Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanschaf telelens

    Nog een vraagje van de beginneling: bij de voorgestelde lens (Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR) vind ik de specificatie DX niet terug. Op mijn 55-200 staat dit wel. Wat betekent DX?
    Met vriendelijke groeten
    Geert
    Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

    Comment


    • #17
      Re: Aanschaf telelens

      Oorspronkelijk geplaatst door gdornez Bekijk bericht
      Nog een vraagje van de beginneling: bij de voorgestelde lens (Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR) vind ik de specificatie DX niet terug. Op mijn 55-200 staat dit wel. Wat betekent DX?
      DX betekent dat ie speciaal voor "crop" sensoren is gemaakt (zoals in jouw camera)
      Dat betekent dat je bij gebruik op Full frame wat probleempjes kunt krijgen met o.a. vignettering.
      Als het er niet op staat is hij perfect geschikt voor beide systemen.

      groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #18
        Re: Aanschaf telelens

        Dank je Bert voor je snel antwoord.
        Met vriendelijke groeten
        Geert
        Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

        Comment


        • #19
          Re: Aanschaf telelens

          Een mogelijkheid die je ook kan overwegen is om een 70-200 f2.8 lens te kopen en een extender 1.4 (Kenko DGX 1.4x). Zo heb je zowel een lichtsterke lens (zonder extender) als een zoombereik tot 280mm (met extender). Je komt wel iets duurder uit, maar krijgt er dan ook twee dingen voor terug.
          Als je de extender met je huidige lens ga gebruiken, krijg je waarschijnlijk wat problemen met AF omdat je met de extender 1 stop licht verliest. Bij focussen op delen met weinig contrast is de gevoeligheid van de AF sensor onvoldoende waardoor de lens moet zoeken of zelfs er niet in slaagt van de eerste keer scherp te stellen.

          Comment


          • #20
            Re: Aanschaf telelens

            Hey Geert,

            Wat mag het objectief max. kosten?
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #21
              Re: Aanschaf telelens

              Dit Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR is hem dan toch geworden. Besteld voor mijn nieuwjaar en reeds geleverd.
              Nu op ontdekkingstocht.
              Met vriendelijke groeten
              Geert
              Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

              Comment


              • #22
                Re: Aanschaf telelens

                Je zult er veel plezier aan beleven maar voor het echt vere werk komt hij toch iets tekort heb ik afgelopen zomer mogen ervaren.....maar ja het ligt er natuurlijk wel aan wat je met je lens wilt doen....
                Nikon D7000, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 AF-S DX VR ED , Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED

                Comment


                • #23
                  Re: Aanschaf telelens

                  Soms is 400 mm * 1.5 =600 mm op een nikon d300 ook nog te kort hoor maar dan spreken wij eigenlijk wel over een 600 mm lens omgerekend.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aanschaf telelens

                    Geert,
                    ik ben benieuwd naar je bevindingen over de lens.
                    Heb een tijdje geleden dezelfde lens aangeschaft.
                    Goeie prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening.

                    Mijn eerste bevindingen:
                    - VR is een pluspunt.
                    - de lens voldoet over gans de lijn aan mijn verwachtingen.
                    - 300mm. is ruim voldoende voor vogels in de tuin.
                    Voor het grotere werk komt je te kort, maar dat weet je op voorhand.
                    - bij voldoende licht is de lens goed bruikbaar,
                    in deze tijd van het jaar kom je licht te kort, wanneer je een sluitertijd van pakweg 1/500" handteert om het beweeglijk vogeltje toch scherp te krijgen.
                    Maar dat weet je ook op voorhand, de lens is niet bepaald lichtsterk, je betaald er ook niet voor.


                    Alles bij mekaar prima lens,
                    heb je meer millimeter nodig, en/of een lichtsterke lens, dan betaal je ook meer.
                    Dit is een prima lens voor zijn prijs.

                    Succes ermee, en veel fotografeer plezier.
                    Nikon D7000, en wat glas.
                    http://blog.seniorennet.be/pacha/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aanschaf telelens

                      de 80-200mm 2.8 heb ik meerdere keren voor belachelijke prijzen gezien, rond 250 euro.
                      Als nikon gebruiker zou ik niet twijfelen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aanschaf telelens

                        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                        de 80-200mm 2.8 heb ik meerdere keren voor belachelijke prijzen gezien, rond 250 euro.
                        Als nikon gebruiker zou ik niet twijfelen
                        Ik denk niet dat die in dit geval een oplossing zou zijn aangezien hij een D3000 heeft en de 80-200 geen AF-S lens is.
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aanschaf telelens

                          Bedankt voor de talrijke reacties. Is het de tijd van het proberen aangebroken.
                          Met vriendelijke groeten
                          Geert
                          Nikon D3000 + AF-S 18-55 VR + 55-200 VR + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR

                          Comment

                          Working...
                          X