Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D met oude lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D met oude lenzen

    Mijn oude Canon 1000F heeft het begeven en ik wil nu een 400D aankopen. Aangezien ik een echte leek ben in de objectieven problematiek weet ik niet wat te doen met mijn oude lenzen, die ik nog graag wil gebruiken.
    Het zijn een standaard kitlens EF 35-80/4-5,6 en een Canon Zoomlens EF 75-300 / 4-5,6. Deze 2 lenzen waren voor mij steeds voldoende. Ik gebruik de camera slechts 2x per jaar tijdens onze verre reizen. Nu heeft er iemand mij verteld dat ik deze 35-80 moet vermenigvuldigen met 1,6 om de juiste waarde bij het gebruik van de digitale camera te krijgen....?

    Mijn vraag is : moet ik een andere lens kopen om hetzelfde bereik te hebben als met mijn oude lenzen ? Zo ja, dewelke? (ik lees veel goeds over Tamron...)
    De 400d body koop ik zowiezo, maar zonder kitlens.
    Bedankt voor de hulp.

  • #2
    Re: Canon 400D met oude lenzen

    Je moet inderdaad met 1,6 vermenigvuldigen
    Alles wordt meer tele, en je 35mm is helemaal geen groothoek meer, daarom zou ik er toch de kitlens bijnemen
    De lenzen die je hebt zijn geen hoogvliegers, maar als je er totnutoe tevreden mee bent kan je ze verder gebruiken op de 400D
    De 75-300 is best bruikbaar tot 200mm, op 300mm is de lens niet erg scherp meer
    Er is dus wel kans dat je later betere lenzen zal willen kopen

    Veel plezier met je 400D

    Comment

    Working...
    X