Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55mm f2.8 usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-55mm f2.8 usm

    Hey iedereen,

    Ben dus nieuw hier sinds vandaag

    Nu heb ik al een vraagje.... Ga mezelf dit weekend waarsch de canon 17-55 mm aanschaffen.... Mensen hier die ervaring hebben met deze lens? Is niet zo een goedkope lens.... Volgens wat ik al heb gelezen zou deze toch wel een toppertje moeten zijn. Is voor mij vooral bedoeld als standaard lens. Voor zowel landschap als portret als voor een daguitstapje... Etc

    Grtz V

  • #2
    Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

    Ik heb dit tweedehands gekocht(bij aangebode is er iemand die zo ene aanbied, scheelt hem toch een beetje)en ben daar zeer tevreden van. Gebruik die ook voor landschap en portret. Op dag uitstappen ligt het er een beetje aan wat ge wil fotograferen(bv in een dierentuin kan je toch wel wat meer mm's gebruiken)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

      Welcome V

      Iz.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

        Op mijn 7D zit die er quasi 80% van de tijd op. Mijn groothoek gebruik ik bijna nooit en mijn tele gebruik ik al meer op mijn 6D.
        Is een heel mooi, lichtgevoelig objectief die zeer veelzijdig is. Als je wil besparen kun je altijd de Tamronversie nemen die naar het schijnt ook goed presteert. En zoals eerder gezegd: kijk eens naar 'aangeboden' hier op de site, regelmatig staat er wel een te koop van iemand die overstapt op full-frame.

        Je zult er geen spijt van hebben.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

          Er stond er vandaag zelfs een in de aanbieding zag ik...

          IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

            Ik heb ook een 55-250 van canon. Die is ideaal idd voor zoo's etc

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

              Thx

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                Dank u.... Zal eens kijken

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                  ik heb deze lens ook en is een heel goede lens! Heel scherp en ruime breedhoek.
                  Een echte aanrader.
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                    Het beste objectief dat voor je Canon cropcamera te vinden is. Zit bijna altijd op mijn 7D. Denk er wel aan dat dit een EF-s lens is (trouwens je 55-250 ook, evenals mijn 10-22) en dus niet kan meegenomen worden, mocht je ooit opstappen naar een fullframe. Ik ben dat laatste sowieso niet van plan.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                      hey.... ja, ik weet het dat hij niet mee te nemen is voor een ff... maar dat ben ik ook niet echt van plan om aan te schaffen heb idd tot nu toe alleen al goei reacties gehoord en gelezen van deze lens... ben eens benieuwd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                        7D + 17-55 = 90% van m'n foto's, de rest met de 70-200 f4IS. Als je het budget hebt, niet twijfelen. Meer kan ik niet zeggen
                        7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                          Welkom op dit verslavende forum. 17-55 is een dijk van een lens op een cropcamera, ben er zeer tevreden over. Ik heb ze ook tweedehands gekocht, scheelde toch wat euro's.
                          Enige nadeel is dat de lens wel nogal snel stof verzameld. Dit heeft echter geen negatieve invloed op de kwaliteit van de foto's.
                          Geniet van foto's maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                            heb m'n lens gisteren aangeschaft se ben eens benieuwd...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 17-55mm f2.8 usm

                              Vergeet je objectief niet regelmatig van je body te nemen, anders roest het ook vast aan je toestel (figuurlijk dan - zoals bij de meeste gebruikers).

                              Succes met je aanwinst en veel plezier ermee!
                              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                              Comment

                              Working...
                              X