Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe lens

    Hallo,

    Een maand of 2 geleden heb ik mij een nieuwe camera gekocht.
    Nikon D80 en 2dehands heb ik dan volgende lenzen gekocht:
    - AF-S Nikkor 18-70mm DX f:3,5-4,5G
    - AF Nikkor 70-300mm f:4-5,6G


    Omdat ik meestal modelfotografie beoefen zat ik te denken of dit geen goeie uitbreiding zou zijn voor mijn lenzen:

    AF-S DX VR Zoom-NIKKOR 55-200 mm 1:4-5,6 G IF-ED

    met de 70-300 kan ik niet veel aanvangen voor modelfotografie en mijn andere is eigenlijk maar een kitlens dus laat iets horen of dit een goeie aankoop zou zijn.

    alvast bedankt
    Nikon D300s

    \o/

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe lens

    Oorspronkelijk geplaatst door RobbyD Bekijk bericht
    Hallo,

    Een maand of 2 geleden heb ik mij een nieuwe camera gekocht.
    Nikon D80 en 2dehands heb ik dan volgende lenzen gekocht:
    - AF-S Nikkor 18-70mm DX f:3,5-4,5G
    - AF Nikkor 70-300mm f:4-5,6G


    Omdat ik meestal modelfotografie beoefen zat ik te denken of dit geen goeie uitbreiding zou zijn voor mijn lenzen:

    AF-S DX VR Zoom-NIKKOR 55-200 mm 1:4-5,6 G IF-ED

    met de 70-300 kan ik niet veel aanvangen voor modelfotografie en mijn andere is eigenlijk maar een kitlens dus laat iets horen of dit een goeie aankoop zou zijn.

    alvast bedankt
    Voor modelfotografie zou ik eerder investeren in een 85/1.8 en/of een 70-200/2.8.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe lens

      Waarom zou je niks kunnen aanvangen met de 70-300?
      Je doet modelfotografie, de lens moet niet snel zijn.
      Techniekje: Zoom in (300mm), stel scherp op de ogen, zoom uit (sluiter nog half ingedrukt), en druk de sluiter volledig in.
      Bij mij kwamen de plaatjes er dan vlijmscherp uit.
      Trouwens 70-200 is een super bereik voor modelfoto's, bij de 70-300 heb je 100mm extra

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe lens

        Oorspronkelijk geplaatst door RobbyD Bekijk bericht
        met de 70-300 kan ik niet veel aanvangen voor modelfotografie en mijn andere is eigenlijk maar een kitlens dus laat iets horen of dit een goeie aankoop zou zijn.
        Als je met de 70-300 niet veel zal kunnen aanvangen, dan zal je met de 55-200 niet veel meer kunnen doen want buiten de ene VR(wat je bij model fotografie met statief niet nodig hebt ) en 100mm extra op de andere, is er zo goed als geen verschil.
        Het voorstel van dleemans is veel beter of met een laag budget en toch goede resultaten zou je met een 50/1.8 kunnen proberen. Die zal een veel beter achtergrondvervaging geven als zowel de 55-200 en de 70-300 en kost nieuw niet veel meer dan €110.
        Ik heb zelfs de 50/1.4 tweede hands voor €130 op de kop kunnen tikken maar daar moet je toevallig op vallen want ze hadden er toen 3 te koop staan en die waren diezelfde al weg.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe lens

          Ik zie in een 55-200 geen echte meerwaarde voor jou.

          Zelf heb ik voor portretjes goede ervaringen met een 50mm F1.8. Kost maar 100 euro ofzo, en levert haarscherpe beeldjes af.

          Comment

          Working...
          X