Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black-friday - Sony FE50mm f1.8 à 159€ (meerdere locaties - zie pricewatch - tweakers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Black-friday - Sony FE50mm f1.8 à 159€ (meerdere locaties - zie pricewatch - tweakers

    Deze periode is zeer slecht voor de bankrekening.

    Voor Sony full frame 50mm liefhebbers is er de vrij slome maar verder behoorlijke entry-lens van Sony de 50mm f1.8 FE. Dat is geen racemonster qua AF - maar als we er de reviews op na lezen schijnt het wel een degelijk lensje te zijn voor de geringe prijs die je ervoor betaalt - qua optische kwaliteiten - kan het ding mee met de 1.8 's van Canon en Nikon.

    Deze lens is NIET stil. Deze lens is NIET van metaal, de mount is wel van metaal.

    Wie dus snelle AF wil moet dieper in de geldbuidel tasten - de Zeiss-lensjes en de Sony-zeiss is beter - laat daar geen twijfel over bestaan - maar > 5x zo duur. En de AF zou bakken beter zijn - de Samyang is ook een alternatief rond de 500€ (Rob is een gebruiker van de Samyang meen ik me te herinneren).

    De focus bij het uitkomen van de lens wordt als gigantisch traag beschreven, wordt ietsje beter met firmware-patchen. Hopelijk is dat met deze versies gebeurt - zoniet - gaan we dat gewoon eventjes doen.

    Er zijn reacties die beweren dat met de firmware-update (gewoon downloaden en via usb op de camera op te daten) - de AF beter zou zijn - we zullen zien.



    Wat we zeker gaan bekijken:
    • Firmware versie 3 zou nodig zijn
    • We lezen dat de AF-C mode de AF-problemen grotendeels zou wegnemen


    Uw ervaringen - zeker weergeven - zou ik zeggen - zij die dit ook wensen, gaan u dankbaar zijn voor uw feedback.

    Ze stond op m'n 2dehands wanted lijstje - dus - tegen deze prijs wil ik 'm wel hebben.

    update:
    Ondertussen is't lekkers binnengekomen - en al even kort getest - voor die prijs lijkt me dat een mooi stukje glas, en de trage AF, tja - we zullen dat nog ondervinden. Op't eerste zicht valt het mee - maar we moeten eigenlijk meedoen aan een nacht-SD om dat te weten (Hasselt is helaas niet mogelijk - de mankepoot speelt weer op).

    Ondertussen toch al heel eventjes de lens kunnen testen op zowel de A7II en de opvolger met iets grotere sensor. En het verschil in AF is opvallend. Op de A7II is't nog net te doen voor landschapjes en stillevens, portretten - maar niks met snelheid, bij 't hogere/recentere model is dat een heel pak beter, en zeker bruikbaar. Die bevindingen komen ook overeen met wat we op nogal wat fora lezen. We zien ook dat de hogere scores komen van gebruikers van recentere body's. Dus geen aanrader voor wie met A7, A7R, A7II zit - tenzij u kan leven met een klein beetje hunting. De tests op APS-C moet ik zeker nog doen - nu daar blijft het beperkt tot de A6000.
    Last edited by mutley69; 6 december 2018, 17:35.
Working...
X