Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

    Ik heb mijn 24-70 waarvan het diafragma vastzit binnengebracht bij kamera express voor herstelling. Kamera Express heeft nu laten weten dat ze dit objectief niet meer kunnen laten herstellen omdat er geen vervang onderdelen meer beschikbaar zijn. Bestaan er nog andere reparateurs waarbij ik terechtkan of is het hopeloos? Als ik het objectief nog terugwil krijgen moet ik 75 euro betalen.

    Op zich begrijp ik dat die lens gezien de ouderdom niet veel meer waard is, maar ik was er best tevreden van, en als ik hem moet laten vervangen door een nieuwer model wordt het erg duur.

  • #2
    Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

    Fotocoudenys uit Veldegem is sinds kort ook pro canonverdeler. Ik zou voortgaan op het advies van Lieven, hij is eerlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

      Informeer eens bij Rofa-repair Den Haag.
      Had enkele jaren geleden hetzeifde voor,en hoorde hetzelfde verhaal .(van Canon hersteldienst)
      Is toen daar hersteld.Kost tussen de 300-400 eu meen ik.(Calibratie inbegrepen)
      Maar als ze geen diefragma's meer hebben,dan ........

      https://camera-service.nl/canon-sluiter-vervangen.
      Is hier onlangs ook gepasseerd ivm met een body probleem.Herstellen ook objectieven.
      Maar met hen heb ik geen ervaring.
      Last edited by demuro; 12 september 2022, 11:35.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

        Informeer eens bij ROFA(https://www.rofarepair.nl/. Ik heb ooit eens een lens laten repareren en ze maakten toen nog zelf een onderdeeltje, zelfs voor Nikkor.

        Kapot is de lens niks waard, maar werkend.......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

          Ik heb het even opgezocht voor je.
          De lens is in goede staat nog 500 euro waard.
          Met wat geluk kan je die tweede hands vinden rond die prijs.
          Als je de oude laat herstellen dan kan hij er weer tegenaan voor een tijd.
          Maar de prijs van herstellen zal evenveel kosten als een tweede hands.
          Voordeel is dat je weet wat er gebeurt is met je oude lens. Bij een tweede hands weet je nooit alles.

          Alternatief zou ik mijzelf wat pijnigen en een nieuw overwegen.
          De Tamron 24-70 2.8 is echt vet goed. Zelfs beter dan de Canon want de Tamron heeft stabilisatie.
          In vergelijkende testen scoort de Tamron even goed als de nieuwe Canon.
          Ondertussen heeft Tamron ook een nieuwe model uitgebracht met een iets mooiere look.
          Als je die prijs ziet dan ben je toch voor veel jaren weer op je gemak.
          Ik heb nooit goed begrepen waarom de Canon origineel zo duur is voor een lens zonder stabilisatie.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

            Nog even deze meegeven.

            De beste review die je kan vinden over deze lenzen. https://www.youtube.com/watch?v=hh_r8Pe2wb0
            Er bestaat ook een part 2 van die nog dieper gaat.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

              Heel erg bedankt voor al jullie informatie. Ik zal me eens informeren bij die adressen. Veel stof tot nadenken.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Voordeel is dat je weet wat er gebeurt is met je oude lens. Bij een tweede hands weet je nooit alles.
                In mijn geval vrees ik dat ie al meer meegemaakt heeft dan de meeste tweedehandslenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

                  Ik heb eens tentijde van Konijnenberg een Sigma 50mm f/1.4 laten herstellen.
                  Ook 75 euro moeten betalen om er alleen maar naar te kijken.
                  Lens werd door Konijnenberg opgestuurd naar een totaal andere winkel in Nederland.
                  Vandaar zou mijn lens opgestuurd zijn geweest naar Sigma Duitsland.
                  Na enkele maanden was mijn lens nog niet terug en dan ben ik blijven aandringen.
                  Uiteindelijk kreeg ik die terug na 375 euro te hebben betaald.
                  Nooit uitleg gekregen wat ze hersteld hadden.
                  De rekening op de faktuur van die andere winkel in Nederland hadden ze afgedekt en mijn faktuur van Konijn was een vervalsing, dat zag je zo.
                  Daarna Sigma in Duitsland gecontacteerd en daar hebben ze mijn lens nooit gezien.
                  Ik ben dus door Konijn lelijk in het kruis genomen geweest.
                  De prijzen heb ik daarna kunnen achterhalen via Sigma England en die waren zeer aanzienlijk lager.

                  Ik zou maar oppassen met die lens aan de winkel terug te geven.
                  Van Rofa heb ik al dikwijls goede commentaren gelezen, en daar zou ik die ook opsturen.
                  Neem eens contact op met Rofa en vraag om hun voorwaarden.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

                    Zowel de naakte flexkabel als een komplete unit zijn nog vlot leverbaar ... deze onderdelen zijn dan niet origineel Canon ( zeker de flexkabel al dan niet gesoldeerd tot een module. Dus de niet-officiële reparateurs gaan je nog kunnen helpen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 24-70 F/2.8 oude versie laten herstellen?

                      Idd. Het is een beetje de mode geworden dat de grote merken geen grote stock bijhouden van onderdelen.
                      Hun redenering is dat je maar nieuw moet kopen.
                      Reparatie zit zo niet in hun bussinessmodel.

                      Maar anderen springen wel in dat gat.

                      Ik heb het meegemaakt met onderdelen die ik nodig had voor mijn VW wagen.
                      Ergens een onderdeel dat ze niet meer op stock hadden. Ging trouwens ook erg duur worden.
                      Ik heb dan navraag gedaan bij een onafhankelijk garage en die kon in namaak vinden wat nodig was. Koste mij ook nog een flink pak minder.

                      Comment

                      Working...
                      X