Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300 mm f/2.8 IS geprobeerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

    Ik heb vandaag in de tuin de kans gehad om een paar plaatjes te schieten met een 300 mm f/2.8 IS. De foto's zijn enkel gecropt, wat denken jullie er van?




    Nieuwe website

  • #2
    Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

    Oorspronkelijk geplaatst door remip
    De foto's zijn enkel gecropt, wat denken jullie er van?
    Vooreerst, proficiat met je nieuwe aanwinst !
    Maar wat bedoel je met "... zijn enkel wat gecropt". Zijn dit 100% crops ???
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
      Vooreerst, proficiat met je nieuwe aanwinst !
      Maar wat bedoel je met "... zijn enkel wat gecropt". Zijn dit 100% crops ???
      Greetz, Kariboe
      100% niet, maar er zal niet veel verschil op zitten, ik zat niet in een schuiltent of zoiets, en zo tam zijn ze nu ook weer niet.

      Mvg
      Remip
      Nieuwe website

      Comment


      • #4
        Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

        Oorspronkelijk geplaatst door remip
        100% niet, maar er zal niet veel verschil op zitten
        Een crop is als je enkel een uitsnede uit een foto doet zonder aanpassing aan de afmetingen, dus volgens mij bestaat er niet zoiets als een 85% crop ??

        Comment


        • #5
          Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

          Die merel is nu niet direct het meest dankbare onderwerp om een nieuwe lens op te proberen. De roodborst is goed scherp maar ik vind je DOF daar niet zo geslaagd met die F6.3. Ik zou de scherpte eens testen op een wijder diafragma zodat je kunt uitzoeken waar je ergens een mooie DOF krijgt met een aanvaardbare scherpte. Zo'n prime moet met één stopje toe toch al retescherp zijn ?
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan
            Die merel is nu niet direct het meest dankbare onderwerp om een nieuwe lens op te proberen. De roodborst is goed scherp maar ik vind je DOF daar niet zo geslaagd met die F6.3. Ik zou de scherpte eens testen op een wijder diafragma zodat je kunt uitzoeken waar je ergens een mooie DOF krijgt met een aanvaardbare scherpte. Zo'n prime moet met één stopje toe toch al retescherp zijn ?

            Volgens de exif zit er een 1,4x extender tussen (300 x 1,4 = 420mm), en dan zal je al wat scherpte verliezen. f6,3 is in dat geval net iets meer dan 1 stopje want het wordt met de extender een f4-lens (f5,6 zou dus 1 stop dichtgedraaid zijn).

            En als de getoonde foto's dan nog crops zijn, verlies je nog wat meer detail.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
              Een crop is als je enkel een uitsnede uit een foto doet zonder aanpassing aan de afmetingen, dus volgens mij bestaat er niet zoiets als een 85% crop ??
              Croppen = uitsnijden, je kan toch ook een klein stukje eraf snijden, daarom is het nog geen uitsnijding op 100% ware groote he?

              Comment


              • #8
                Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                [/COLOR]
                Volgens de exif zit er een 1,4x extender tussen (300 x 1,4 = 420mm), en dan zal je al wat scherpte verliezen. f6,3 is in dat geval net iets meer dan 1 stopje want het wordt met de extender een f4-lens (f5,6 zou dus 1 stop dichtgedraaid zijn).

                En als de getoonde foto's dan nog crops zijn, verlies je nog wat meer detail.
                Geen erg gehad in de exif. Ik ging er vanuit dat deze gewoon op 300mm genomen waren vermits TS spreekt van een lenstest.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                  [MOD] Het gaat hier eerder over het objectief dan over de foto's, vandaar verplaatsing naar Objectieven. In Fotodiscussie mag er enkel meer dan één foto indien deze hetzelfde onderwerp weergeeft. Lees de sticky's aub.
                  Willy
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                    Croppen = uitsnijden, je kan toch ook een klein stukje eraf snijden, daarom is het nog geen uitsnijding op 100% ware groote he?
                    maarten,

                    misschien is deze topic wat leesvoer voor de "crop"-definitions

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                      Bij deze de originele foto+ exif



                      Model : Canon EOS-1D Mark II N
                      DateTime : 2006:04:06 15:47:51
                      ExposureTime : 1/800Sec
                      FNumber : F7,1
                      ISOSpeedRatings : 400
                      Flash : Not fired(Compulsory)
                      FocalLength : 420,00(mm)
                      ExposureMode : Auto
                      WhiteBalance : Auto
                      SceneCaptureType : Standard
                      Quality : Super-Fine
                      Focal length of lens : 300(mm)
                      Color Tone : Normal
                      White Balance : Auto
                      Fn6.Shutter speed in Av mode : Auto
                      Nieuwe website

                      Comment


                      • #12
                        Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door mm
                        maarten,

                        misschien is deze topic wat leesvoer voor de "crop"-definitions

                        mm
                        Iedereen maakt van de definitie wat hij wilt. Als ik in photoshop een stuk uit een foto crop, maar niet 100% dan crop of snij ik toch nog steeds hé. Als ik nu inzoom tot 200% en dan een stuk uitsnij moet ik dan een ander woord gaan zoeken misschien?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 300 mm f/2.8 IS geprobeerd

                          off topic:Ik dacht dat je de vogeltjes niet meer mocht voederen

                          Comment

                          Working...
                          X