Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies zoomlens canon Mark 5DII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies zoomlens canon Mark 5DII

    Hoi Allen,

    Ik wil voor mijn vakantie een nieuwe zoomlens kopen. ik heb de canon mark 5dII
    Nu ben ik wat aan het twijfelen tussen volgende lenzen.
    1. Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L IS USM
    2. Canon EF 70-200mm F2.8 L
    3. Canon EF 70-300mm F4.0-5.6 L
    4. Canon EF 70-200mm F4.0 L

    Qua prijs zitten ze allemaal rond dezelfde grootorde. Kies ik nu best voor het vaste diafragma of de varierende. Ik kan die 200 nadien ook nog wel kroppen als ik dat wil.
    Ik ben als nog steeds startend amateurfotograafke begonnen met de canon ef 50mm L. Super mooie fotokes (naar mijn bescheiden mening en die van mijn gezin natuurlijk)
    Maar om al je foto's continu te zitten kroppen als iets verder weg staat is ook wel vervelend.
    Nu vertrek ik in de zomer naar griekenland en gaan we rondrijden met de camper, wordt een combinatie van cultuur, natuur en strand zeg maar.
    Ik vraag me af welke lens ik nu best bijkoop. Mag ook een alternatief zijn hoor.

    thnx voor de reacties.

    grts

    Bart
    Last edited by bartsegers; 28 april 2013, 20:25.

  • #2
    Re: zoomlens canon

    waaarom 70mm en niet lager..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens canon

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      waaarom 70mm en niet lager..?
      grt,bouk.
      Welke bedoel je? Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L
      mmmm, beetje prijzig vind ik. Voor de zaken die ik tot nu nodig gehad heb is die 50mm zalig om mee te werken vind ik. waarom zou ik dan nog lager gaan?
      Misschien nog belangrijk dat ik op een balletschool werk en de lens misschien ook tijdens voorstellingen kan gebruiken. Daarom dat mijn persoonlijke voorkeur op dit moment naar de 2.8mm gaat. Of zie ik dit verkeert

      grts

      Bart
      Last edited by bartsegers; 28 april 2013, 20:25.

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens canon

        Oorspronkelijk geplaatst door bartsegers Bekijk bericht
        Welke bedoel je? Canon EF 28-300mm F3.5-5.6 L
        mmmm, beetje prijzig vind ik. Voor de zaken die ik tot nu nodig gehad heb is die 50mm zalig om mee te werken vind ik. waarom zou ik dan nog lager gaan?
        Misschien nog belangrijk dat ik op een balletschool werk en de lens misschien ook tijdens voorstellingen kan gebruiken. Daarom dat mijn persoonlijke voorkeur op dit moment naar de 2.8mm gaat. Of zie ik dit verkeert

        grts

        Bart
        is niet verkeerd, maar die lenzen wegen meestal wel zwaar om mee op verlof te gaan. Mijn bescheiden mening zou zijn neem de 70-200 f2.8, maar gaat tegenvallen om zo een gewicht mee te sleuren op vakantie, dan zou ik weer zeggen neem de F4.0 variant maar die gaat tegenvallen in je donkere balletvoorstellingen.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          is niet verkeerd, maar die lenzen wegen meestal wel zwaar om mee op verlof te gaan. Mijn bescheiden mening zou zijn neem de 70-200 f2.8, maar gaat tegenvallen om zo een gewicht mee te sleuren op vakantie, dan zou ik weer zeggen neem de F4.0 variant maar die gaat tegenvallen in je donkere balletvoorstellingen.
          Thnx, een voordeel nu is wel dat we in Griekenland een Camper gehuurd hebben en daar mee gaan cruisen gedurende drie weken. Met die 5DII kan ik de iso wel redelijk opkrikken, maar ik probeer dat logischer wijs zo weinig mogelijk te doen.
          Wat zou wel een goede lens zijn volgens jullie? Ik kan er wel vrede mee nemen als ik minder zoom heb, kan die altijd nog aanschaffen he. Ben nog niet lang met de hobby gestart.

          grts Bart

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens canon

            geen idee eigenlijk ik ben nog nooit naar Griekenland geweest en heb geen idee wat je ginder kan gebruiken. Maar op reis neem ik eigenlijk enkel een compact mee om op mijn gemak te genieten van alles wat mijn oog kan zien Ik zou ook bang zijn dat als je de camper even alleen laat dat er ingebroken zou worden en zo een dslr nemen ze hedendaags toch ook gemakkelijk mee indien je besluit deze eens in de camper te laten. Anders zou ik meer iets in de aard van 24-105 aanraden voor op vakantie. Genoeg bereik om een groot deel van je verwachtingen in te vullen.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: zoomlens canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              geen idee eigenlijk ik ben nog nooit naar Griekenland geweest en heb geen idee wat je ginder kan gebruiken. Maar op reis neem ik eigenlijk enkel een compact mee om op mijn gemak te genieten van alles wat mijn oog kan zien Ik zou ook bang zijn dat als je de camper even alleen laat dat er ingebroken zou worden en zo een dslr nemen ze hedendaags toch ook gemakkelijk mee indien je besluit deze eens in de camper te laten. Anders zou ik meer iets in de aard van 24-105 aanraden voor op vakantie. Genoeg bereik om een groot deel van je verwachtingen in te vullen.
              Hier heb je wel een punt denk ik, maar dan kan iemand ook niet naar Afrika gaan en zijn lenzen enz meenemen. Hopelijk zijn die grieken vriendelijke mensen

              grts Bart

              Comment


              • #8
                Re: zoomlens canon

                De 70-300 L IS is de compactste uit je lijstje, die heeft een betere beeldkwaliteit als de 100-400 en een veel betere beeldstabilisatie.

                De beeldkwaliteit van de 70-300 is vergelijkbaar met die van de 70-200 f4 L IS.

                De 70-200 f2,8 L is de grootste en zwaarste, en die mist beeldstabilisatie.
                Of je die beeldstabilisatie nodig hebt of niet, dat hangt af van wat je wil fotograferen, en in welke omstandigheden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: zoomlens canon

                  Ik treed Black B@ndit bij. Ik heb een 5dII en daar oa een 70-300L bij, vind het een schitterende combinatie. Niks te klagen over de scherpte en de snelheid. Heb ze het meeste gebruikt op safari en wil je een beestje fotograferen dan moet het soms snel gaan zelle. Arend of biddende ijsvogel uit de lucht plukken lukte uitstekend. Ik vind ze wel onsmakelijk in prijs gestegen, zie ze nu 1359,00 staan bij Cameranu terwijl ik ze nog gekocht heb aan 1085,00 maar ondanks dat blijf ik wel denken dat ze prijs/kwaliteit absoluut de moeite waard is.

                  Djienbe
                  Last edited by djienbe; 29 april 2013, 12:04.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoomlens canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Ik treedt Black B@ndit bij. Ik heb een 5dII en daar oa een 70-300L bij, vind het een schitterende combinatie. Niks te klagen over de scherpte en de snelheid. Heb ze het meeste gebruikt op safari en wil je een beestje fotograferen dan moet het soms snel gaan zelle. Arend of biddende ijsvogel uit de lucht plukken lukte uitstekend. Ik vind ze wel onsmakelijk in prijs gestegen, zie ze nu 1359,00 staan bij Cameranu terwijl ik ze nog gekocht heb aan 1085,00 maar ondanks dat blijf ik wel denken dat ze prijs/kwaliteit absoluut de moeite waard is.

                    Djienbe
                    Ik ben vandaag eens naar de Saturn geweest, nu niet dat ik daar een lens ga kopen, maar ik had wat tijd op de job en het is aan de overkant van de straat . Daar vertelde ze me om de 24 - 105 te nemen. Maat toen ik daar al die lenzen zag, begonnen mijn vingers toch te kriebelen
                    Met die tele wordt het moeilijker om mooie landschapsfoto's te nemen, aangezien de groothoek er niet bij zit.
                    En dan nog zo'n mooie macro

                    Maar beide voetjes op de grond houden, ik ben nog maar net begonnen en ken eigenlijk al de mogelijkheden van mijn toestel nog niet eens grondig. Dus om dan al die lenzen aan te schaffen lijkt me nutteloos.
                    Best wel een groot dilemma, maar zoals ik het nu zie gaat dit niet het enige dilemma zijn die ik in de fotografie ga tegen komen en ben ik ook niet de enige die dit meemaakt.

                    Ik denk toch maar eens naar die 70-300L te gaan kijken, anderzijds ben ik daar niets mee tijdens de balletvoorstellingen in de school zeker? Of zie ik dit verkeerd?

                    thnx voor jullie reacties he.

                    grts

                    Bart

                    Comment


                    • #11
                      Re: zoomlens canon

                      De 100-400 zou ik afraden. Ik heb die dit weekend gehuurd, en hoewel ik erg tevreden was van de kwaliteit, mocht ik mijn toestel binnendoen voor sensorreiniging. Er is een reden dat die lens de bijnaam "stofzuiger" heeft.

                      Heb je geen enkele lens breder dan 50mm? Volgens mij ga je een beetje breedhoek (24 of 28mm) toch wel kunnen gebruiken.

                      Voor ballet ga je waarschijnlijk zoveel mogelijk lichtsterkte nodig hebben, hoewel, met jouw toestel zal je al redelijk ver kunnen gaan in de hoge ISO's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: zoomlens canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                        De 100-400 zou ik afraden. Ik heb die dit weekend gehuurd, en hoewel ik erg tevreden was van de kwaliteit, mocht ik mijn toestel binnendoen voor sensorreiniging. Er is een reden dat die lens de bijnaam "stofzuiger" heeft.

                        Heb je geen enkele lens breder dan 50mm? Volgens mij ga je een beetje breedhoek (24 of 28mm) toch wel kunnen gebruiken.


                        Voor ballet ga je waarschijnlijk zoveel mogelijk lichtsterkte nodig hebben, hoewel, met jouw toestel zal je al redelijk ver kunnen gaan in de hoge ISO's.
                        Nee die heb ik nog niet. Daarom dat die verkoper van Saturn me de 24-105 aanraadde. Ben eens aan het kijken op de tweedehandsmarkt. Moet toch te vinden zijn evt. Kga hier eens een nieuw topic over starten.

                        grts

                        Bart

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies zoomlens canon Mark 5DII

                          Oorspronkelijk geplaatst door bartsegers Bekijk bericht
                          Nu vertrek ik in de zomer naar griekenland en gaan we rondrijden met de camper, wordt een combinatie van cultuur, natuur en strand zeg maar.
                          Ik vraag me af welke lens ik nu best bijkoop. Mag ook een alternatief zijn hoor.
                          Volgens mij zal je toch een keuze moeten maken tussen een télé en een standaard lens. (al of niet zoomlenzen)
                          Zelf zou ik in uw geval kiezen voor bvb een 24-105 f4 L IS of een 24-70 f4 L IS, waarbij de laatste toch een pak recenter is qua techniek.
                          De 24-105 heeft heeft dan wel weer iets meer télé en ook iets meer zoom.
                          Wil je uiteraard die lens naderhand nog gebruiken bij uw balletvoorstellingen dan kun je beter een 24-70 f2,8 nemen maar die is een pak duurder en heeft geen IS.
                          Keuzes, keuzes ..... hopelijk geraak je er aan uit.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies zoomlens canon Mark 5DII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Volgens mij zal je toch een keuze moeten maken tussen een télé en een standaard lens. (al of niet zoomlenzen)
                            Zelf zou ik in uw geval kiezen voor bvb een 24-105 f4 L IS of een 24-70 f4 L IS, waarbij de laatste toch een pak recenter is qua techniek.
                            De 24-105 heeft heeft dan wel weer iets meer télé en ook iets meer zoom.
                            Wil je uiteraard die lens naderhand nog gebruiken bij uw balletvoorstellingen dan kun je beter een 24-70 f2,8 nemen maar die is een pak duurder en heeft geen IS.
                            Keuzes, keuzes ..... hopelijk geraak je er aan uit.

                            grts
                            Sieg
                            Ik snap het. feit is gewoon dat licht bij die balletvoorstellingen enorm belangrijk gaat zijn, ik kan daar wel een statief gebruiken. Of het worden er uiteindelijk 2
                            Maar dan gaat het budget en mijn vrouw weer tegenspreken natuurlijk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies zoomlens canon Mark 5DII

                              Zou dit geen eventuele oplossing zijn?
                              Canon EF 135mm F2.0 L USM, beetje zoom en toch goed diafragma.
                              Ik heb zo de indruk dat ik van lenwen ga mogen wisselen als ik dat diafragma goed wil houden.

                              mvg
                              Bart

                              Comment

                              Working...
                              X