Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop telelens

    Hallo allemaal,

    Enkele maanden geleden kocht ik een Canon 350D met een standaardlens van 18-55mm, deze was amper gebruikt door een vriend, en verkocht hij graag aan mij. Wou al langer leuke foto's maken, met het gemak van een reflexcamera. Mijn Nikon compactcamera was wel oké, maar wou toch betere foto's maken. Nu, leuke foto's maken met de camera en die lens gaat al goed, ook de theorie enzo beheers ik al wat.
    Wel voel ik de laatste tijd dat ik nood heb aan een telelens. Ik ga volgend jaar op reis naar Zweden, en ook hiervoor leek me een telelens wel handig.

    Ik heb zelf al wat zitten rondzoeken en zag al wat lenzen die in aanmerking kwamen.
    Bvb:
    - Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
    - Canon EF 100-300mm F/4.5-5.6 USM
    - Canon EF 75-300mm F/4-5.6 USM III

    Ook had ik gezien dat er van Sigma en Tamron gelijkaardige lenzen zijn met een bevestiging van Canon. Zijn dat even goede lenzen of is er hierbij toch een duidelijk kwaliteitsverschil?
    Verder zijn andere voorstellen altijd welkom, mijn budget is ongeveer 400 euro.

    Groeten, Jelle.
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Aankoop telelens

    zijn wel leuke lezen maar, je hebt nogal wat licht nodig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop telelens

      Je bent volgens mij een uitstekend alternatief vergeten: de EF-S 55-250 f4-5.6 IS. Uitstekende kwaliteit voor zijn prijs (nieuw +- 230, 2ehands +- 100 euro), en die range sluit bovendien perfect aan met wat je al hebt. Ik heb de mijne net van de hand gedaan maar was daar bijzonder tevreden van.

      Bouk: je hebt natuurlijk wel gelijk, maar met het budget dat opgegeven wordt denk ik niet dat er veel lichtsterkere mogelijkheden zijn.
      People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
      http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop telelens

        MEt een budget van 400€ zou ik persoonlijk uitkijken naar een tweedehands 70-200 L F4. Dit is echt een goede lens voor zijn geld en is eregelmatig te vinden voor een goede prijs tweedehands.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop telelens

          Met de lenzen die jij opgeeft spring je van 55 mm (je huidge lens) naar 70 of 75 mm. Je verliest alle mm die daartussen liggen. Als dit niet belangrijk voor je is, geen enkel probleem, maar de 55-250 sluit wel naadloos aan op je huidige lens.... Ik heb deze laatste en ben er heel tevreden over en met je budget kom je ruimschoots toe, je hebt nog over voor iets anders .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop telelens

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Met de lenzen die jij opgeeft spring je van 55 mm (je huidge lens) naar 70 of 75 mm. Je verliest alle mm die daartussen liggen. Als dit niet belangrijk voor je is, geen enkel probleem, maar de 55-250 sluit wel naadloos aan op je huidige lens.... Ik heb deze laatste en ben er heel tevreden over en met je budget kom je ruimschoots toe, je hebt nog over voor iets anders .
            Groetjes
            De mm's tussen 50 en 70 mm vallen toch te verwaarlozen?
            die werk je toch zo wel door een stapje voor of achteruit te doen...
            er zijn toch genoeg mensen die enkel met primes werken, en dat is ook geen objectief voor elke brandpuntafstand hoor

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop telelens

              De 75-300 en 100-300 zijn oude beestjes met een matige beeldkwaliteit (als je er één zou krijgen OK maar geef er geen geld aan)

              70-300 IS heeft een fel verbeterde beeldkwaliteit en beeldstabilisatie, maar is slechts f:5.6, minder solied gebouwd (uitschuiftubus) en geen snelle autofocus
              Hetzelfde geldt voor de 55-250 IS, maar de gunstige prijs maakt veel goed
              Zeker tweedehands alletwee goede kopen

              Staar je niet blind op de 250 of 300mm, bij dat bereik zijn deze lenzen op hun zwakst, en echte tele begint pas bij 400mm

              70-200L f:4 is een stop lichtsterker op 200mm, en de bouw en snelle focus van een L-lens
              Als je IS en 300mm kan missen absoluut te overwegen (deze lens ga je niet snel wegdoen, en zelfs dan krijg je een groot stuk van je geld terug)

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop telelens

                Ik gebruik de EF-s 55-250mm IS op mijn 40D, dit is een erg onderschatte lens.
                Redelijke snelle AF en scherp, enig nadeel is het meedraaiend frontelement.
                (Vroeger liep hier een draadje met foto's om aan te tonen hoe scherp dit lensje wel was.)

                Op mijn 5D gebruik ik de 70-200 f/4.0 IS USM en dat is een toplens, maar helaas boven het budget van TS.

                Volgens mij is de 55-250 IS (ik heb die ook op mijn 350D gebruikt in de tijd) de beste keus die TS kan maken voor zijn 350D en aansluitend op zijn 18-55.

                De 18-55 IS is trouwens een stuk scherper dan de oude 18-55.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop telelens

                  Ok, hier ben ik al heel wat mee.
                  Hierbij vroeg ik me af welk budget ik me voor ogen moet stellen om een telelens te kopen die ook bij minder licht goede prestaties geeft? Mijn budget kan mogelijk nog wat omhoog, vind het persoonlijk toch belangrijk dat ik goede kwaliteit koop waar ik toch echt lang mee kan werken.

                  Alvast bedankt.
                  Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                  You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop telelens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                    Ok, hier ben ik al heel wat mee.
                    Hierbij vroeg ik me af welk budget ik me voor ogen moet stellen om een telelens te kopen die ook bij minder licht goede prestaties geeft? Mijn budget kan mogelijk nog wat omhoog, vind het persoonlijk toch belangrijk dat ik goede kwaliteit koop waar ik toch echt lang mee kan werken.

                    Alvast bedankt.
                    Nieuw...tussen de 500(?) en 2000 euro. Wat je dan nodig hebt is een 70-200 f4 of f2.8...

                    De Canon 70-200 f4 blijkt daarin de beste budget optie te zijn...de Canon 70-200 f2.8 IS is de beste optie, maar zit wel aan de andere kant van de schaal.

                    Een goed alternatief kan de Sigma of Tamron variant zijn van de 70-200 f2.8 voor rond de 650 euro nieuw.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop telelens

                      Het is een Canon EF 70-200mm 4.0 USM geworden. Gekocht in Nederland, zijn daar toch veel goedkoper. En aangezien ik vaak in Nederland ben voor mijn vriendin, leek me dit toch handig. Is nu besteld, maandag of dinsdag gaat men vriendin hem halen en dan later uitproberen die handel .

                      Bedankt voor alle tips
                      Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                      You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                      Comment

                      Working...
                      X