Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blackrapid aan de lens of aan het toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blackrapid aan de lens of aan het toestel?

    Ik heb een BR aan mijn 5Dgrip hangen. Nu hing daar in het begin enkel de 24-70 aan. Maar sinds ik de 70-200 gekocht heb, wil ik die natuurlijk ook meenemen. Hang ik de BR dan beter aan de statiefring of kan de grip van de 5D dat wel houden? Ik heb precies liever dat diene statiefring daar af is als ze niet op een statief staat.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

    Ik heb er geen echte gebruikerservaring mee, maar ik zou het aan de ring van de lens hangen ... is nogal veel gewicht voor de vatting vind ik

    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

      bij 70-200 absoluut aan de lens!
      veel meer in balans
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

        Inderdaad, ook bij mij hangt de Blackrapid strap aan de statiefring van de lens.
        Peter
        2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
        gspep.smugmug.com & steendorp.info

        Comment


        • #5
          Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

          voor de vatting indd op lange termijn te beschermen idd aan de statiefring, al vind ik die slecht geplaatst,

          onlangs ook een 70-200 gehad in bruikleen en BR hing dan wel aan toestel maar was dan eerder ter bescherming want was bijna continu aan het fotograferen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

            Bij de Nikkor zou ik het nooit aan de statiefsteun doen, die kan nl los en dat gebeurd ook(eigen ervaring). Een gloednieuwe D700 met een redelijk nieuwe 70-200 is bij mij een keer tegen het asfalt gekomen van heuphoogte, terwijl ik hard liep.............behoudens wat krassen geen schade, dacht ik. Een jaar later viel het flitserdrukknopje eruit(moet nu open met een tandenstoker) en zit er minimale speling tussen body en bovenkant.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

              Nooit aan de grip hangen. Ofwel aan het toestel ofwel aan de lens maar nooit aan een batterijgrip.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                Nooit aan de grip hangen. Ofwel aan het toestel ofwel aan de lens maar nooit aan een batterijgrip.
                Bij mij hagt er al 4 jaar een camera aan de batterijgrip, maar dat is wel een MB-D10(D300+700) en ik had het ook nooit gedaan met de plastieken MB-D200.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                  ik hang men 70-200 altijd aan de statiefring op
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                    OK, bedankt iedereen, hij hangt aan de ring nu en ik moet zeggen dat ik hem haast niet meer voel. Echt leuk!!
                    Greetz!!
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Bij mij hagt er al 4 jaar een camera aan de batterijgrip, maar dat is wel een MB-D10(D300+700) en ik had het ook nooit gedaan met de plastieken MB-D200.
                      Ja, je bent weinig met een batterijgrip als er geen camera aanhangt, hé?
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                        zo de http://www.carryspeed.com/products/c...a-sling-system niet beter zijn?
                        Deze is geschikt voor camera's met zware lenzen en is zowel bevestigd op de body als op de lens.
                        Iemand ervaring met deze strap?
                        Ik vindt dat hij er steviger uitziet dan een BR ook.
                        Tevens kan je de clip op de body laten zitten en zo alsnog een statief gebruiken,kan dat bij blackrapid ook?
                        De prijs valt ook wel mee.


                        Hier een afbeelding van de bevestiging op body en lens .

                        Comment


                        • #13
                          Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                          Het voordeel van de BR is dat de lens langs je been hangt en er niks uitsteekt en je gemakkelijk door kleine gaatjes en publiek manouvreert, maar bij die laatste steekt de lens weer uit en bij de eerste hagt die of aan de lens of of aan de camera.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                            Maar is het geen voordeel dat het gewicht verdeeld is aan twee riempjes denk je?

                            Comment


                            • #15
                              Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                              Ik heb een BR aan mijn 5Dgrip hangen.
                              Dat had ik ook eens. Tot plots de bodemplaat van mijn grip het begaf en mijn
                              50D + 17.55 2.8 keihard op straat belandde. Gelukkig geen schade, maar
                              sedertdien kijk ik wel uit. Nooit meer aan de grip.

                              Comment

                              Working...
                              X