Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

adapter Sony E-mount - Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • adapter Sony E-mount - Nikon

    Ik heb gisteren mijn fuji X-E1 verkocht en ik wil de Sony A6000 + 16-50mm gaan kopen.

    Voor vakantie zal deze lens zeker voldoen. Maar ik wil hem ook gaan gebruiken met mijn Nikon-lenzen (Nikon 50mm f/1.8 D en 85mm f/1.8 D)

    Ik vind het een beetje onduidelijk op internet welke adapter ik dan het beste kan aanschaffen.

    Ik ga ervanuit dat ik manueel moet scherpstellen (moest ik wel bij de fuji)


    Iemand tips welke (betaalbare) adapter ik het beste kan gebruiken?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: adapter Sony E-mount - Nikon

    Er is recent een adapter op de markt gekomen welke AF mogelijk maakt met nikon lenzen voor E-mount, AF zal mogelijk niet zo snel zijn als voor Canon lenzen en werkt ook niet voor nikon lenzen zonder ingebouwde AF motor dacht ik.
    The world's first Nikon F auto-focus adapter for Sony E-mount from Commlite is finally for sale!

    Best eerst eens goed nagaan of AF-ook werkt voor a6000.

    Daar zijn verschillende goedkopere adapters zonder AF ondersteuning maar heb zelf geen ervaring met nikon adapters.

    Juist gezien dat bovenvermelde adapter momenteel AF enkel ondersteunt voor A7II/A7RII, dus niet voor de A6000.
    Last edited by puerte; 21 december 2015, 14:54.

    Comment


    • #3
      Re: adapter Sony E-mount - Nikon

      Ik denk ook dat AF bij de Nikon adapter alleen voor AFS lenzen geldt.
      Ik zou gewoon op Ebay eentje bestellen rond de 10 euro, ondersteuning van van G lenzen is immers ook niet nodig.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: adapter Sony E-mount - Nikon

        Ok dan maar even rondsnuffelen op E-bay. Moet wel goedkoop zijn .
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: adapter Sony E-mount - Nikon

          Ik ken de Nikon lenzen niet maar wel die van Canon EF-S op een A6000 ... Adapters met een "chip" die autofocus toelaten werken zeer wisselvallig en afhankelijk van het type lens soms helemaal niet !
          Een "domme" adapter (10-15€ op flee-bay of amazon) is enkel bruikbaar als je lens een diafragma-ring heeft of algemeen: als het diafragma kan ingesteld worden op de lens (hoe?) (vreemd dat niemand dat opmerkt?)
          en Nikon schijnt bij adapters op andere "platformen" steeds last te hebben van de onmogelijkheid om scherp te stellen op oneindig .. volgens wat ik steeds maar lees ..

          edit PS .. voor een "auto" adapter model ben je steeds minstens € 100 kwijt ... voor een "Metabones" zelfs tot € 400 ...

          Comment


          • #6
            Re: adapter Sony E-mount - Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ik ken de Nikon lenzen niet maar wel die van Canon EF-S op een A6000 ... Adapters met een "chip" die autofocus toelaten werken zeer wisselvallig en afhankelijk van het type lens soms helemaal niet !
            Een "domme" adapter (10-15€ op flee-bay of amazon) is enkel bruikbaar als je lens een diafragma-ring heeft of algemeen: als het diafragma kan ingesteld worden op de lens (hoe?) (vreemd dat niemand dat opmerkt?)
            en Nikon schijnt bij adapters op andere "platformen" steeds last te hebben van de onmogelijkheid om scherp te stellen op oneindig .. volgens wat ik steeds maar lees ..

            edit PS .. voor een "auto" adapter model ben je steeds minstens € 100 kwijt ... voor een "Metabones" zelfs tot € 400 ...
            Het gaat hier over Nikon lenzen die een diafragmaring hebben. Met niet kunnen focussen op oneindig heb ik nooit problemen gehad.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: adapter Sony E-mount - Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Het gaat hier over Nikon lenzen die een diafragmaring hebben. Met niet kunnen focussen op oneindig heb ik nooit problemen gehad.
              Dat probleem heb ik bij Fuji in ieder geval nooit gehad.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment

              Working...
              X