Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

andere breedhoek of extra body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • andere breedhoek of extra body

    Beste,

    Ik heb vandaag een 20D met 24-70 L en mis een stukje breedhoek voor binnenfotografie (dus lichtsterk).
    Ik heb een aantal maanden geleden een Tamron 17-50 2.8 gekocht maar ben niet tevreden wegens het lawaai (beeldkwaliteit is OK, maar trage en lawaaierige focus).
    De investering naar een 17-55 is usm 2.8 kost bijna evenveel als een 2dehandse 5D welke in combinatie met de 24-70 een groter bereik incl breedhoek biedt.

    aankoop 5D:
    - geen extra lenswissel nodig
    - 20D enkel voor telewerk gebruiken
    - FF met 10 MP.
    - geen extra lens met overlap.

    aankoop 17-55 is usm:
    - IS
    - iets goedkoper
    - extra lenswissel met grote overlap in mm.

    Is het een stap vooruit of beter op zoek gaan naar een andere breedhoek ?

    Alvast bedankt voor feedback.
    Sven

  • #2
    Re: andere breedhoek of extra body

    Een 16-35 f2.8 L is wat aan de dure kant zeker ?
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

    Comment


    • #3
      Re: andere breedhoek of extra body

      dan zou ik voor de eerste optie gaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: andere breedhoek of extra body

        een 17-55 is usm 2.8 kost bijna evenveel als een 2dehandse 5D
        Tenzij ik hier zwaar de mist in ga kost een nieuwe 17-55 is usm 2.8 vandaag 828€ bij Konijn en de laatste 3 2dehandse 5D zijn hier verkocht rond de 2000€.

        Toch een verschil dat eventueel van belang kan zijn? (het zou het voor mij zijn)
        En is die 5D niet veel beter dan een 20D?
        Tenzij het een typfout is en over een andere body gaat natuurlijk.

        Groeten
        Jeroen
        Jeroen

        Comment


        • #5
          Re: andere breedhoek of extra body

          En waarom geen 10-22 bijkopen? Ok, die is later niet meer bruikbaar op een eventuele FF body, maar dat zijn uw andere lensopties ook niet buiten de 24-70, en mss kun je die nu ook 2de hands kopen, dan doe je er zoizo niet veel verlies mee bij wederverkoop...ok, da's geen 2.8, maar bij breedhoek maakt dat niet zo veel uit, je kan met veel langere sluitertijden nog scherpe opnames bekomen, en als je een vast diafagma wil evt de tokina 12-24 f4, die is ook nog wel vrij stil (voor mij)
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: andere breedhoek of extra body

            Als je echt een tweedehands 5D kan vinden voor de prijs van een EF-S 17-55 f2,8 IS, dan moet je niet twijfelen, koop die dan maar héél snel (anders ben ik er misschien eerder mee weg).

            Als dat niet het geval is, dan is de EF-S 17-55 f2,8 IS zeker geen slechte keuze.

            Een 10-22 kan ook interessant zijn als 17mm niet breed genoeg is.
            Maar ik heb zelf ook een Sigma 10-20 en die wordt véél minder gebruikt dan de EF-S 17-55 f2,8 IS. Sommigen gebruiken wel eerder een 10-22 (of een andere super-breedhoek-zoomlens), maar in de meeste gevallen vind ik het zoombereik van de 17-55 veel meer bruikbaar.
            Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het soort foto's dat je wil maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: andere breedhoek of extra body

              Tja het zijn allemaal afwegingen.
              Zeker is dat je met een 24-70 op een 5D meer groothoek hebt EN met minder licht toe kan.
              Je had ook mijn 1.8 20mm kunnen kopen, maar die is vandaag bij Sloefke beland.

              Gebruikte 5 D's gaan in de richting van 1500, dat zit natuurlijk wel boven de prijs van een andere lens, maar je hebt er ook wat voor.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: andere breedhoek of extra body

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Tja het zijn allemaal afwegingen.
                Zeker is dat je met een 24-70 op een 5D meer groothoek hebt EN met minder licht toe kan.
                Je had ook mijn 1.8 20mm kunnen kopen, maar die is vandaag bij Sloefke beland.

                Gebruikte 5 D's gaan in de richting van 1500, dat zit natuurlijk wel boven de prijs van een andere lens, maar je hebt er ook wat voor.
                Off topic, Wat een geluk
                gr, eb

                Comment


                • #9
                  Re: andere breedhoek of extra body

                  Allen,

                  Thx voor de reacties.
                  't is zoals Spanjaart zegt. het is een afweging waarbij je ipv een nieuwe lens een body krijgt met extra mogelijkheden die de meerprijs verantwoorden. Comfort, FF, extra pixels tov 20D,...

                  Groeten,
                  Sven

                  Comment


                  • #10
                    Re: andere breedhoek of extra body

                    als ik in jou plaats was:

                    20D + 17-50 buitensmijten en 5D binnenhalen

                    (ik denk niet dat je ooit nog met je 20D zal fotograferen eer je een 5D gewoon bent,alleen al om het zoekerbeeld)
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: andere breedhoek of extra body

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      als ik in jou plaats was:

                      20D + 17-50 buitensmijten en 5D binnenhalen

                      (ik denk niet dat je ooit nog met je 20D zal fotograferen eer je een 5D gewoon bent,alleen al om het zoekerbeeld)
                      En dan tele missen zeker? Ik heb nu de 40d en met de tijd een fullframe. Een body met crop sensor zal ik altijd hebben in verband met de extra tele.
                      Groetjes Steco

                      Comment


                      • #12
                        Re: andere breedhoek of extra body

                        Das allemaal waar
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X