Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

    Hallo,

    De vraag is waarschijnlijk in het verleden al gesteld, maar ik vind nergens een sluitend antwoord.
    Ik wil een groothoek prime kopen voor op mijn Canon 6D, en lees zowel van de 24mm 2.8 IS USM (+- 500 €) als de 28mm 2.8 IS USM (+- 460 €) zeer positieve reviews.

    Mijn vraag dus: als ik de lens vooral voor reisreportages en indoor zou gebruiken en niet meteen voor landschappen, voor welke kies ik dan beter?

    Alvast bedankt!

    Evi

  • #2
    Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

    Gooi een muntje op.
    Veel zal het niet uitmaken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

      ik zou ook eens kijken naar de 40 mm 2.8, welliswaar niet direct groothoek, maar een erg fijn , klein (met name plat) lensje, ik meld dit omdat je met name hebt over een reislensje. kost niet veel.
      Ook de oudere 24, 28 en vooral de 35 mm zijn aan te bevelen, worden vaak tegen een aantrekkelijk bedrag aangeboden tweedehands, welliswaar zonder IS, maar op dit soort brandpunten vind ik het niet zo heel veel toevoegen, zeker met een ISO monster als de 6D.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

        Hangt puur af van jouw voorkeur. Het verschil tussen beide beeldhoeken is wel degelijk groot genoeg om een voorkeur te hebben. Mijn gevoel zegt dat voor reportages een 28mm beter is. Bij 28mm op full frame begint perspectiefvervorming toch al binnen te sluipen, dus bij 24mm al helemaal.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

          Binnen geld voor mij vaak hoe weidser hoe beter. Tenzij je weet grote ruimte te gaan bezoeken. Persoonlijk vind ik 28 mm op ff maar niets. Heb lang dz 28mm 1.8 gehad. Gevoel bij dit brandpunt was of niet breed genoeg of te breed.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

            Waarom niet die nieuwe pancake 24 2.8 stm?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

              Oorspronkelijk geplaatst door saenbod Bekijk bericht
              Waarom niet die nieuwe pancake 24 2.8 stm?
              Omdat de 24mm pancake lens een EF-s lens is en niet op de 6d past.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24mm 2.8 IS USM of 28mm 2.8 IS USM?

                Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                Omdat de 24mm pancake lens een EF-s lens is en niet op de 6d past.
                Dat lijkt me inderdaad een valabele reden.Sorry.

                Comment

                Working...
                X