Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-135 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 18-135 IS USM

    Dag allen,

    ik bezit momenteel een canon 60D (reeds een 8 tal jaren) en had zin in een upgrade.
    Ik kom dan op het internet een interessante aanbieding tegen nl CANON EOS 80D + 18-135 IS USM + BAG + SD 8GB PACK voor 949 euro!

    Om terug te komen op die kitlens, niet echt lichtsterk weet ik wel maar wel een interessant all round lensje voor in de stad en op vakantie dacht ik.
    Ik heb verder wat research gedaan naar die lens en ze komt redelijk goed uit de bus. alleen zie ik soms het woord Nano en STM verschijnen op sommige websites gaat het hier om dezelfde lens?? Ik die kit zit dus een 18-135 IS USM +, wat is Nano en is dat dan een duurdere lens??

    Mag ik een link zetten van de verkoper om te verduidelijken??
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: Canon 18-135 IS USM

    De 18-135 STM is een iets oudere versie dan de Nano USM, de versie met Nano USM zou wat sneller scherpstellen, optisch zijn ze ongeveer gelijk.
    Ik heb zelf de STM versie, en die doet het prima op de 7DII, voor de snelle actiefoto's gebruik ik wel liever de 70-200 f2,8 of de 100-400 L IS II omdat de autofocus dan toch wat sneller reageert.
    De optische kwaliteiten van de 18-135 zijn vrij goed, natuurlijk wel minder dan die van een duurdere "L" lens, maar als je rekening houdt met de prijs dan is de 18-135 zeker geen slechte keuze.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 18-135 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De 18-135 STM is een iets oudere versie dan de Nano USM, de versie met Nano USM zou wat sneller scherpstellen, optisch zijn ze ongeveer gelijk.
      Ik heb zelf de STM versie, en die doet het prima op de 7DII, voor de snelle actiefoto's gebruik ik wel liever de 70-200 f2,8 of de 100-400 L IS II omdat de autofocus dan toch wat sneller reageert.
      De optische kwaliteiten van de 18-135 zijn vrij goed, natuurlijk wel minder dan die van een duurdere "L" lens, maar als je rekening houdt met de prijs dan is de 18-135 zeker geen slechte keuze.
      In die kit zie ik geen vermelding van STM nog Nano, ik zie alleen staan CANON EOS 80D + 18-135 IS USM + BAG + SD 8GB PACK, rtoch een mooi prijsje dacht ik voor 949 euro (dat is de gemiddelde prijs voor enkel de body 80D ;-)

      Dank je wel voor respons!
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: Canon 18-135 IS USM

        De oudste is de EF-S 18-135 f3,5-5,6 IS, dan kwam de EF-S 18-135 f3,5-5,6 IS STM, en de nieuwste is de 18-135 f3,5-5,6 IS Nano USM (de laatste heeft de snelste autofocus).
        Als er alleen "USM" bij staat, dan zou het de recentste versie moeten zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X