Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S 80-200 ED f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S 80-200 ED f2.8

    Ik heb hier nog een bovenvermelde lens die ik graag zou willen verkopen.
    De lens verkeerd in zeer goede staat met 70mm B&W UV filter.
    Alle papieren en originele doos aanwezig.
    Dit is de voorloper van de 70-200 VR.

    Wie weet wat dit nog waard is?

    Ik gebruik op dit ogenblik 'n AF-S 28-300 VR II van Nikon op een D700, daarom mag ze weg.

    Edit: Enkele foto's ter verduidelijking.







    Last edited by w00ha; 30 oktober 2014, 09:08.

  • #2
    Re: AF-S 80-200 ED f2.8

    ik heb er ene zien passeren bij aangeboden een tweetal maanden geleden
    vraagprijs was 450 euro, was weg op een paar dagen aan een ander forum-lid....
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: AF-S 80-200 ED f2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      ik heb er ene zien passeren bij aangeboden een tweetal maanden geleden
      vraagprijs was 450 euro, was weg op een paar dagen aan een ander forum-lid....
      Was dat de S versie ?
      Nikon heeft 3 modellen gemaakt van de 80-200.
      2 gewone mechanisch aangedreven, waarvan de eerste 'n schuifzoom was.
      Die gingen vroeger voor ongeveer die prijs, maar dat is al 'n tijdje geleden.
      de 3de, die ik heb, is 'n snellere S versie en ook de duurste van de 3.
      In kwaliteit zijn het alle 3 toplenzen. De mechanische versie's waren alleen snel genoeg op een D1, D2 enz.

      Comment


      • #4
        Re: AF-S 80-200 ED f2.8

        Even wat info over deze lens vragen.

        Het schijnt dus een toplens te zijn. Is deze te vergelijken met zijn nieuwere broertje de 70-200 VR II, of is deze vele malen beter. Ik heb het over gebruik als hobby, niet als professioneel fotograaf.
        En welke van de 3 versies zou je dan aanraden voor een nikon d7000?

        Alvast bedankt!

        PS: @TS ik ben niet op zoek naar deze lens, maar wil er gewoon wat over te weten komen als ik ooit van plan ben dergelijke lens te kopen..
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: AF-S 80-200 ED f2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Even wat info over deze lens vragen.

          Het schijnt dus een toplens te zijn. Is deze te vergelijken met zijn nieuwere broertje de 70-200 VR II, of is deze vele malen beter. Ik heb het over gebruik als hobby, niet als professioneel fotograaf.
          En welke van de 3 versies zou je dan aanraden voor een nikon d7000?

          Alvast bedankt!

          PS: @TS ik ben niet op zoek naar deze lens, maar wil er gewoon wat over te weten komen als ik ooit van plan ben dergelijke lens te kopen..
          Als je die laatste AF-S versie neemt dan ben je zeker dat die naast 2.8 ook zeer snel scherp stelt.
          Ik heb nooit 'n D7000 in mijn handen gehad.
          Wat ik wel weet dat ik vroeger mijn gewone AF lenzen op een D2 plaatste en verschoot ivm mijn D100, D70.
          De stelmotor in een Pro Cam is beduidend krachtiger en sneller.
          Bij de S versie maakt dat niets uit. die kan ook op een D5xxx serie of lager D3xxx.
          Bij de D7000 heb je de keuze. Maar het verschil in snelheid is wel merkbaar.

          Comment


          • #6
            Re: AF-S 80-200 ED f2.8

            neen idd, was de afd versie, sorry, uw post nét iets te onaandachtig gelezen...
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: AF-S 80-200 ED f2.8

              Het hangt mede af van de staat van de focusmotor. Duur om te vervangen en sus van invloed op de waarde.
              Is de lens ook compleet met zonnekap en statiefring?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Het hangt mede af van de staat van de focusmotor. Duur om te vervangen en sus van invloed op de waarde.
                Is de lens ook compleet met zonnekap en statiefring?
                Deze lens is zeer weinig gebruikt en komt met alle toebehoren alsof je ze nieuw zou kopen.
                Dus ook met de harde stevige lenskoker voor ze te bewaren en statiefring plus omkeerbare zonnekap.
                Ik zal morgen eventueel 'n paar foto's posten.

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                  Ik heb twee maanden geleden de 2de versie van de schuifzoom gekocht voor 250€ wegens overstap op full frame enkele weken later. Ik ben hier tevreden over, dus die prijs mag je toch zeker verwachten denk ik.
                  Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                  500px.com/wimdekoster

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                    Foto's in openingspost bijgeplaatst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                      Ik heb enkele jaren geleden ook gewerkt met deze lens.Toen ik de kans kreeg om een 70-200 VR f2.8 voor een goede prijs te kopen heb ik ze terug verkocht.
                      Die 80-200 is op gebied van snelheid en scherpte zeker even goed als de 70-200, je moet enkel de VR missen.Als uw lens in goede staat is kan je er zeker meer voor krijgen dan de bedragen die ik hier al gezien heb.
                      Ik heb voor de mijne 2 jaar geleden zonder enige discussie over de prijs nog 775 € gekregen.

                      Mvg Yves.
                      What you see is what you get

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                        Ik heb enkele jaren geleden ook gewerkt met deze lens.Toen ik de kans kreeg om een 70-200 VR f2.8 voor een goede prijs te kopen heb ik ze terug verkocht.
                        Die 80-200 is op gebied van snelheid en scherpte zeker even goed als de 70-200, je moet enkel de VR missen.Als uw lens in goede staat is kan je er zeker meer voor krijgen dan de bedragen die ik hier al gezien heb.
                        Ik heb voor de mijne 2 jaar geleden zonder enige discussie over de prijs nog 775 € gekregen.

                        Mvg Yves.
                        ik heb de mijn +/- een jaar geleden 350 euro betaald. die van jou ziet er properder uit dus tussen de 350 en de 450 lijkt me een eerlijke prijs

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                          ik heb de mijn +/- een jaar geleden 350 euro betaald. die van jou ziet er properder uit dus tussen de 350 en de 450 lijkt me een eerlijke prijs
                          Ik twijfel er sterk aan dat we het hier over een S versie gaat.
                          Vroeger gingen de AF-D lenzen gemiddeld voor 500 €. De schuifzoom iets minder.
                          Die heb ik zelf nog ergens onlangs zien staan voor 300€
                          Maar de AF-S zal eerder rond de prijs van 700 a 800 € liggen als die in prima staat is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                            Ik heb de AFD versie verleden jaar verkocht voor 550 euro, was direkt weg zonder discussie over de prijs.
                            BD2718BE - Fuji addict

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF-S 80-200 ED f2.8

                              Ze staat ondertussen op Kapaza en 2dehands.

                              Comment

                              Working...
                              X