Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus probleem Sigma 8-16 HSM op NIKON D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus probleem Sigma 8-16 HSM op NIKON D7100

    Hallo allen,

    Ik heb hier een autofocus probleem met mijn SIGMA 8-16mm HSM lens (ondertussen buiten garantie). Deze weigert autofocus op mijn NIKON D7100.

    De andere lenzen zoals de NIKON-kitlens en de Tamron telelens werkt de autofocus prima.

    Ik heb de contacten met een in isopropanol gedrenkt wattenstaafje gereinigd maar geen soelaas. Op de info display van de NIKON D7100 zie ik ook niks veranderen als ik de lens van 'M' naar 'AF', deze blijft halsstarrig op manueel focus staan, ook als ik op het fototoestel zelf de AF/M hendel verplaats (wat wel gebeurt met de kitlens en de Tamrpn). Batterij heb ik ook als eens uitgenomen en teruggeplaatst, eveneens een reset naar fabrieksinstellingen op de NIKON D7100, blijft die sigma lens op man. focus staan. Iemand gelijkaardige ervaring gehad en eventueel te verhelpen? Volgende week breng ik de lens terug naar de winkel om daar eens te testen en eventueel naar Sigma te verzenden voor prijsofferte voor herstelling mocht dit nodig blijken.

    bedankt voor het lezen en jullie tijd.
    vr.groet
    Erik
    Nikon D7100 + Nikkor AF-S 18-105 ED VR + Sigma AF 8-16 DC HSM + Tamron SP 150-600
Working...
X