij compacts en bridges spreekt men vaak over zoveel maal zoom; dat is veel minder het geval bij objectieven voor spiegelreflexcamera's.
                Een 10-22 noemt men een uwa (ultrawide angle), een 17-55 noemt men een breedhoek (of een groothoek), terwijl men een 70-200 een telelens noemt.
                Ook een 300mm (let op: ik geef hier slechts één brandpuntsafstand) is een telelens, maar een vastebrandpuntslens, of een prime; ook een 50mm is een primelens.

                Een voor jou geschikte tele is misschien wel de EF-s 55-250mm IS, qua prijs/kwaliteit zeker een goede keuze. Daarnaast heb je de betere maar duurdere 70-200 objectieven (en er zijn er vier: twee met, en twee zonder IS; twee met een constant diafragma van f/4 en twee met f/2.8). Zo heb ik mijn EF-s 55-250 ingeruild (nou ja, mijn vrouw heeft die "aangeslagen") voor een EF 70-200 f/2.8 IS.

                Hopelijk heb je wat aan mijn "schoolmeesterpraat".

                Lees net een post van ishpuini die het allemaal nog beter verwoordt dan ik. Beslist lezen!
                Last edited by LesC; 5 juli 2010, 20:36.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X