Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

    Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
    ( maar euh.... "defocus control" wat is dat precies ? Zover ben ik nog niet met mijn kennis

    Op deze link http://www.photozone.de/8Reviews/len..._2dc/index.htm (onderaan de pagina) is er een prachtig voorbeeld hoe die defocus control in zijn werk gaat.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

      Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
      ik heb net in mijn spaarvarken gekeken... zucht... er zit jammer genoeg nog niet zoveel in
      gewoon geduld hebben... ik heb er ééntje op de kop getikt voor 1250€...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

        Ik wou anders net ook de AF 180mm f2.8 voorstellen
        mja, ik voel me iets 'vrijer' met een zoom

        Op deze link http://www.photozone.de/8Reviews/len..._2dc/index.htm (onderaan de pagina) is er een prachtig voorbeeld hoe die defocus control in zijn werk gaat.
        Thx voor de link - ben weeral iets "wijzer" geworden Krijgt dus ook een hele goeie review, jammer genoeg heb ik het meer voor zooms...

        gewoon geduld hebben... ik heb er ééntje op de kop getikt voor 1250€...
        Da's echt een koopje !! mocht je nog ergens zo'n koopje weten laat maar horen

        Comment


        • #19
          Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

          Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
          mja, ik voel me iets 'vrijer' met een zoom
          De foto's (meestal resized crops) op deze pagina zijn allemaal gemaakt met de AFS VR 200mm f2, en ik voel me toch niet zo beperkt hoor Gewoon een goede plaats uitkiezen als die voorhanden is en focussen op een paar spelers en inschatten van waar tot waar ze in het frame passen

          MVG,

          Comment


          • #20
            Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

            Ik zou voor primes gaan. Vraag is uiteraard "welke?".

            1. De eerste optie is deze voor de strakke beurs:
            (200+70)/2= 135.
            Dat wordt dus de AF 135mm f/2.0 D DC, BTW incl 1215 (konijn)
            Nadelen: vast brandpunt, dus enig voetenwerk vereist, duur maar nog steeds goedkoper dan een 70 - 200 mm f 2.8 VR;
            Voordelen: 1 topobjectief, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, "exclusief" objectief dus bewonderende blikken van kenners, filtermaat...

            2. De even ruime (of krappe) beurs maar madam denkt dat je veel meer uitgegeven hebt:
            AF 85mm f/1.8 D èn AF 180mm f/2.8 D IF ED; BTW incl resp 383 en 815 (konijn)
            Nadelen: vaste brandpunten, dus enig voetenwerk vereist, maar tot de helft van 1 gereduceerd mits stofinname door wisselen van objectief
            Voordelen: 2 topobjectieven, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, nog steeds goedkoper dan een 70 - 200 mm f 2.8 VR; "exclusieve" objectieven dus bewonderende blikken van kenners, filtermaat...

            3. De max:
            AF 85mm f/1.4 D èn AF-S VR 200mm f/2.0 G IF ED; zoek de prijs maar zelf
            Nadelen: vaste brandpunten, dus enig voetenwerk vereist, maar tot de helft van 1 gereduceerd mits stofinname door wisselen van objectief
            Voordelen: 2 toptoptopobjectieven, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, nog "exclusievere" objectieven dus nu geen bewonderende blikken van kenners meer maar jaloerse...

            Verder zijn alle combinaties van de vernoemde lenzen toegelaten.
            Last edited by pol parasol; 21 september 2007, 23:46. Reden: inleiding 2

            Comment


            • #21
              Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

              @ frank207be : knappe platen !! Misschien moet ik ook eerst zoiets proberen met mijn 85 mm alvorens te beslissen....

              @pol parasol : zucht.... de keuze wordt nog moeilijker.... alhoewel : je keuzemogelijkheid 2 : de 85 mm 1.8 heb ik al ... ik zal beginnen met daarmee verder uit te testen en zien of ik die 'vrijheid' bij zoom echt niet kan missen en dan kan ik verder beslissen...

              In ieder geval : bedankt aan iedereen voor de replies !!

              Comment


              • #22
                Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Ik zou voor primes gaan. Vraag is uiteraard "welke?".

                1. De eerste optie is deze voor de strakke beurs:
                ....

                2. De even ruime (of krappe) beurs maar madam denkt dat je veel meer uitgegeven hebt:
                ...

                3. De max:
                AF 85mm f/1.4 D èn AF-S VR 200mm f/2.0 G IF ED
                ...
                enkel nummer drie dan, want daar zit een af-s lens bij... en wat voor één :d

                neen, 70-200mm AF-S is 't interessants tenzij je op de lotto speelt en een bovenstaande 200m prime kan kopen... De 85mm lenzen focussen niet snel genoeg... heb ze beiden gehad... (1.4 nog steeds)
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door The Wall Bekijk bericht
                  Als je toch echt voor de 70-200 VR gaat tweedehands :

                  kwam hier vanmorgen ene tegen (vrij zeldzaam)




                  Kben ook van plan deze lens vroeg of laat eens te kopen
                  Kspeel ook volleybal en neem daar ook graag foto's van

                  Greetz
                  Is ongetwijfeld verkeerd. Nikon heeft geen AFS VR 70-200mm F 2, moet zijn F 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    enkel nummer drie dan, want daar zit een af-s lens bij... en wat voor één :d

                    neen, 70-200mm AF-S is 't interessants tenzij je op de lotto speelt en een bovenstaande 200m prime kan kopen... De 85mm lenzen focussen niet snel genoeg... heb ze beiden gehad... (1.4 nog steeds)
                    Ik gebruik de AF 85mm f1.4 ook voor voetbal, en die houdt de focus heel goed bij hoor . Zeker op D200/D2 zou dit geen probleem mogen vormen

                    De lotto hoef je niet te winnen voor de 200mm prime hoor Hij kost "maar" 2.15x meer dan de 70-200

                    MVG,

                    Comment


                    • #25
                      Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                      Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
                      @ frank207be : knappe platen !! Misschien moet ik ook eerst zoiets proberen met mijn 85 mm alvorens te beslissen....

                      @pol parasol : zucht.... de keuze wordt nog moeilijker.... alhoewel : je keuzemogelijkheid 2 : de 85 mm 1.8 heb ik al ... ik zal beginnen met daarmee verder uit te testen en zien of ik die 'vrijheid' bij zoom echt niet kan missen en dan kan ik verder beslissen...

                      In ieder geval : bedankt aan iedereen voor de replies !!
                      Dankjewel Ik ga er seffens nog een paar bijzetten van de match van gisteren.

                      Nog een tip: misschien kan je je ook eerst eens verdiepen in de exacte werking van de AF van je camera. Dit kan volgens mij ook het verschil maken bij veel foto's

                      MVG,

                      Comment


                      • #26
                        Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                        Nog een tip: misschien kan je je ook eerst eens verdiepen in de exacte werking van de AF van je camera. Dit kan volgens mij ook het verschil maken bij veel foto's
                        thx ! Goeie tip Ga ik zeker ook eens doen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                          Heb op het EK dames Volley getrokken met een Nikon 80-200.
                          Dat ging goed.
                          De opnamepositie is wel belangrijk. Heb in het verlengde van de opslag gezeten en dan manueel scherpgesteld op de netrand.
                          Met f4 had ik genoeg DOF om de speelsters aan beide zijden van het net scherp te krijgen.

                          Want je moet wel opletten met wat hier allemaal aangehaald wordt.
                          135 mm op f2 is een vrij smalle DOF. Dat betekent een scherpe netrand en de rest niet. Want blokker en aanvaller zitten soms 2 meter uit elkaar.
                          Als ik een speelster wilde isoleren in de actie zet ik de autofocus AF-S op AF-C (continue) en een prime als lens op f1.8 . Dat geeft goede beelden omdat een scherptediepte dan van 0,5 meter voldoende is. Meerdere spelers moeten er niet opstaan.
                          De VR heeft geen zin als je snel bewegende beelden wilt trekken. Is enkel om je eigen trillingen te reduceren.

                          Sigma 70-200 f2.8 HSM is een alternatief.
                          Ik heb al heelwat indoorsport getrokken. Soms is er toch geen licht genoeg om een deftige foto te trekken. Dan is het zo. Volgende sporthal/keer beter....
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                            @ patrickL :

                            De VR heeft geen zin als je snel bewegende beelden wilt trekken. Is enkel om je eigen trillingen te reduceren.
                            weet ik hoor, maar sinds ik de 18 - 200 mm VR lens heb, staan er beduidend minder 'bewogen / onscherpe' foto's op mijn CFkaartje. Ik heb namelijk een niet zo stabiele hand.... zeg maar gerust een trillend(e linker)hand

                            Thx ook voor je andere tips/info

                            Comment


                            • #29
                              Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Ik zou voor primes gaan. Vraag is uiteraard "welke?".

                              1. De eerste optie is deze voor de strakke beurs:
                              (200+70)/2= 135.
                              Dat wordt dus de AF 135mm f/2.0 D DC, BTW incl 1215 (konijn)
                              Nadelen: vast brandpunt, dus enig voetenwerk vereist, duur maar nog steeds goedkoper dan een 70 - 200 mm f 2.8 VR;
                              Voordelen: 1 topobjectief, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, "exclusief" objectief dus bewonderende blikken van kenners, filtermaat...

                              2. De even ruime (of krappe) beurs maar madam denkt dat je veel meer uitgegeven hebt:
                              AF 85mm f/1.8 D èn AF 180mm f/2.8 D IF ED; BTW incl resp 383 en 815 (konijn)
                              Nadelen: vaste brandpunten, dus enig voetenwerk vereist, maar tot de helft van 1 gereduceerd mits stofinname door wisselen van objectief
                              Voordelen: 2 topobjectieven, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, nog steeds goedkoper dan een 70 - 200 mm f 2.8 VR; "exclusieve" objectieven dus bewonderende blikken van kenners, filtermaat...

                              3. De max:
                              AF 85mm f/1.4 D èn AF-S VR 200mm f/2.0 G IF ED; zoek de prijs maar zelf
                              Nadelen: vaste brandpunten, dus enig voetenwerk vereist, maar tot de helft van 1 gereduceerd mits stofinname door wisselen van objectief
                              Voordelen: 2 toptoptopobjectieven, prime steeds beter dan zoom, zeer lichtsterk, gewicht tov 70-200, nog "exclusievere" objectieven dus nu geen bewonderende blikken van kenners meer maar jaloerse...

                              Verder zijn alle combinaties van de vernoemde lenzen toegelaten.
                              Ik heb er hier eentje te koop staan Nikon 135mm f2.0, flink lichtsterk en splinternieuw, wegens te weinig gebruikt en vervangen door ander meer breedhoek topglas

                              Ik verkoop mijn Nikon 135mm AF-DC f2.0 (Defocus control) Op een cropcamera maakt dat een 202,5mm f2, dus zeer lichtsterk, deze is niet van nieuw te onderscheiden met ingebouwde zonnekap + voor en achterdop + lenskoker. link: http://www.cameranu.nl/artikel/459/Nikkor_AF_DC_135_2.0_D.html Test: http://www.pixel-peeper
                              Last edited by Guest42; 30 oktober 2007, 19:30.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Alternatief 70 - 200 mm f 2.8 VR

                                hallo

                                weet iemand iets meer over die lens?
                                Tamron 70-200/2.8 Di-LD kost maar 675 euro

                                is even lichtsterk en zelfde zoombereik, alleen zonder VR

                                maar hoe zit het met de AF? snel of traag? iemand voorbeeldfoto's? of ervaringen?

                                groeten davy
                                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                                Comment

                                Working...
                                X