Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

    Hallo iedereen,

    dit is mijn eerste post hier, hoewel ik al een tijdje BD als bezoeker bekeek. Ik heb me sinds september vorig jaar ook in het verslavende wereldje van de fotografie gestort met de aankoop van een Canon EOS 400D.

    Als beginneling heb ik de aankoop van een betere lens dan de kitlens (18-55mm f/3.5-5.6) lang uitgesteld omdat ik eerst aspecten zoals compositie, weten welke instellingen te gebruiken e.d. goed onder de knie wou hebben alvorens te investeren in een kwaliteitsvollere lens.

    Ik leg voornamelijk landschappen vast of stadsfotografie en ik heb besloten om me nu eindelijk een nieuwe lens aan te schaffen. Mijn keuze hierbij gaat uit naar ofwel de Canon 17-40 f4 L of de Tamron 17-50 f2.8. Ik heb over beide lenzen al heel wat reviews gelezen op fredmiranda.com, maar wil hierbij naar jullie ervaringen vragen met deze lenzen?

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de canon lens, maar rechtvaardigt het de additionele prijs van 300 euro t.o.v. de tamron lens? Het is net binnen mijn budget maar ik zou zeker niet hoger gaan dan dat. Wat is jullie oordeel hierover? (of misschien als iemand nog een andere lens weet die goed geschikt is voor wat ik wil fotograferen, advies is altijd welkom). Ik zou het voornamelijk overdag gebruiken, al doe ik soms wel wat nachtfotografie (maar daar heb ik een statief voor).

    Vriendelijke groeten!
    Canon EOS 400D - 17-40mm f/4
    flickr

  • #2
    Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

    je hebt een cropcamera, om echt breed te gaan moet je ook eens denken aan echte wide angles: de zeer goede canon 10-22, prijs/kwal-beste sigma 10-20
    Als je het bij de twee lenzen houdt die door jou zijn aangegeven, zou ik de canon nemen, L lens, wat toch betere beelden gaat geven denk ik
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

      Op een crop 1.6 toestel zal een goed exemplaar van Tamron 17-50 zeker voldoen.
      Stap je binnenkort over op een full frame toestel dan heeft de 17-40 natuurlijk de voorkeur.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

        zou gaan voor de 17-40mmL, heerlijke stevige lens met behoud van zijn waarde en spatwater en stofdicht.
        2.8 is wel leuk, maar bijna nooit nodig gezien je voorkeur voor Landschap en Stadsfotografie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

          De Canon heeft weather-sealing

          Optisch gezien is deze ook de betere...
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

            Ik heb ze beiden gehad. Nagenoeg even scherp. Misschien dat mijn tamron op f4 nog ietsjes scherper was dan de canon op f4.

            De Canon is alleen wel veel zuiverder van beeld en heeft veel meer contrast/lichtbereik wat de foto's mooier maakt. Lucht word met de tamron vaak wit terwijl dit bij de canon blauw blijft.

            Daarnaast is de canon stiller en veel accurater/sneller met de focus. Ook ondersteund de canon ettlII en de tamron niet. Dus als je een externe flits gebruikt, zij de foto's ook beter met de canon.
            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-40mm f/4.0 L VS Tamron 17-50mm f/2.8

              Ik was ook aan het twijfelen om één van die 2 aan te kopen.
              Ik heb gekozen voor de 17-40LF4.
              Recent nog gebruikt voor een bruiloftshoot.
              Een pracht van een lens, zeer snel en stil, mooie kleuren, mooie contrasten stevig en spatwaterdicht.
              Zeer goed te gebruiken met de externe speedlite flitsers van Canon.
              Deze zal ik nooit wegdoen of ze zou overbodig worden door de 16-35L. Maar dat is dan weer een andere prijsklasse.
              Er rekening mee houdend als je ooit naar ful-frame overstapt je nog steeds een prachtige breedhoeklens in je bezit hebt.Greetz,
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment

              Working...
              X