Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300 F4 L IS vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300 F4 L IS vraagjes

    hoi,

    Sinds kort heb ik deze lens. Twee vraagjes hieromtrent.
    De IS heeft 2 standen, de tweede kan je gebruiken wanneer objecten horizontaal of verticaal bewegen dacht ik. Zijn er mensen die dit effectief gebruiken en zo ja in welke situaties dan ?
    Er zit ook zo een switch op die je kan instellen op >1.5 of >3 . Ik meen begrepen te hebben dat dit iets te maken heeft met de minimale focusafstand. Is het voor dergelijke tele dan niet aan te raden deze steeds op >3 te zetten of maakt dit eigenlijk niet zo veel uit of zijn er misschien bepaalde situaties waar je ze beter op >1.5 zet?

    bedankt al op voorhand voor de inputs
    Last edited by dekoningg; 22 december 2005, 10:24.

  • #2
    Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

    Je zet het beter op >3m als je objecten verder zitten dan 3 meter, zo is de scherpstelling sneller daar hij niet gaat zoeken in het gedeelte onder de 3 meter. Zit je scherpstelpunt tussen 1,5 m en 3 m ... ja, dan moet je het op >1,5m zetten.

    De tweede stand van IS is goed bij panning bijvoorbeeld ... een voorbijrijdende auto fotograferen ... uw lens zal dan de IS toepassen in 1 richting ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

      Beter kan ik het niet uitleggen . . .
      Ben benieuwd naar resultaten . . . hint hint . . .
      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

      Comment


      • #4
        Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

        ja ik ben ook benieuwd. Ik nam al wat fotos van eenden maar die waren niet echt scherp. Nochthans met juiste diafragma f/10 en sluitertijd 1/800. Vorig weekend nog maar eens eenden getrokken en slechts twee op tien zijn echt scherp. Het is vast
        wel iets wat ik mis doe maar ik weet nie goe wat vandaar dat ik wat advies zoek. Ik heb de lens gekocht bij Corné en hij beweerd dat hij ze getest heeft en dat ze perfect scherp is. Gezien hij hier zowat een monument is neem ik
        aan dat hij me niets wijsmaakt. Volgens hem kan ik die beesten dus beter met AI Servo trekken en maakt die IS stand 1 of 2 niet veel uit.




        Oorspronkelijk geplaatst door vepsylon
        Beter kan ik het niet uitleggen . . .
        Ben benieuwd naar resultaten . . . hint hint . . .

        Comment


        • #5
          Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
          ja ik ben ook benieuwd. Ik nam al wat fotos van eenden maar die waren niet echt scherp. Nochthans met juiste diafragma f/10 en sluitertijd 1/800. Vorig weekend nog maar eens eenden getrokken en slechts twee op tien zijn echt scherp. Het is vast
          wel iets wat ik mis doe maar ik weet nie goe wat vandaar dat ik wat advies zoek. Ik heb de lens gekocht bij Corné en hij beweerd dat hij ze getest heeft en dat ze perfect scherp is. Gezien hij hier zowat een monument is neem ik
          aan dat hij me niets wijsmaakt. Volgens hem kan ik die beesten dus beter met AI Servo trekken en maakt die IS stand 1 of 2 niet veel uit.
          Ik had hetzelde probleem met een 20D (zelfde lens van Corné),lens getest met 1D mark II N en lens werkt perfect,zelfs met ext 1.4. Ps,eigenlijk nooit perfecte (scherpte?) foto's kunnen maken met 20D met een dia.groter dan f8,zelfs niet met statief.

          Mvg
          Remip

          Mvg
          Remip
          Nieuwe website

          Comment


          • #6
            Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes


            Wat was dan de oplossing een 1D kopen ???

            Oorspronkelijk geplaatst door remip
            Ik had hetzelde probleem met een 20D (zelfde lens van Corné),lens getest met 1D mark II N en lens werkt perfect,zelfs met ext 1.4. Ps,eigenlijk nooit perfecte (scherpte?) foto's kunnen maken met 20D met een dia.groter dan f8,zelfs niet met statief.

            Mvg
            Remip

            Mvg
            Remip

            Comment


            • #7
              Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

              Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg

              Wat was dan de oplossing een 1D kopen ???
              Na lang twijfelen dan toch beslist om er een te bestellen.Als je een goede verkoper hebt dan moet, (kan!) deze ervoor zorgen dat je een demo toestel kan testen,je zal versteld staan van de rezultaten.

              Mvg
              Remip
              Nieuwe website

              Comment


              • #8
                Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

                sorry dit is voor mij geen optie , een goeie verkoper verkoopt zelfs een ijskast aan een eskimo

                Oorspronkelijk geplaatst door remip
                Na lang twijfelen dan toch beslist om er een te bestellen.Als je een goede verkoper hebt dan moet, (kan!) deze ervoor zorgen dat je een demo toestel kan testen,je zal versteld staan van de rezultaten.

                Mvg
                Remip

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
                  sorry dit is voor mij geen optie , een goeie verkoper verkoopt zelfs een ijskast aan een eskimo
                  Heb wel 3 dagen uitvoerig kunnen testen zonder enige verplichting.

                  Mvg
                  Remip
                  Nieuwe website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

                    Ik heb ook een combinatie EOS 20D - EF300mm IS, en ik ben er heel erg over te spreken. De lens is scherp en snel. De image stabilizer doet z'n werk, maar indien mogelijk gebruik ik wel een statief. Sinds vorige week heb ik een 1.4x converter gekocht, en die lijkt ook goed te werken. Hier is dus alles OK
                    http://www.jvermeulen.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

                      ik zeg niet dat die lens slecht is he maar ik moet meerdere shots doen om ze
                      echt super naar mijn zin te hebben. mijn vraag was wat de effecten zijn van de IS standen en >1.5 >3 stand. Daar heb ik ondertussen antwoord op , bedankt daarvoor. Ik denk dat ikzelf voor bewegingsonscherpte zorg omdat mijn handen een beetje bibberen (niet van de drank hoor ). Ik heb hetzelfde probleem met de Sigma 180 macro , ook die kan ik moeilijk stilhouden. Het zal wel een kwestie van oefenen en nog eens oefenen zijn zeker.


                      Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen
                      Ik heb ook een combinatie EOS 20D - EF300mm IS, en ik ben er heel erg over te spreken. De lens is scherp en snel. De image stabilizer doet z'n werk, maar indien mogelijk gebruik ik wel een statief. Sinds vorige week heb ik een 1.4x converter gekocht, en die lijkt ook goed te werken. Hier is dus alles OK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 300 F4 L IS vraagjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
                        ik zeg niet dat die lens slecht is he maar ik moet meerdere shots doen om ze
                        echt super naar mijn zin te hebben. mijn vraag was wat de effecten zijn van de IS standen en >1.5 >3 stand. Daar heb ik ondertussen antwoord op , bedankt daarvoor. Ik denk dat ikzelf voor bewegingsonscherpte zorg omdat mijn handen een beetje bibberen (niet van de drank hoor ). Ik heb hetzelfde probleem met de Sigma 180 macro , ook die kan ik moeilijk stilhouden. Het zal wel een kwestie van oefenen en nog eens oefenen zijn zeker.
                        Met een IS zoud ge dan toch al heel hard moeten bibberen hoor .
                        Nu wat de lens betreft laat je niet te rap zot maken , ik heb de mijne getest op mijn markII , de 20D en de 350D en wees gerust de lens is op alle 3 even scherp .
                        De meeste mensen denken nog steeds de veel dat de body het gaat doen en dat is de grote FOUT , het glas is veel belangrijker en wat dat betreft is de 300L IS een super lens , en mocht dit bij u niet het geval zijn laten nakijken dan

                        Comment

                        Working...
                        X