Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best geschikte lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Best geschikte lens

    Beste,

    Onlangs de Sony Alpha A330 gekocht met kitlens 18-55mm.
    Ben hier erg tevreden over, zeker voor standaardfoto’s maar hoewel ik in de, niet al te verre toekomst ook nog wel een macrolens wil gaan aanschaffen, wil ik nu toch vooral een zoomlens aanschaffen.

    Nu heb ik al heel wat gelezen op het net en dit forum en de keuze gaat tussen 4 modellen. 1 Tamron en 1 Sigma (standaardzoomlenzen) ofte 2 Sony’s (telezoom).

    Zijn er forumervaringen inzake kwaliteitsverschil tussen Tamron en Sigma en hoe zit het met eventuele service van beide merken? Of ga ik toch beter voor de eigen merkaccessoires(Sony’s)?

    Via Focal Length Comparison van Tamron heb ik meerdere vergelijkingen gemaakt en mijn amateuroog ziet evenwel het verschil tussen de 200mm en 250mm alsook de 200 en 300mm (Sony’s) maar voor mij als beginner lijken deze verschillen nu ook weer niet zo enorm. Zijn er concrete voorbeelden die dit echter kunnen weerleggen?

    2° Hoewel ik uiteindelijk wel besef dat het wisselen van lenzen net als het manueel instellen/expimenteren onderdeel is van een DSLR, moet ik zeggen dat ik niet echt een gestructureerd maar wel, laat ik zeggen, impulsief fotograaf ben. Ik zal dan ook (tot nu toe althans) niet zo heel vaak doelbewust uitstippelen waar ik naartoe ga en nog minder wat ik exact wil gaan fotograferen.
    Het kan dus zomaar gebeuren dat ik tijdens één uitstap verschillende ‘soorten’ foto’s zal maken. Vandaar mijn lichte voorkeur voor de standaardzoomlens. Anderszijds begint de uitdaging van het wisselen tussen lenzen mij toch wel in zijn greep te krijgen.
    Hoe doen jullie dat eigenlijk tijdens dag en weekendtrips ? Wisselen jullie echt frequent van lens voor kortbij en veraf of gebruiken jullie één lens voor de hele uitstap ?

    Dank bij voorbaat voor de eventuele adviezen.

    Vriendelijke groet

    Geert

  • #2
    Re: Best geschikte lens

    Zelf werk ik met een Tamron 17-50 mm en de 70-300 G van Sony. Fotograferen doe ik op uitstapjes, en dan is het regelmatig wisselen. De 17-50 zit er meestal op, en als ik iets zie dat ik dichterbij wil halen gaat de sony erop. Na afloop wissel ik weer om.
    Sommige uitstapjes vragen om één lens. Sportwedstrijden van de kinders doe ik alleen met de sony.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment

    Working...
    X