Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

    Ik hab de mogelijkheid om een Canon 300 mm f2,8 II tweedehands aan te kopen.

    Het is de bedoeling voor vogelfotografie.
    Ik zou deze lens gebruiken op een crop camera 7d markII + een extender 2x.

    Momenteel maak ik beelden met de Canon 400 mm f5,6 maar ik zou graag een groter bereik hebben bij een redelijke f-stop.
    IK fotografeer niet graag met hoge ISO, de 7D markII zou goed zijn in de hoge ISO's maar ik verdraag ze toch niet echt goed.

    300 mm f2,8 met een crop sensor (300 x 1,6 = 480 mm) + een 2x extender (480 * 2 = 960 mm bij f5,6).

    Ik zou voor de 300 mm gaan omdat de 400 f2,8 en de 500 f4 te groot en te zwaar zijn om mee op reis te nemen en altijd mee te sleuren.

    Graag jullie mening hierover ...... zie ik het goed ..... is de combinatie OK ...... blijft de lens nog altijd redelijk scherp ?
    Als er andere opties zijn mag je altijd deze vernoemen, ik sta open voor elke commentaar.

    Bedankt op voorhand !

  • #2
    Re: Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

    Kijk hier maar eens, De 300/F2.8 + 2x tc is bijna even scherp als de 600/F4. Het verschil is minimaal en je gaat zeker scherpe foto's kunnen maken. Ik zou hem wel een tikkeltje dicht stoppen tot F6.3.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

      Bedankt voor je reactie. Nu ga ik zeker tot deze aankoop over. De 300 f2,8 is voor mij ideaal om mee te nemen en handheld te fotograferen anders had ik de 400 of 500mm geopteerd.

      De link heeft ook heel veel verduidelijkt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

        Ik zou zeker ook de nieuwe 400mm f4 DO II in overweging nemen. Deze schijnt ook heel goed te zijn met extenders, dan heb je een 560mm f5.6 en 800mm f8 in een zeer handelbaar pakket. Ik heb trouwens zelf de 300mm f2.8 II gehad en gebruikte deze ook meestal met de 2x. Optisch zeer goed alleen is de autofocus soms een beetje aan de trage kant, vooral voor vogels in vlucht.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 300 mm f2,8 II voor vogelfotografie ???????

          Enige maanden geleden heb ik mij hier ook mee bezig gehouden. Zo'n 300mm f2.8 II weegt ook al wat om mee te nemen op reis. Een betere "reiscombinatie" is misschien de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM met extender 1.4 III (AF met f8).
          http://www.paulvanrooy.be

          Comment

          Working...
          X