Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben opzoek naar een telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ben opzoek naar een telelens

    Hoi iedereen,
    Sinds laatste dinsdag eindelijk mijn eigen canon 400d. Maar ik ben nog op queste naar een telelens. Vermits ik beginner ben weet ik het niet zo goed. Na het lezen van dit forum ben ik op de Sigma 70-200 F2.8 gestoten.
    Het moet vooral zijn dienst doen voor Sport (voornamelijk klimmen) en natuurfotografie (landschappen). Een breedhoek heb ik al, de sigma 10-20 F4-5.6. En natuurlijk de 18-55 van canon.

    Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

  • #2
    Re: Ben opzoek naar een telelens

    Misschien eens laten weten hoeveel je wilt uitgeven.

    waarom geen canon 100-400 is usm. Je sport is toch meestal buiten te doen. en je hebt meteen een 400mm en IS.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Ben opzoek naar een telelens

      800euro plus minus

      Comment


      • #4
        Re: Ben opzoek naar een telelens

        Ga je de lens mee naar boven nemen tijdens het klimmen, of is het de bedoeling dat je de klimmers fotografeert terwijl ze aan het klimmen zijn?

        Als je ze mee naar boven wil nemen, hou er dan wel rekening mee dat zo'n 70-200 f2,8 niet echt een lichtgewicht is. Wil je de klimmers fotograferen, dan heb je waarschijnlijk meer aan een langere tele.

        Voor klimmers heb je geen supersnelle autofocus nodig, bij andere sporten is de AF meestal wel belangrijk, maar dan is de Sigma ook weer niet de beste keuze op een Canon. Op een Nikon zou die wel een snelle AF hebben, op een Canon valt dat wat tegen (dat is mijn eigen ervaring), de 70-200 lenzen van Canon hebben allemaal een snellere AF.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Ben opzoek naar een telelens

          hoofzakelijk zal ik niet klimmen als ik ze moet fotograferen maar kan wel eens (zelden gebeuren).
          Best bij canon zelf blijven als ik het goed versta in dit geval?

          Comment


          • #6
            Re: Ben opzoek naar een telelens

            Het is altijd beter om bij je camera merk te blijven maar soms wil je de centen gewoon niet neerleggen.

            bv Ik zal voor een telezoom niet naar nikon gaan maar naar sigma. Gewoon het feit dat ze veel minder kosten en nog altijd zéér goed zijn van bouw en scherpte.
            Ik Ben ook op zoek naar een telelens voor sport en natuur en heb deze in mijn gedachten

            sigma 70-200 f2.8 hsm
            sigma 100-300 f4 hsm
            en de 2 nieuwe
            sigma 120-400 os hsm
            sigma 150-500 os hsm

            De eerste 2 hebben zich al bewezen en zijn lichtsterk. Vooral de 100-300f4 is zééér goed

            De laatste hebben meer zoom en OS. Die moeten nog getest worden.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Ben opzoek naar een telelens

              Er vanuitgaande dat je aan een bereik van 70-200 mm genoeg hebt, denk ik dat je het beste uit bent met de Canon 70-200 F/4 IS. Deze is scherp en relatief licht; aangezien je bij klimmers ook gebruik kunt maken van relatief lange sluitertijden (vermoed ik tenminste .....) komt de 4-stops IS goed van pas. Er loopt momenteel een cash-back actie maar je zult desondanks toch wel iets boven je budet blijven: circa 950 - 60 cashback = 890 Euro. Maar dan heb je ook wel wat ...

              Comment


              • #8
                Re: Ben opzoek naar een telelens

                Oorspronkelijk geplaatst door Ritchie83 Bekijk bericht
                hoofzakelijk zal ik niet klimmen als ik ze moet fotograferen maar kan wel eens (zelden gebeuren).
                Best bij canon zelf blijven als ik het goed versta in dit geval?
                Als je zelf niet klimt, dan is een zwaardere lens ook geen probleem.
                Je moet niet bij Canon blijven, maar als je om één of andere reden een heel snelle autofocus nodig hebt, dan ben je betere af met Canon, zeker als het om een 70-200 lens gaat.

                Maar volgens mij heb je die snelle AF niet nodig voor klimmers (toch niet als alles goed gaat), en dan zal de AF van de Sigma ook wel voldoende snel zijn.

                Als 200mm voldoende is, dan kan je eventueel zelfs eens kijken naar de Canon EF-S 55-250 IS, die is heel licht, goedkoop, en ze presteert vrij goed. De beeldstabilisatie is ook altijd handig.
                De Canon 70-300 IS is ook nog een goede keuze, ze is ook lichter en compacter dan de 70-200 lenzen (vooral de 70-200 f2,8-lenzen zijn vrij zwaar).

                Als die 200mm te kort is, dan wacht je beter op de eerste testresultaten van de Sigma 120-400 OS en de 150-500 OS. Die zitten ook nog in de buurt van je budget.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Ben opzoek naar een telelens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Maar volgens mij heb je die snelle AF niet nodig voor klimmers (toch niet als alles goed gaat), en dan zal de AF van de Sigma ook wel voldoende snel zijn.
                  Wel als je "de foto van je leven" wil maken
                  Zien dat je cam wel goed beschermd is, zodat het nageslacht er nog van kan mee genieten.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ben opzoek naar een telelens

                    Geloof me maar dat ik mijn camera beter zal beschermen als mezelf.
                    Alvast bedankt voor de reacties. Ben er al wijzer uit geworden. Andere tips and tricks zijn steeds welkom.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ben opzoek naar een telelens

                      Ik heb ook zitten denken aan een 100-400 maar deze was boven mijn budget.En het is ook een schuifzoom,dat is ook wat wennen.
                      Heb me dan een sigma 100-300 f4 gekocht.Heb er ook een 1.4 extender bij kom dan op 420mm f5.6.Voordeel is dat deze sigma niet uitschuift en zelf met de extender nog heel scherpe foto's maakt.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ben opzoek naar een telelens

                        Ondertussen is er ook de Tamron 70 - 200 2.8 . Ik zou misschien wachten tot de eerste reviews hiervan opduiken.

                        JanMetDePet
                        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                        Comment

                        Working...
                        X