Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies zoomlens Sony A7 III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies zoomlens Sony A7 III

    Hallo!

    Ik ben langzaamaan aan het uitkijken voor extra lens voor mijn huidige kit. Mijn extra lens zou er eentje moeten zijn met een aanzienlijk zoombereik, voor wat natuurfotografie (denk aan wilde dieren).
    Ik heb een 3-tal lenzen op het oog, en weet niet of er iemand hier ervaringen of advies over heeft? Ook andere suggesties zijn welkom!
    De lenzen die ik op het oog heb zijn:
    1. Tamron 28-200mm F2.8-5.6
    2. Tamron 70-300mm F4.5-6.3
    3. Sony 24-240mm F3.5-6.3

    Ter info: mijn huidige kit is: een Sony A7III camera, Sigma breedhoek 14-24mm F2.8 en een standaard Sony 28-70mm F3.5-5.6.

  • #2
    Re: Advies zoomlens Sony A7 III

    Een behoorlijk zoombereik is t/m 400 a 600mm
    of 300mm met een 1.4 of 2.0 teleconverter

    dus dan zal je moeten denken aan:
    Sigma 150-600mm S
    Tamron 100-600 G2
    Sigma 150-600mm C
    Tamron 100-600 G1
    Sigma 120-300 S + 1.4 teleconverter
    Sony 100-400mm f/4.5-5.6 gm

    De objectieven die je op het oog hebt zijn nu niet echt voor "wildedieren".

    Comment


    • #3
      Re: Advies zoomlens Sony A7 III

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Een behoorlijk zoombereik is t/m 400 a 600mm
      zoombereik heeft niets met mm's ter maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Advies zoomlens Sony A7 III

        Ik gebruik mijn FE 24-240mm reeds bijna 7 jaar.Volgens sommigen is de lens niet scherp genoeg,maar ik ben er zeer tevreden van,ik gebruik ze eigenlijk als standaardlens.Staat altijd op mijn ondertussen 8 jaar oude A7.Deze komt er enkel af in de zomer,wanneer ik macro ga doen,dan zet ik mijn Tokina Firin 100mm macro erop.Ik heb ze(24-240) indertijd vergeleken met de FE 28-70mm en zag toen eigenlijk geen verschil,zelfs niet op 100 percent. Uiteraard zullen er scherpere lenzen zijn,maar voor mij als amateur voldoet mijn 24-240 zeker.

        Comment


        • #5
          Re: Advies zoomlens Sony A7 III

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Een behoorlijk zoombereik is t/m 400 a 600mm
          of 300mm met een 1.4 of 2.0 teleconverter

          dus dan zal je moeten denken aan:
          Sigma 150-600mm S
          Tamron 100-600 G2
          Sigma 150-600mm C
          Tamron 100-600 G1
          Sigma 120-300 S + 1.4 teleconverter
          Sony 100-400mm f/4.5-5.6 gm

          De objectieven die je op het oog hebt zijn nu niet echt voor "wildedieren".

          Inderdaad, of wat mij betreft de interessantste telezoom voor FE: Sony 200-600 5.6-6.3 G

          Een Tamron 28-200 of Sony 24-200 zijn beiden wel OK qua prijs/kwaliteit, maar inderdaad nog vrij beperkt qua bereik.

          Als je tevreden bent van je standaardzoom en als je 200 mm inderdaad voldoende vindt, dan zou je ook een Sony 70-200/4 kunnen overwegen. Supergoede bouw, beeldkwaliteit, interne zoom (net zoals de 200-600G), vrij compact en licht, vaste f/4 en volopen al scherp.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Advies zoomlens Sony A7 III

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            zoombereik heeft niets met mm's ter maken.
            Makkelijk om op een woordje te vallen, kom zelf eens met een tip.

            Comment


            • #7
              Re: Advies zoomlens Sony A7 III

              Oorspronkelijk geplaatst door MM_MK2 Bekijk bericht
              Hallo!

              Ik ben langzaamaan aan het uitkijken voor extra lens voor mijn huidige kit. Mijn extra lens zou er eentje moeten zijn met een aanzienlijk zoombereik, voor wat natuurfotografie (denk aan wilde dieren).
              Ik heb een 3-tal lenzen op het oog, en weet niet of er iemand hier ervaringen of advies over heeft? Ook andere suggesties zijn welkom!
              De lenzen die ik op het oog heb zijn:
              1. Tamron 28-200mm F2.8-5.6
              2. Tamron 70-300mm F4.5-6.3
              3. Sony 24-240mm F3.5-6.3

              Ter info: mijn huidige kit is: een Sony A7III camera, Sigma breedhoek 14-24mm F2.8 en een standaard Sony 28-70mm F3.5-5.6.
              Wanneer het om vogelfotografie gaat:https://www.cameranu.nl/nl/p3029925/...-oss-objectief. Of de voordelige:Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG DN OS Sports Sony E-mount objectief.

              Comment


              • #8
                Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Makkelijk om op een woordje te vallen, kom zelf eens met een tip.
                is dat echt nodig er zijn tientallen topics over
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Advies zoomlens Sony A7 III



                  Dan kunnen we beter geen topics meer laten openen... Zowat alles is ooit wel al eens aan bod gekomen
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


                    Dan kunnen we beter geen topics meer laten openen... Zowat alles is ooit wel al eens aan bod gekomen
                    Volkomen gelijk.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                      Ik gebruik de Sony 24-240mm als allroundlens, tot tevredenheid.
                      In postprocessing kan je de meeste "tekortkomingen" van deze lens makkelijk wegwerken (sommigen zeggen dat ze niet scherp genoeg is).
                      Voor mij voldoet ze in elk geval prima. Enkel het gewicht is een beetje een nadeel, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        is dat echt nodig er zijn tientallen topics over
                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


                        Dan kunnen we beter geen topics meer laten openen... Zowat alles is ooit wel al eens aan bod gekomen
                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Volkomen gelijk.
                        Kom, kom heren... doe eens lief... (uitdrukking geleend van Loesje...)
                        Als je het hier niet leuk vindt, probeer dan eens iets anders in je leven.
                        Vragen naar een weg, al dan niet een bekende, is een van de draaispillen van een forum.

                        Ik heb geen Sony camera, maar een van z'n concurrenten. Een Nikon Z7.
                        Als supergemakkelijke rondwandellens die bijna alles kan, gebruik ik een Z24-200.
                        Zoiets als de Tamron 28-200 en Sony 24-240 waar de topicstarter over vraagt.
                        Als je met 70 mm begint, is het geen echte rondwandellens. Je hebt dan totaal geen groothoek, maar wél meer telebereik.
                        24 mm is al behoorlijk meer groothoek dan 28 mm, maar daar is soms wel mee te leven...
                        Mocht het de topicstarter meer gaan over telebereik dan een alround lens, dan is de 70-300 de betere keuze.
                        Maar voor degelijke wildlife fotografie is die 300 mm ook nog behoorlijk aan de korte kant.
                        Om met een redelijk beperkt budget van o.a. wildlife te genieten, gebruik ik een Sigma 150-600 C lens.

                        Een vriendelijke groet uit Nederlands Brabant.
                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                          Kom, kom heren... doe eens lief...
                          Doen we hé Adrie . We gaan hier al wel wat jaren mee. Vandaar mijn en

                          Heer Janssen en ik zijn trouwens zowat buren (als ik het bekijk vanaf mijn werkplek).



                          Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                            Excuus, als ik té reageerde...
                            De opmerkingen van u en heer Jansen voelde bij mij (misschien ook wel bij de topicstarter) een beetje fout aan...
                            Ik hoop niet dat dit de reden is dat de topicstarter niet meer gereageerd heeft.
                            Ik lees graag van hem/haar de verdere bevindingen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies zoomlens Sony A7 III

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Excuus, als ik té reageerde...
                              No worries . Er is al genoeg gedoe in de wereld.
                              Fijn weekend straks !
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X