Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Canon 70-400 fX.X IS??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies Canon 70-400 fX.X IS??

    Ik ben van plan een Canon 70-200 aan te schaffen.
    Zelf heb ik ze nog nooit gebruikt en nog nooit de mogelijkheid gehad. Dus ga ik af op de reviews en voorbeeldfoto's ...
    De 2.8 heeft een magnifieke dof
    De 4.0 ziet er ook niet verkeerd uit

    IS: in hoeverre is dit 'noodzakelijk' bij een relatief lichtsterke lens (de 2.8 in dit geval), want dit scheelt nogal wat in prijs.

    Amateurgebruik: vooral spontane (spelende) kinderen, in alles van lichtomstandigheden: zon, schaduw, bos, ...
    Mijn body is een 550D waar ik nog steeds tevreden over ben.

    *edit: titel moet dus advies Canon 70-200 fX.X IS??
    Last edited by Arc0sS; 20 september 2020, 07:01.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Advies Canon 70-400 fX.X IS??

    vooral spontane (spelende) kinderen
    dan zal ik bij default al IS willen hebben.... vooral als je 99% uit handje doet.

    en of je dan een f/2.8 of f/4 neemt, dat is iets om over na te denken... waar liggen jouw fotografische uitdagingen in dit bereik - naast spelende kinderen -? Overweeg je nog een 1.4x en/of 2x converter?

    en waarom verbreed je je horizon niet een beetje, met third party is niets mis....

    Comment


    • #3
      Re: Advies Canon 70-400 fX.X IS??

      IS help niets tegen bewegende onderwerpen.
      Ik ben begonnen met de eerste 70-200 f:4 zonder IS en die was razend scherp (op de sensors van toen, maar daar hoort de 550D ook bij).
      De eerste versie van de 70-200 F:4 IS die ik nu heb is volgens mij vergelijkbaar in beeldkwaliteit.
      Oerstevig, niet te groot en te zwaar.
      Verdragen ook een 1.4 extender.
      Als je één van beide tweedehands kan kopen ben je daar heel goed mee gesteld (en voor wat ze gaan zou ik geen 3th party kopen, gaat dat allemaal werken op een RF-vatting ?)

      Comment


      • #4
        Re: Advies Canon 70-400 fX.X IS??

        99% is los uit de hand.
        Nu is het nog een 550D, ik hoop dat hij nog een eindje zal meegaan, maar heeft al een hoge shuttercount ...
        Het zijn 2dehandse modellen die ik bekijk.
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment


        • #5
          Re: Advies Canon 70-400 fX.X IS??

          Ik heb een 70-200 f2.8 II IS gekocht (tweedehands met een jaar garantie).
          Ik had der nog geen ervaring mee, het is powertraining om ze te gebruiken, maar WAW Ik geloofde niet in liefde op het eerste gezicht, maar mijn mening is veranderd :-)
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment

          Working...
          X