Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

    goedenavond,

    Ben al sinds 2 maand bezig om een 300 mm 2.8 vr te kopen, maar dit objectief
    is zeldzamer als radium, in elk geval in de benelux. Nu kom ik echter op Marktplaats een verkoper tegen die dit objectief uit Taiwan invoert. De garantie is dan niet geldig in nederland maar dat zou ik eigenlijk geen probleem vinden, Nikon lenzen zijn nogal degelijk en ik denk niet dat ik de garantie nodig zal hebben, ben in elk geval bereid dit ongemak in koop te nemen.
    Echter de volgende vraag is: als de lens na de garantieperiode defect zou raken zal Nikon Nederland deze dan ook willen repareren?

  • #2
    Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

    Waarom vraag je het niet aan Nikon Nederland?

    Comment


    • #3
      Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Waarom vraag je het niet aan Nikon Nederland?
      Dat is een goede vraag, ben dit ook van plan te doen. Maar ervaringen van
      forumleden zijn altijd welkom en nuttig.

      groet


      rrv

      Comment


      • #4
        Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

        Oorspronkelijk geplaatst door roemer Bekijk bericht
        goedenavond,

        Ben al sinds 2 maand bezig om een 300 mm 2.8 vr te kopen, maar dit objectief
        is zeldzamer als radium, in elk geval in de benelux. Nu kom ik echter op Marktplaats een verkoper tegen die dit objectief uit Taiwan invoert. De garantie is dan niet geldig in nederland maar dat zou ik eigenlijk geen probleem vinden, Nikon lenzen zijn nogal degelijk en ik denk niet dat ik de garantie nodig zal hebben, ben in elk geval bereid dit ongemak in koop te nemen.
        Echter de volgende vraag is: als de lens na de garantieperiode defect zou raken zal Nikon Nederland deze dan ook willen repareren?
        Hi Roemer,

        Vanwaar komt de info dat de garantie niet in NL geldt? De garantie op nikon lenzen (in tegenstelling tot bodies) is normaal gezien wereldwijd. Ik denk dat ik maar 1 lens in BE heb gekocht, rest in Azië bij aanschaf camera en tegenwoordig in de VS. Wereldwijd garantie staat erop (vandaar dat ik in de VS de VS uitvoering koop en niet de nog goedkopere grey market versie)...

        Comment


        • #5
          Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

          Oorspronkelijk geplaatst door roemer Bekijk bericht

          als de lens na de garantieperiode defect zou raken zal Nikon Nederland deze dan ook willen repareren?
          Natuurlijk zal men willen herstellen...je zal natuurlijk knap betalen...

          mvg,

          Roland

          Comment


          • #6
            Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Natuurlijk zal men willen herstellen...je zal natuurlijk knap betalen...

            mvg,

            Roland
            Precies of je anders, buiten garantie, niet knap zal moeten betalen.
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

              Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
              Hi Roemer,

              Vanwaar komt de info dat de garantie niet in NL geldt? De garantie op nikon lenzen (in tegenstelling tot bodies) is normaal gezien wereldwijd. Ik denk dat ik maar 1 lens in BE heb gekocht, rest in Azië bij aanschaf camera en tegenwoordig in de VS. Wereldwijd garantie staat erop (vandaar dat ik in de VS de VS uitvoering koop en niet de nog goedkopere grey market versie)...
              Van de leverancier(=de man die hiermee adverteert op Marktplaats)
              "De garantie loopt via mijn leverancier in Taiwan.
              Je zal hem dus op moeten sturen, ik kan je daarbij helpen dat is geen
              probleem.
              Nikon nederland zal hem niet accepteren voor garantie"

              Maar de vraag is voor wat mij betreft sinds vandaag een hypothetische want heb zonet mijn email gelezen en behold!!: een mail van Kamera express dat de lens weer beperkt op voorraad is, heb er direct een besteld, geen gezeur over garantie en reparatie meer! Na meer dan 3 maand wachten eindelijk een exemplaar van "glass of the gods" binnen handbereik.
              Last edited by roemer; 21 juli 2008, 17:28.

              Comment


              • #8
                Re: 300 mm 2.8 vr uit Taiwan?

                Oorspronkelijk geplaatst door roemer Bekijk bericht
                Van de leverancier(=de man die hiermee adverteert op Marktplaats)
                "De garantie loopt via mijn leverancier in Taiwan.
                Je zal hem dus op moeten sturen, ik kan je daarbij helpen dat is geen
                probleem.
                Nikon nederland zal hem niet accepteren voor garantie"

                Maar de vraag is voor wat mij betreft sinds vandaag een hypothetische want heb zonet mijn email gelezen en behold!!: een mail van Kamera express dat de lens weer beperkt op voorraad is, heb er direct een besteld, geen gezeur over garantie en reparatie meer! Na meer dan 3 maand wachten eindelijk een exemplaar van "glass of the gods" binnen handbereik.
                Gefeliciteerd Het is een regelrechte topper

                Comment

                Working...
                X