Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-around of wandellens voor CANON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • All-around of wandellens voor CANON

    Hier ben ik wéér

    Ik zoek een all-around of wandellens waarmee ik een bepaalde groothoek heb én een degelijk zoomlens heb. Tja het is een compromie lens zeker ...
    Men kan ook 2 lenzen nemen maar heb geen zin om van lens te moeten veranderen als ik op wandel ben ...
    Ik dacht aan de 24-105mm 'L' van Canon ... de scoort niet uitmuitend heb ik gezien op http://www.photozone.de/8Reviews/len...4_is/index.htm maar die zal wel degelijk zijn hé.
    Zijn er die een ander voorstel hebben of die de 24-105mm hebben en ervaring kunnen posten ?

    ps : wil ook niet met een lens die veel weegt en die een trompet van lensafmetinglengte heeft rondlopen.

    Groeten,

    Stefan
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

  • #2
    Re: All-around of wandellens voor CANON

    Sigma 28-300, 500gr, 279€

    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: All-around of wandellens voor CANON

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Kan die lens ook dienst doen voor concertfotografie (amateur). Of is dit vrij onhaalbaar?

      Deze lens lijkt me wat hetzelfde als de 18-200mm f/3.5-6.3 (ongeveer zelfde prijs). Of is er een groot verschil tussen deze twee objectieven?

      Comment


      • #4
        Re: All-around of wandellens voor CANON

        Concertfotografie?? Je post gaat over "All-around of wandellens voor CANON", maar soit. Ze zijn allebei even lichtsterk, veel zal afhangen van in welk zoombereik je het concert fotografeert en hoeveel licht er is... 300mm aan f/6.3 is wat aan de krappe kant denk ik. Voldoet dus niet.
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: All-around of wandellens voor CANON

          Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
          Concertfotografie?? ... Voldoet dus niet.
          Dat was gewoon vraag van mij over die lens (ben niet de topicstarter). Bedankt voor uw antwoord! Nog een bijkomende vraag: Enig idee welke f-waarden er minimaal nodig zijn om op een concert foto's te nemen? In een zaal met deftige verlichting (of waar men het toch verwacht) alla AB of Vorst Nationaal.

          Comment


          • #6
            Re: All-around of wandellens voor CANON

            Oorspronkelijk geplaatst door VinTie Bekijk bericht
            (ben niet de topicstarter).
            oesje - sorry... foutje van mij!!
            ik ben niet echt een concertfotograaf... maar als je eens kijkt in het subforum "evenementen" vind je talrijke concertfoto's... Meestal vind je in die foto's ook de exif. succes!
            BD0910BE

            Comment


            • #7
              Re: All-around of wandellens voor CANON

              Ik heb die Sigma 28-300 en ondanks alle negatieve reacties die ik hier op het forum en op bepaalde sites heb moeten lezen, ben ik er toch heel tevreden van.
              Als reis/Wandel lens voldoet die uitstekend. Echter niet voor concert fotografie en ook niet voor sport fotografie wegens een te trage AF.
              Een Canon en een paar bokaalglazen.

              Comment


              • #8
                Re: All-around of wandellens voor CANON

                Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                Ik heb die Sigma 28-300 en ondanks alle negatieve reacties die ik hier op het forum en op bepaalde sites heb moeten lezen, ben ik er toch heel tevreden van.
                Als reis/Wandel lens voldoet die uitstekend. Echter niet voor concert fotografie en ook niet voor sport fotografie wegens een te trage AF.

                De suggesties als wandellens vind ik best wel OK.
                Sowieso, een groot zoombereik = weinig lichtsterkte & zachte foto's (geen haarscherpe beelden mogelijk dus)

                Dan kan je ook de sigma 18-200 OS bekijken, en qua concertfotografie, gezien ik voel dat je daar nog moet in "starten"... zou ik je sterk aanraden eens een simpele Canon EF 50mm 1.8 te kopen.
                (nieuw +/- 100 € en 2dehands voor 50 a 60€ te vinden, ik kan je verzekeren, dit geeft "mooie" beeldjes wat je met geen enkele goedkope zoomlens (onder de 500€) zal fixen ;-)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: All-around of wandellens voor CANON

                  Ik gebruik de 24-105 L op de 5D en ben er uitermate tevreden van als wandellens !

                  Comment


                  • #10
                    Re: All-around of wandellens voor CANON

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Ik gebruik de 24-105 L op de 5D en ben er uitermate tevreden van als wandellens !
                    en hoe is de vervorming & vignettering in de hoeken op 24mm ?
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: All-around of wandellens voor CANON

                      Als allround gebruik ik zelf een 24-105 (niet van Canon maar dat doet er niet toe...), of een Tamron 18-250.

                      De Tamron is meer dan het overwegen waard. De Tamron 18-200 was al beter dan de Sigma 18-200, en de Tamron 18-250 is nog beter dan haar voorganger. De beeldkwaliteit (en dan vooral scherpte + vervorming) is er sterk op vooruit gegaan. De lens is licht en compact gebleven, ondanks de 50mm extra. Wel nog steeds trage AF en tot f/6.3 natuurlijk, dus voor sport of weinig licht niet geschikt. Maar dus wel heel goed bruikbaar op de gemiddelde daguitstap bij redelijk helder weer.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: All-around of wandellens voor CANON

                        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        en hoe is de vervorming & vignettering in de hoeken op 24mm ?

                        Ik fotografeer meestal op f 8 of iets hoger en dan heb je er weinig of geen last van.

                        Comment


                        • #13
                          Re: All-around of wandellens voor CANON

                          Hallo,

                          Dus een TAMRON 18-250mm zou de beste oplossing kunnen zijn MAAR heeft geen 'IS' ...
                          Het is geen top-lens maar deze bestaat ook niet bij Canon een
                          18-200of 250mm.
                          24-105mm is eigenlijk wat kort als zoom zo te zien.
                          Tja, ik denk dat het dan een 18-250mm zal worden maar ik wacht nog reacties af en twijfel omdat er geen 'IS' op zit !

                          alvast bedankt.

                          Stefan
                          Last edited by Stefan ON7STV; 14 september 2007, 15:31.
                          Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                          Comment


                          • #14
                            Re: All-around of wandellens voor CANON

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Dus een TAMRON 18-250mm zou de beste oplossing kunnen zijn MAAR heeft geen 'IS' ...
                            Het is geen top-lens maar deze bestaat ook niet bij Canon een
                            18-200of 250mm.
                            24-105mm is eigenlijk wat kort als zoom zo te zien.
                            Tja, ik denk dat het dan een 18-250mm zal worden maar ik wacht nog reacties af en twijfel omdat er geen 'IS' op zit !

                            alvast bedankt.

                            Stefan
                            Van die 'superzooms' krijg je wellicht spijt hoor ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: All-around of wandellens voor CANON

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                              een bepaalde groothoek heb én een degelijk zoomlens heb.
                              Je bedoelt waarschijnlijk tele i.p.v. zoom. De 10-22 is namelijk ook een degelijke zoom met groothoek , maar geen tele.

                              Dat gezegd zijnde is mijn ideale wandellens de 70-200 2.8 maar die voldoet niet aan je ps.
                              Last edited by Leonidas; 14 september 2007, 15:56.

                              Comment

                              Working...
                              X