Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500mm f4 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500mm f4 IS

    Iemand al iets gehoord van een MK II versie van deze lens ?
    Ik heb er ergens al iets over gelezen maar vind het niet meer terug.

    Aangezien deze lens toch geïntroduceert is geweest in 1999 is het misschien wel tijd om een nieuwe versie op de markt te brengen met betere stabilisatie zoals die van de 800mm.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Canon 500mm f4 IS

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Aangezien deze lens toch geïntroduceert is geweest in 1999 is het misschien wel tijd om een nieuwe versie op de markt te brengen met betere stabilisatie zoals die van de 800mm.
    Och, ik heb het wachten al lang opgegeven op de introductie van IS (whatever versie) op de EF 400 f5.6. Die is al van 1993 op de markt ... zonder IS.
    DigiCam

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500mm f4 IS

      Het huidig objectief scoort "aardig" bij de reviews op FredMiranda.com (een 9.9 op basis van 73 gebruikers...) en je kunt je afvragen of je zo blij gaat zijn met een nieuwe versie die iets meer presteert tegen een waarschijnlijk (veel) hogere prijs. Zie bijvoorbeeld de nieuwe 70-200 F/2.8 IS ....
      Last edited by hapa; 18 januari 2010, 18:59.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500mm f4 IS

        Vond alleen iets van een 400/4 DO.
        http://www.canonrumors.com/2010/01/l...anon+Rumors%29

        Alleen deze speculatie: http://www.canonrumors.com/2010/01/p...part-2-lenses/
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500mm f4 IS

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
          Het huidig objectief scoort "aardig" bij de reviews op FredMiranda.com (een 9.9 op basis van 73 gebruikers...) en je kunt je afvragen of je zo blij gaat zijn met een nieuwe versie die iets meer presteert tegen een waarschijnlijk (veel) hogere prijs. Zie bijvoorbeeld de nieuwe 70-200 F/2.8 IS ....
          Ik weet dat een 500mm f4 IS op het ogenblik één van de toplenzen is van Canon, ergens had ik de hoop dat er, indien er een nieuw model zou komen, een 2de hands zou vrijkomen, want na een jaartje zoeken heb ik er nog geen gevonden.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500mm f4 IS

            Als je de tweedehandssites een beetje volgt dan heb ik er het laatste jaar toch enkele zien voorbijkomen. Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel je er wilt aan geven... Voor 60% van de nieuwprijs ga je er geen vinden natuurlijk. Persoonlijk zou ik zo'n lens ( +5600 euro ) liever nieuw kopen, een beetje doorsparen en dan heb je tenminste garantie. Het is zondermeer een topding, ik zou de mijne zeker niet meer willen missen, voor mij is dit nog net een draagbare oplossing met praktisch bereik.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment

            Working...
            X