Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens voor mijn canon 40D...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens voor mijn canon 40D...

    Hallo beste BD-ers,

    Misschien is de vraag al eens gesteld maar ik kan het niet terugvinden.
    Ik twijfel tussen een aankoop van twee lenzen met name...

    deze :
    Canon EF 70-300mm F:4.0-5.6 IS USM

    en deze :
    Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM

    Wat voor fotografie ik doe, da's nogal uiteenlopend, ik doe veel autorally's mee en dat combineer ik met foto's nemen. Ik ga regelmatig naar hondeshows en daarbij zou die L lens wel van toepassing zijn denk ik. Trouwfeesten van kerk tot feest, wedstrijden keur turnen... enz...

    Groot verschil tussen de twee lenzen is natuurlijk de prijs en de knappe kwaliteit van het glas bij de L lens... maar ik twijfel nog steeds. Met die 300 kan ik natuurlijk wel dichter geraken...En wanneer is die IS nu echt nodig ?

    HELP...

  • #2
    Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

    Het is een open deur, maar ik denk dat je beter de 70-200 2.8, al dan niet met IS kan aanschaffen voor jou soorten fotografie. Hondenshows, trouwfeesten, turnen: zaken waarbij je vaak lichtsterkte te kort komt.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

      Eigenlijk voor sport heb je geen IS nodig , maar het is wel handig als het erop zit wanneer je zelf met bevende handen zit en wat anders fotografeert dan sport.Zelfs op statief heb je geen IS nodig,ikzelf heb de 70/200 f/4L USM besteld zonder IS en reken op mijn vaste hand en goede weersomstandigheden en kon me de duurdere niet permitteren en vond de 70-300 met IS f/4-5.6 net niet de klasse hebben van een L objectief en op cropcamera zit je met je 200mm toch al aan 320mm en lees je toch goeie reviews over,als je het budget liggen hebt kan je natuurlijk voor die duurdere gaan.Al het gewicht eens bekeken van de 2.8 versie +- 1400gr waar het bij de 4 versie rond de 700 gr schommeld,ook iets om over na te denken of je zoveel gewicht wil meesleuren.
      Last edited by Bloatenaas; 28 februari 2010, 18:35.
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

        Ik heb nu een goed jaar de 70-200 met IS, een zeer scherpe lens, als je binnen wil fotograferen zonder flits zeker voor deze gaan wegens de f4. Ik kan hem niet meer missen, ook op de rally niet afgelopen weekend.
        Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

          Ikzelf heb nu een 70-300mm IS USM maar twijfel er aan om misschien een 70-200mm L USM ( zonder IS ) aan te kopen ... ( ofwel de 70-300 verkopen en dan kopen ofwel SAMEN gebruiken )
          Dus even deze thread volgen Zeer interessant voor me

          PS : Heb trouwens ook een 40D , dus nog interessanter
          Last edited by C.ust; 28 februari 2010, 20:39.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

            Tijdens een wedstrijd keur turnen heb je niet veel aan een f5,6 lens, meestal is er zelfs te weinig licht om met een f2,8 lens een aanvaardbare sluitertijd te krijgen.
            De AF van de 70-300 is ook wat trager dan die van de 70-200 lenzen van Canon (de Sigma is ook niet erg snel op een Canon).

            De 70-200 f4 L IS is scherper dan de 70-300, de AF is sneller, en bovendien blijft de maximale diafragma-opening f4 over het hele zoombereik. De beeldstabilisatie werkt ook heel erg goed, maar als je onderwerpen wil fotograferen met een korte sluitertijd, dan heb je daarmee geen voordeel.

            Voor indoor-sport is bijvoorbeeld een 85mm f1,8 een heel erg goede keuze, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om je te verplaatsen om de best mogelijke foto's te kunnen maken. Als je vanuit een vaste zitplaats moet fotograferen, dan zal je waarschijnlijk niet toekomen met een 85mm lens. Als dat het geval is, dan kan je toch beter kiezen voor een 70-200 f2,8.


            Fotograferen in moeilijke omstandigheden (weinig licht) vraagt toch meestal om een grotere investering als je een aanvaardbaar resultaat wil. Misschien kunnen we binnen een aantal jaren allemaal ruisvrije foto's maken op iso 12800, dan heb je geen lichtsterke lenzen meer nodig.
            Voor de fabrikanten is dat waarschijnlijk de grootste nachtmerrie, want dan krijgen ze hun dure objectieven niet meer verkocht (dan doe je indoor-sport en concertfotografie met kitlensjes).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

              Ik ben ook eigenaar van de 70-200L F4 IS USM, sinds een maand of 3.
              Wel, als je daar mee werkt, met zo'n L lens, dan besef je pas waarom die zoveel (voor een gewone werkmens toch) geld kost. Persoonlijk had ik ook liever de 2.8 versie gehad, maar 1500 Eur voor een lens, is niet te verantwoorden binnen mijn huishoudelijk budget.

              Hoe dan ook: Het is mijn allereerste L lens en het valt toch op hoe scherp de foto's zijn. De bouwkwaliteit ervan, je voelt gewoon dat je een heel degelijk te bedienen lens in je handen hebt. Het gebruiksgemak ervan : Eerst autofocus en daarna kan je manueel bijfocussen zonder de schakelaar te verzetten. Hét gemak van éénzelfde diafragma over de ganse lijn. Dwz. dat je je geen zorgen moet maken over het diafragma (dito lichtsterkte) als je in zoomt. De beeldstabilisator doet zijn werk ook goed, er is zelfs een mode voorzien om panning toe te staan, met stabilistatie enkel in de verticale richting.

              Kortom : Waar naar geld. Als je het budget hebt: Niet twijfelen.


              Andy
              Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

                Bedankt voor de reactie's mensen !

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

                  Toch nog 1 reactie als ik die 300mm lens zou kopen met een heel goede flits... dit zou dan toch ook betere resultaten moeten geven ? Of ... Men keuze ligt nu toch bij de L lens, ne mens moet toch kiezen hé

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

                    Misschien kunnen we binnen een aantal jaren allemaal ruisvrije foto's maken op iso 12800, dan heb je geen lichtsterke lenzen meer nodig.
                    Voor de fabrikanten is dat waarschijnlijk de grootste nachtmerrie, want dan krijgen ze hun dure objectieven niet meer verkocht
                    Daar zeg je wat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop lens voor mijn canon 40D...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Voor de fabrikanten is dat waarschijnlijk de grootste nachtmerrie, want dan krijgen ze hun dure objectieven niet meer verkocht (dan doe je indoor-sport en concertfotografie met kitlensjes).
                      Toch zal die dag er wellicht wel eens komen... maar niet na dat ze iets anders hebben om
                      onze spaarpotten mee open te breken.

                      Comment

                      Working...
                      X