Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus 28-75 F/2.8 tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus 28-75 F/2.8 tamron

    Hoe zit het met de autofocus van deze lens? vlug?
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

    Volgens photozone zou de lens zeer snel moeten zijn op een D200. Ik weet niet welke camera je zelf hebt, maar dat zal niet zo veel uitmaken

    Linkje: http://www.photozone.de/8Reviews/len...ikon/index.htm
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

      Ik heb ze ooit gehad voor Canon, de autofocus is niet echt de snelste maar voldoet in de meeste omstandigheden wel, en het blijft een lens die prijs/kwaliteit meer dan goed is.

      Comment


      • #4
        Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

        zoek eens achter trebs (member),die gebruikt deze lens voor portretfotografie en zet heel goede reultaten neer

        Comment


        • #5
          Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

          Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          zoek eens achter trebs (member),die gebruikt deze lens voor portretfotografie en zet heel goede reultaten neer
          Jaja, maar voor portretfotografie heb je niet echt een supersnelle AF nodig (denk ik dan).

          Wat betreft snel ... hoe snel moet het zijn ? Wat wil je ermee doen ? Welk objectief gebruik je nu en waarom voldoet die niet ? Als je daar wat meer over kan vertellen, dan kan er ook beter geholpen worden.

          Mvg,
          TravelToy.

          PS Ik heb die Tamron ook en ben er zeer tevreden over (prijs/kwaliteit/snelheid)
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

            ik gebruik ze dagelijks op een D50 en en vind de AF ronduit traag...resultaten zijn wel perfect maar niet voor snel lopend model....
            had verleden week eens de 18-200 VR erop staan en viel achterover van het snelheidsverschil......

            .....maar het kan aan de camera liggen ook he....ik lees net dat de AF vlug is op een D200....?
            Last edited by Da Slave; 30 januari 2007, 09:22.

            Comment


            • #7
              Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

              Heeft deze lens een eigen ingebouwde AF-motor, of wordt gebruik gemaakt van de motor van de body?

              Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Heeft deze lens een eigen ingebouwde AF-motor, of wordt gebruik gemaakt van de motor van de body?
                Deze lens heeft geen ingebouwde autofocus motor, en dus wordt gebruik gemaakt van de motor van je body. Lenzen die gebruik maken van de motor van je body zijn overigens te herkennen aan een uitsparing die lijkt op die van de kop van een schroef. Hier een voorbeeldje van dat onderdeel op de Nikkor 70-300G


                Ik gebruik de Tamron 28-75 ook vrij vaak, en op een D50 vind ik het dus zeker geen snelheidskampioen, zelfs eerder traag. Maar de resultaten zijn wel erg goed.
                Last edited by Wim 76; 30 januari 2007, 13:50.

                Comment


                • #9
                  Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                  jah, ik ben gewend met die 50mm 1.8 snelle focus, en zocht nu een alternatief met een beetje zoom.. en die lichtsterk is.

                  Ik zou dus die 18-200mm wegdoen dr de (tegenover 50mm) trage focus..

                  Ik dacht dat die tamron sneller was in autofocus, zoals ik lees niet dus..

                  wat denken jullie?
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                    ik fotografeer meestal mijn zeer beweegelijk kind van 1,5 jr. daarom is die snelle AF wel belangrijk..
                    Photography helps people to see
                    -Berenice Abbott-
                    BD1050BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                      jah, ik ben gewend met die 50mm 1.8 snelle focus, en zocht nu een alternatief met een beetje zoom.. en die lichtsterk is.

                      Ik zou dus die 18-200mm wegdoen dr de (tegenover 50mm) trage focus..

                      Ik dacht dat die tamron sneller was in autofocus, zoals ik lees niet dus..

                      wat denken jullie?
                      De Tamron 28-75 zal wel degelijk een snellere AF hebben dan een 18-200mm. Die superzoom-lenzen hebben gewoonlijk een trage AF.

                      Op een Canon is de Tamron 28-75 niet echt snel, maar ze is toch sneller dan de kitlens, en veel sneller dan de Canon 75-300 USM.
                      Voor echte sportfoto's komt ze misschien wat tekort, maar in de meeste andere gevallen is die wel snel genoeg.

                      Een lens met eenvast brandpunt is over het algemeen sneller dan een zoomlens (een macrolens is meestal nog trager dan een zoomlens, omdat er over een veel groter bereik scherpgesteld kan worden).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                        merci voor de verduidelijking,

                        Ik denk dat de omruiling van mijn 18-200mm tegen die tamron een goeie zet zal zijn...
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                          AF van die 28-75 is vrij snel.
                          Ik zou echter gewoon die 18-200 houden en die 28-75 (of 17-50) er extra bij nemen.
                          Als dat een probleem qua budget is, dan spaar je beter iets langer.

                          Als ik die 18-200 weg zou doen, zou ik ze in elk geval regelmatig missen. Beide lenzen hebben een ander doel.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                            ja maar de zoom gebruik ik zelden of nooit; ik fotografeer zelfs vr 90% met mijn 50mm 1.8

                            Ik zoek nu een lens die vr mij een beetje zoom geeft en toch bnog lichtsterk is.

                            Hem erbij nemen is idd geen optie (budgettair)
                            Photography helps people to see
                            -Berenice Abbott-
                            BD1050BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: autofocus 28-75 F/2.8 tamron

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                              ja maar de zoom gebruik ik zelden of nooit; ik fotografeer zelfs vr 90% met mijn 50mm 1.8

                              Ik zoek nu een lens die vr mij een beetje zoom geeft en toch bnog lichtsterk is.

                              Hem erbij nemen is idd geen optie (budgettair)
                              Jamaar, welk bereik bedoel je met zoom, 17-50 is zoom, 200-400 is zoom, 50-500 is zoom, etc ...

                              Wat je ons moet vertellen is welke brandpuntsafstanden je wil.


                              Mvg,
                              TravelToy.
                              www.christian-bailleul.be | Blog

                              Comment

                              Working...
                              X