Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste Nikon portret objectief voor FF ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste Nikon portret objectief voor FF ?

    Heeft er iemand hier een Nikon 135mm f/2 DC AF en wat zijn de bevindingen ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

    Ja, die heb ik en ik gebruik hem vaak, scherp op 2 en in combinatiemet een 85 1.8 en 105 VR een fijne combinatie.

    en een mooi bokeh


    Rita Hoskin

    op een D700

    Mijn leight set(voor mee op de fiets):
    D700 + grip - 24 2.8 - 50 1.4 - 85 1.8 - 135 2 - 2x dat alles in een klein Lowenpro tasje en een bereik van 24 tot 270mm.
    Last edited by hjanssen; 10 juli 2013, 17:57.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

      Misschien komt er in de toekomst een AFS G versie van en wie weet met VR.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

        Nu.., de-focus control is hier toch wel een handige optie.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

          yep! gebruik ze bijna uitsluitend voor al m'n portretfotografie op D700
          mijn favorite lens...

          voorbeeldje op F2



          en op f2.2

          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

            Ja.., dit is inderdaad topkwaliteit. Welke afstand tot het model op je laatste foto heb je hier ongeveer genomen ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Ja.., dit is inderdaad topkwaliteit. Welke afstand tot het model op je laatste foto heb je hier ongeveer genomen ?
              een 4 tal meter vermoed ik...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                Wel, ik heb nu de kans om mijn 28-70 mm 2.8 die pas volledig hersteld en nagezien is in Japan om te ruilen voor een Nikon 105mm 2.0 D DC. Deze moet natuurlijk wel weer goed matchen met mijn D800E, dat is de voorwaarde.
                Zijn hier ook mensen die deze lens gebruiken en wat is hun idee tov de 135mm 2.0 D DC op een FF camera?
                Ik vermoed dat de 135mm beter geschikt is als portretlens voor koppen vanwege de afstand.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                  Heb de 135mm DC gehad maar was hier nooit echt tevreden over. Scherpte volopen vond ik niet alles, scherpstelling op m'n D700 niet echt betrouwbaar, ...
                  Maar perfect mogelijk dat het aan mijn exemplaar of aan mijn smaak lag hoor, aangezien ik ook 'lyrische' verhalen hoor over deze lens.

                  In alle geval, bij mij is de 85mm 1.4 wél gebleven en deze vind ik héérlijk ! Brandpuntsafstand ligt me ook veel meer.
                  Last edited by StevenM; 2 augustus 2013, 14:54.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                    Niet dat ik dit topic wil kapen, integendeel..maar nu ben ik ook wel benieuwd naar nog bevindingen van anderen met dit objectief? :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                      Niet dat ik dit topic wil kapen, integendeel..maar nu ben ik ook wel benieuwd naar nog bevindingen van anderen met dit objectief? :-)
                      Ik verwacht volgende week een Nikon AF 105mm 2.0 D DC om te testen. Ik zal die zeker eens naast mijn 85mm 1.4 bekijken.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                        Een 135 vind ik toch wel een stuk mooier dan een 105.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Een 135 vind ik toch wel een stuk mooier dan een 105.
                          Ja Rob, dat zal wel zijn. Maar het is nog maar een test.. een 135mm heeft ook mijn voorkeur.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                            Vandaag met Rob Spanjaard op bezoek eens de 135mm 2.0DC op D80E onder handen kunnen nemen. Eerlijk gezegd zijn mijn eerste bevindingen niet zooo enthousiast. Om te beginnen nogal wat moeten fine tunen (+10) en uiteindelijk op full open volgens mij geen scherpte op 'U' tegen te zeggen.
                            Is natuurlijk wat wennen en zoeken om met de defocus om te gaan. Kortom de test heeft mij niet volledig kunnen overtuigen. In de loop van deze week bekijk en test ik de 105 versie. Zien wat dat geeft..
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste Nikon portret objectief voor FF ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Vandaag met Rob Spanjaard op bezoek eens de 135mm 2.0DC op D80E onder handen kunnen nemen. Eerlijk gezegd zijn mijn eerste bevindingen niet zooo enthousiast. Om te beginnen nogal wat moeten fine tunen (+10) en uiteindelijk op full open volgens mij geen scherpte op 'U' tegen te zeggen.
                              Strookt dus met mijn ervaring..(weliswaar op een D700)..
                              Ok, scherpte is niet alles, maar toch..een f2 wil je toch gewoon zonder schroom op f2 gebruiken :-)

                              Comment

                              Working...
                              X