Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300 lens, maar dewelke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-300 lens, maar dewelke?

    Hoi iedereen!

    Binnenkort ga ik op safari en om deze reden wil ik me een andere lens aanschaffen dan de standaarlenzen waarover ik momenteel beschik. Ik heb een Nikon d3100, een echt beginnertje dus

    Ik dacht dat een 70-300 misschien wel een goede keuze was?
    Maar dan komt het: dewelke? Er zijn zoveel nuances in de verkrijgbare types...
    Mijn vraag is: welke is het meest geschikt voor mijn toestel?
    -Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nikon
    -Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Nikon
    -Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED VR
    -Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG OS Nikon
    Of misschien: Nikkor AF-S 55-300mm 4.5-5.6 G DX-ED VR

    Of nog andere opties?

    Ik zie door de bomen het bos niet meer en door het bos evenmin de bomen

    Mijn excuses voor deze newbie-vraag!

  • #2
    Re: 70-300 lens, maar dewelke?

    De 3e.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: 70-300 lens, maar dewelke?

      Inderdaad de Nikon 70-300VR is de betere volgens mij....





      deze zijn met de 70-300VR getrokken...redelijk scherp lensje en de VR werkt echt goed.

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: 70-300 lens, maar dewelke?

        yep nikon versie zonder twijfel!

        heb dees ook en is super.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: 70-300 lens, maar dewelke?

          denk ook eens aan de Tamron 70-300 VC

          Is optisch net een tikkeltje beter dan de Nikon, en net wat beter gebouwd.

          Lees even na op photozone.de. Daar zijn ze alledrie net getest.

          Comment


          • #6
            Re: 70-300 lens, maar dewelke?

            +1

            Oorspronkelijk geplaatst door daxie Bekijk bericht
            denk ook eens aan de Tamron 70-300 VC

            Is optisch net een tikkeltje beter dan de Nikon, en net wat beter gebouwd.

            Lees even na op photozone.de. Daar zijn ze alledrie net getest.
            Al zijn er al wat mensen met problemen met deze lens... (foto's te donker enzo..) Hopelijk zijn dit maar enkele gevallen en geen productiefout in de lens.

            Sigma APO DG is in zijn prijsklasse (+- 200€) zeker ook niet slecht, maar ik denk dat buiten de Tamron niet veel kan tippen aan de Nikkor 70-300 mm VR in zijn prijsklasse.(+- 400€)
            Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
            - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

            Comment


            • #7
              Re: 70-300 lens, maar dewelke?

              Alvast erg bedankt!

              Ik had ook al van enkele mensen gehoord dat Tamron niet altijd zo goed is, daarom keek ik eerder naar sigma.

              Mag ik er van uitgaan dat jullie vinden dat dit type lens wel passend is voor wat ik er mee wil gaan doen?
              Ik weet dat er betere zoomlenzen zijn die echt ver kunnen, maar dat kan mijn studentenbudget niet aan

              Of zijn er nog andere en betere alternatieven?
              Ik dacht eerst aan een 18-250 omdat ik denk ik, na de safari, daar nog meer aan ga hebben... Of niet?
              Last edited by tingtingting; 26 mei 2011, 11:35. Reden: iets vergeten :)

              Comment


              • #8
                Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                Oorspronkelijk geplaatst door tingtingting Bekijk bericht
                Alvast erg bedankt!

                Ik had ook al van enkele mensen gehoord dat Tamron niet altijd zo goed is, daarom keek ik eerder naar sigma.

                Mag ik er van uitgaan dat jullie vinden dat dit type lens wel passend is voor wat ik er mee wil gaan doen?
                Ik weet dat er betere zoomlenzen zijn die echt ver kunnen, maar dat kan mijn studentenbudget niet aan

                Of zijn er nog andere en betere alternatieven?
                Ik dacht eerst aan een 18-250 omdat ik denk ik, na de safari, daar nog meer aan ga hebben... Of niet?
                Met een superzoom zul je altijd inboeten aan kwaliteit, akkoord het is handig dat je niet moet wisselen van lenzen maar aparte lenzen geven betere kwaliteit meestal. Ik ben ook nog steeds op zoek naar goeie ervaringen of positief advies over die Sigma's aangezien ik voor mijn Sony geen Nikkor kan aanschaffen. In jou geval denk ik dat de Nikkor 70-300 VR de beste keuze is, tenzij er hier nog mensen het tegendeel kunnen bewijzen
                Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                Comment


                • #9
                  Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                  er staat af en toe een tweedehandse nikon 70-300mm VR in de koopjes hoek...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                    Tweedehands vind ik deze: Nikon AF nikkor 70-300 ED f4,5-5,6 D
                    Is deze lens bruikbaar? (4 a 5 jr oud..)
                    Ik vind er niet erg veel uitgebreide specificaties van, terwijl je bij de 'nieuwste' vind dat er VR, AF en SWM op zit... Dus weet ik niet goed of die ED modellen even goed gaan werken?

                    Hopelijk heeft iemand hier antwoord op

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                      Die lens is de oude 70-300mm zonder VR...optisch is deze wel redelijk goed alleen mis je de VR enorm om uit de vrije hand te trekken....ik heb deze lens ook gehad. Maar de 70-300VR is wel wat stapjes hoger....ik zou als ik u was deze niet aankopen. Spaar verder voor één met wel VR...wat bij deze lens echt wel een must is.

                      Grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                        Bedankt!
                        Net wat ik moest weten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                          Oorspronkelijk geplaatst door tingtingting Bekijk bericht
                          Tweedehands vind ik deze: Nikon AF nikkor 70-300 ED f4,5-5,6 D
                          Is deze lens bruikbaar? (4 a 5 jr oud..)
                          Ik vind er niet erg veel uitgebreide specificaties van, terwijl je bij de 'nieuwste' vind dat er VR, AF en SWM op zit... Dus weet ik niet goed of die ED modellen even goed gaan werken?

                          Hopelijk heeft iemand hier antwoord op
                          Neen, deze is voor jou niet bruikbaar.
                          Dit is een oude AF-D lens zonder scherpstelmotor in de lens.
                          Aangezien jou fototoestel ook geen scherpstelmotor heeft kan je enkel AF-S lenzen gebruiken.

                          Om op je eerste vraag de antwoorden: De Nikon AF-S 70-300 VR is de beste keuze voor jou.



                          Oorspronkelijk geplaatst door tingtingting Bekijk bericht
                          Alvast erg bedankt!

                          Ik had ook al van enkele mensen gehoord dat Tamron niet altijd zo goed is, daarom keek ik eerder naar sigma.
                          (mede uit ervaring van in mijn Minolta periode) Tamron (was vroeger) is toch net iets beter in kwaliteitscontrole dan Sigma.
                          Ik weet nog dat wanneer we gingen shoppen naar een Sigma lens we er altijd 3 tot vier uitprobeerde en dan de beste meenamen.
                          De vroegere (befaamd voor hun kwaliteit) Minoltalenzen werden ook gebouwd in de Tamronfabriek.

                          Maar zoals steeds in een economische wereld, wanneer er veel vraag is en de productie wordt opgedreven dan dalen de kwaliteitcontroles.
                          Last edited by zunoel; 27 mei 2011, 07:08.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                            De mijne staat van vandaag te koop. Een super lens, maar heb hem te weinig gebruikt. Als je interesse hebt, laat maar iets weten.
                            Het gaat over de Nikkor AF-S 70-300mm IF VR, gekocht in juli 2009. Alles zit er nog bij (doos, lens cap, zonnekap, papieren)
                            Nikon D7000, een beginnende verzameling lenzen en flitsen

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-300 lens, maar dewelke?

                              je doet die lens weg? maar voor welke prijs?

                              Comment

                              Working...
                              X