Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d + welke lens ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d + welke lens ??

    Ik ben van plan één dezer dagen de canon 400d aan te schaffen. Ik zou echter het geld van de kitlens willen uitsparen om dit in een degelijker objectief te steken. Het moet standaardobjectief zijn waar ik als beginner mee kan starten.
    Het budget voor de lens is om en bij de 500 euro. Heeft er iemand een goed alternatief?
    Kan ik best naar een lens met beeldstabilisatie zien of eentje met een vast brandpunt over de hele lijn? Een combinatie van deze twee vind ik niet echt in mijn prijsklasse.

    Alvast bedankt !!
    Canon 30d + 28-135mm IS USM

  • #2
    Re: 400d + welke lens ??

    als je even vermeld waar je voorkeur naar uit gaat bij fotograferen, wordt het makkelijker een advies te geven.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 400d + welke lens ??

      Zie hier: http://forum.belgiumdigital.com/show...ght=Canon+400D

      Ik blijf bij mijn opmerking dat ik nog geen spijt heb van de Tamron 17-50 2.8.
      Lichtsterk genoeg voor algemeen gebruik, ideale instaplens, en je vindt ze overal voor prijzen tussen 400 en 500 EUR.

      Succes...

      D.
      Canon 50D, Tokina 11-16mm F2.8, Tamron 17-50mm F2.8, Canon 85mm F1.8, Canon 70-200mm F4L IS, 430EX

      Comment


      • #4
        Re: 400d + welke lens ??

        Ik blijf bij mijn opmerking dat ik nog geen spijt heb van de Tamron 17-50 2.8.
        Bedankt ... het is, denk ik zoiets waar ik naar om zoek ben.
        Zo had ik deze twee lenzen reeds opgemerkt:
        - Sigma AF 24 - 70 mm f/2.8 DG Macro Ex
        - Sigma 18 - 50 f/2.8 DC Ex

        Bij Tamron heb ik nog niet rondgekeken. Iemand ervaring met deze sigma objectieven? Of geen goede keuze?
        Canon 30d + 28-135mm IS USM

        Comment


        • #5
          Re: 400d + welke lens ??

          Zelf heb ik de sigma 18-50, ik gebruik deze best veel op 18 mm dus een lens die begint bij 24 mm zou voor mij niet echt een alternatief zijn.

          De sigma lens heb ik aangeschaft na veel goede reacties, doe maar eens een search op dit forum of andere forums.

          Als je op 18mm bij f2.8 foto's maakt kun je last krijgen van donkere hoeken op de foto... even naar f4 en dat probleem is ook weer weg. In situaties dat je 2.8 echt nodig hebt is het vaak zo donker dat donkere hoeken niet opvallen.

          De autofocus is lekker snel en stil in vergelijking tot de goedkope lensjes, een 17-40L zou nog veel rapper zijn.....

          Ik zou deze lens alleen inruilen voor die 17-55 2.8 van canon, maar dat is me de meerprijs niet waard.

          Comment


          • #6
            Re: 400d + welke lens ??

            Ben ook heel tevreden van de 18-50 EX DC.
            Meer reviews: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=193
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: 400d + welke lens ??

              Of de Canon 28-135 IS lijkt mij ook een leuke lens.
              Ook ideaal als allround lens en tervervanging van je kit lens.
              Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

              Comment


              • #8
                Re: 400d + welke lens ??

                Oorspronkelijk geplaatst door falerossi Bekijk bericht
                Of de Canon 28-135 IS lijkt mij ook een leuke lens.
                Ook ideaal als allround lens en tervervanging van je kit lens.
                Qua breedhoek is dit toch noppes hoor, loop maar even in de stad rond met maximaal 28mm , je gaat veel stichwerk hebben . Waarom niet starten met het kitlensje, koop je desnoods eentje tweedehands voor 50 euro, na verloop van tijd kun je nog steeds iets beters aanschaffen in de richting waar je meest mee werkt ... en dan verkoop je datzelfde kitlensje terug voor 50 euro
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: 400d + welke lens ??

                  De camera is ondertussen besteld. Ik kan daarnaast de canon EF 28 - 135 f3,5-5,6 IS USM voor een mooie prijs overnemen van een vriend.
                  Ik denk dat ik met dit materiaal wel kan starten.
                  Ik vind het idee van RDB zeker niet slecht maar ga eerst bekijken of ik nog voorlopig meer breedhoek nodig heb.

                  Welke accesoires raden jullie eventueel nog aan?
                  Battery grip? (Hoe lang doe je met de gewone batterij??)
                  Nog wat??

                  Alvast bedankt !
                  Canon 30d + 28-135mm IS USM

                  Comment

                  Working...
                  X