Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

    Zonet offerte binnengekregen van Art&Craft voor herstelling van de 50mm/F1.4 die één maand buiten garantie was. Zou me 150 euro kosten voor herstelling (scherpstelproblemen en vuil in de lens) maar kan volgens hun info ook meer zijn na disassembleren. De moeite om nog te laten doen? Of beter verlies slikken en nieuwe kopen? Heb beetje schrik dat ze sowieso nooit meer perfect zal zijn (lens was vroeger van kennis, heeft ze laten vallen en is open gegaan, zelf proberen in elkaar vijzen en was gelukt, maar met dit tot gevolg).
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

    Ik ben opzoek naar deze lens en nieuw kost hij nog tussen de 300 en de 350...
    Dus indien ze het maar doen voor 150 kom maak er eventueel 200 je weet nooit vind ik het persoonlijk misschien al wel de moeite.
    Maar ja jij moet het natuurlijk beslissen.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

      150,- zou ik wel het maximum vinden voor reparatie van zo'n lens anders zou ik mij eerder een nieuwe kopen met nieuwe garantie...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

        Heb ook zo'n gevoel. Vertrouw de nota overigens niet dat het nog duurder kan zijn, voor zelfde geld komt het op 200 euro en dat is dan toch veel voor een 2e hands lens die kapot is geweest.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

          Gewoon zelf doen ... klassiek probleem ( normaliter ) ... eventueel iemand van het forum laten doen ... de nieuwe zijn niet verbeterd zover ik weet

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

            Ze vragen dan wel 65 euro voor het bestek. Zeker dat dit zelf op te lossen valt? Anders wil ik dat bestek wel betalen en door iemand laten fixen. Wie kan dat?
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

              Dit had ik niet meer gelezen: " (lens was vroeger van kennis, heeft ze laten vallen en is open gegaan, zelf proberen in elkaar vijzen en was gelukt, maar met dit tot gevolg)." ... dus sowieso geen bestek laten maken, wasted money ... bij gewoon gebruik (zelfs heel voorzichtig) krijg je ook miserie met de AF ... wat (inwendig) stof is bij een 50 mm lens niet zichtbaar, dus indien je manueel kan scherpstellen, zo gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Ze vragen dan wel 65 euro voor het bestek. Zeker dat dit zelf op te lossen valt? Anders wil ik dat bestek wel betalen en door iemand laten fixen. Wie kan dat?
                Ik, onlangs zelf mijn eigen lens van nieuwe USM motor (kost 70euro onderdelen) voorzien.
                Last edited by Jer0en; 8 januari 2013, 10:34.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                  Van waar ben je? Probleem met lens is dus dat er vuil in zit (niet enkel stof) en dat de af werkt maar nooit scherpe beelden aflevert. Ook manuele focus is blurry, dus optisch moet er toch iets fout zitten.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                    Gent of Mechelen (ouders) Als in geen enkel geval ook manuele focus geen scherp beeld kan gevormd worden lijkt me er toch nog wel wat meer fout te zitten. Kan je de volledige 'rotatie' maken op de afstandschaal van de scherpstelling?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                      Geen idee, de lens ligt bij canon en kost me 65 euro als ik terugwil zonder herstelling. Denk dat ik ze maar ga laten. Jammer maar niks aan te doen zeker?
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                        tja, redelijk duur bestek...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                          idd duur bestek
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            tja, redelijk duur bestek...
                            bijna elk bestek is duur.

                            ik denk dat het een manier is om de mensen te overtuigen om toch maar de 'kleine' meerprijs te doen betalen om effectief herstelling te laten uitvoeren of net zoals hij nu overweegt om de lens mss toch te laten liggen. zo verkrijgen ze nieuwe spare-stukken voor andere lenzen mee te herstellen
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50/F1.4 laten herstellen of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                              bijna elk bestek is duur.

                              ik denk dat het een manier is om de mensen te overtuigen om toch maar de 'kleine' meerprijs te doen betalen om effectief herstelling te laten uitvoeren of net zoals hij nu overweegt om de lens mss toch te laten liggen. zo verkrijgen ze nieuwe spare-stukken voor andere lenzen mee te herstellen
                              Denk je dat nu echt? zou toch schandalig zijn hoor...
                              't is gene garagist achter zijn uren hé.

                              Comment

                              Working...
                              X