Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

    Hallo,
    Websites bezoeken voor allerlei productinformatie is niet altijd ondersteunend.
    Ik vind zeer uiteenlopende informatie in revieuws & productverslagen rond de populaireTamron SP AF 28-75mm XR F:2.8
    Ik wil deze Tamron lens bestellen samen met een nieuwe pentax Body K200D.

    Help mij even,

    Is de Tamron AutoFocus werking echt betrouwbaar met de K200D?
    Iemand slechte ervaringen, of juist zeer goede ervaringen AUB graag even delen..

    Mijn dank is groot voor jullie input.

  • #2
    Re: AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

    Met Pentax heb ik geen ervaring, maar op een Canon EOS 20D was de AF niet altijd even betrouwbaar. Als ik die Tamron gebruikte, dan zat er geregeld wel een foto tussen die zonder enige reden op een totaal verkeerd punt scherp was.
    De andere lenzen die ik gebruik (en eerder gebruikt heb), daarbij is het aantal "missers" veel kleiner dan bij de Tamron 28-75 f2,8.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

      Ik heb perfecte scherpstelling met mijn Tamron 28-75 f/2.8, nooit problemen mee gehad.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

        Ik denk dat deze op de Pentax geen probleem zal geven. Maar ik wil je er wel op wijzen (en ik vermoed dat je dit weet) dat de K200D een crop factor heeft van 1.5x. Dus de 28-75 wordt een 42-112mm kleinbeeld.
        Ik heb de Tokina ATX-Pro 28-70/2.8 en gebruik deze nog nauwlijks op de digitale body's. Ik zou je dan ook eerder de Pentax 16-50/2.8 aanbevelen (Je toestel is dan meteen ook spatwater- en stofdicht), tenzij je specifiek dit langer zoombereik wenst.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: AutoFocus betrouwbaar met Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 ????

          de AF van mijn tamron 28-75 in combinatie met mijn 1DmkII heeft er altijd (echt ALTIJD) pal op gezeten. Nog nooit één foto gehad waar de scherpte verkeerd lag, zelfs bij reportagewerk waar ik redelijk snel moest zijn.

          Natuurlijk was dit enkel het geval als hij wilde scherpstellen, want bij weinig licht laat de AF het soms wel afweten hoor. Een bijster snelle AF is het nu ook weer niet, voor sport dus zo goed als onbruikbaar bij hoge fps, maar voor one shot AF van niet al te extreem snelle onderwerpen absoluut geen probleem (weerom mits genoeg licht...)

          en dan heb ik het nog niet over de scherpte, dewelke op f2.8 goed is, en vanaf f4 nagenoeg onevenaarbaar (in zijn klasse)
          5DmkIII en wat glas

          Comment

          Working...
          X