Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma ontmanteling voor reparatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma ontmanteling voor reparatie

    Weet er iemand hoe je een Bigma (Sigma 50-500 non OS) helemaal kunt openen?

    De lock-knop is intern afgebroken en ik vermoed dat er een metalen plaatje en waarschijnlijk nog een stuk nu loszitten in de lens.


    Ik heb de Lock-knop (het plaatje) al losgevezen en nu zie ik inderdaad een metalen plaatje bewegen maar heb het nog niet kunnen verwijderen.
    Als ik echter aan de zoom draai dan blokkeert die dus vermoedelijk zit er nog een stuk.

    Ik heb Sigma Duitsland gecontacteerd (hier had ik emailadressen gevonden op de site) en zij stelden voor om het objectief op te sturen naar hun om na te kijken en een offerte te maken.


    Deze lens heb ik tweedehands aangekocht (X-aantal jaar geleden) en heel veel gebruikt.
    In de tussentijd heb ik al een nieuwe zoom aangeschaft maar toch had ik deze nog graag kunnen gebruiken.


    Dus weet er iemand hoe deze geopend kan worden?
    Of heeft iemand weet van plannen of schema's van deze lens? Heb zelf al zitten zoeken maar niets gevonden en Sigma wilt deze niet geven (begrijpbaar misschien).


    mvg en dank bij voorbaat

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

  • #2
    Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

    The usual way : van achter naar voren ... er gaat een moment komen dat je zal moeten solderen daar Sigma meer van solderen houdt dan van flexkabelconnectoren
    Enkele links met (partiële) demontage:
    The Sigma 50-500mm f4-6.3 EX APO RF HSM is a pretty decent lens for the money. It provides a reach that is generally inexpressible withou...


    Amusment
    Last edited by Silver Roller; 4 juni 2015, 15:19.

    Comment


    • #3
      Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

      Bedankt.

      Die 1ste had ik ook al gevonden maar jammer genoeg is dat enkel het evidente stuk en niet het lens stuk met die lock.
      De 2de kende ik nog niet en toont inderdaad veel. Jammer dat er niet veel info gegeven wordt over hoe hij daar geraakt is.

      Maar toch bedankt om mee te denken

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        Heerlijk!
        Ik zit wel eens servers en onderdelen daarvan uit elkaar te halen, maar van deze foto word ik nerveus
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

          Kan ik begrijpen.

          Computers is ook geen probleem maar zo'n lens is voor mij ook de eerste keer.
          En ik ben geen soldeerder.

          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Heerlijk!
            Ik zit wel eens servers en onderdelen daarvan uit elkaar te halen, maar van deze foto word ik nerveus
            ik zit altijd met het feit dat bij montage nog 1 vijsje overschiet en dit of ik nu een kast re-assembleer of een PC.

            Comment


            • #7
              Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

              Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
              B
              De 2de kende ik nog niet en toont inderdaad veel. Jammer dat er niet veel info gegeven wordt over hoe hij daar geraakt is.

              Steven

              Contacteer de plaatser, zijn emailadres is zichtbaar. Hij heeft normaliter van elke faze foto's ( hetgeen jij ook moet doen )

              Comment


              • #8
                Re: Bigma ontmanteling voor reparatie

                Bedankt Silver Roller.

                Ik heb de plaatser gemaild verleden vrijdag en hopelijk krijg ik binnenkort antwoord van hem.


                Heb de lens niet dringend nodig maar ik zou het leuk vinden moest ik die ooit terug kunnen gebruiken.
                Die lens heeft goed gediend en mooie foto's opgeleverd en zou het jammer vinden dat die het niet meer zou doen.


                Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                Comment

                Working...
                X