Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

    Mijn 28-70mm Nikon 2.8 heeft het begeven, autofocus werkt niet meer en de camera (D800) gaat in protectie ook op mijn D90 werkt ze niet meer.
    Ik stel mijn vragen als het nog de moeite is om ze te laten herstellen kosten zullen waarschijnlijk tussen de 400-500€ liggen.
    Een nieuwe 28-70mm 2.8 kost bij Nikon 1400€ een Sigma 699€
    Heeft iemand ervaring met deze sigmalens? , ze zal vooral voor studiowerk samen met de D800 gebruikt worden.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

    Is de Tamron 24-70 f/2.8 Di VC USD ook geen optie? Ik heb deze voor canon en ben er zeer tevreden van. Kost zo een 900 euro en komt met 5 jaar garantie.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

      Volgens de reviews is de Tamron beter dan de Sigma.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Mijn 28-70mm Nikon 2.8 heeft het begeven, autofocus werkt niet meer en de camera (D800) gaat in protectie ook op mijn D90 werkt ze niet meer.
        Ik stel mijn vragen als het nog de moeite is om ze te laten herstellen kosten zullen waarschijnlijk tussen de 400-500€ liggen.
        Een nieuwe 28-70mm 2.8 kost bij Nikon 1400€ een Sigma 699€
        Heeft iemand ervaring met deze sigmalens? , ze zal vooral voor studiowerk samen met de D800 gebruikt worden.
        Inderdaad, dit zal je een dikke 400€ kosten en bij Procirep allicht nog meer. De mijne is al een aantal weken in Japan voor dit fenomeen. Het gekende probleem dus.
        Een goeie tweedehandse Nikon 24-70mm 2.8 is wellicht een alternatief, maar ook vlug 1000€.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

          Volgens Photozone.de doet de Tamron het qua beeldkwaliteit even goed als de Nikon (op fullframe) de Sigma heel wat minden. De Tamzon is volgens dezelfde review ook de beterkoop (prijs/kwaliteit)

          Comment


          • #6
            Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

            Mijn 28-70 was ook dood op 2 bodies en die heb ik weer aan de praat gekregen door hem 20x of meer rond te draaien in de vatting. Deze tip ook op Fred Miranda gegeven en daar heeft ook gewerkt bij iemand.

            Kontaktjes waren voordien ook op allerlei manieren gereinigd.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

              Bedankt voor de info, misschien ga ik voor de tamron.
              Eens ik besloten heb om een nieuwe te kopen, ga ik hem toch eerst zelf open maken, je weet maar nooit.
              Hier staat heel duidelijk hoe de lens demonteren:

              Als het natuurlijk de tandwieltjes van de motor zijn die defect zijn is er nog weinig aan te doen, misschien zijn ergens nog spareparts te krijgen.
              De tip van hjanssen ga ik zeker proberen, soms werkt hij soms niet.
              Ik laat nog iets weten

              Nog wat aanvullende informatie:
              Rond focusafstand 10m loopt de autofocus ergens tegenaan, manueel er voorbij zetten stelt hij scherp en tot aan 10m stelt hij ook scherp. Ik denk dat ik hem volgende week zelf ga open maken.
              Manueel ronddraaien helpt niet. Manueel werkt hij ok.
              Last edited by Beertje2; 10 juli 2013, 08:53.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                De zoom van de sigma draait andersom. Vond ik vervelend.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                  de tamron is geen slechte keus, heb deze in canon vatting. Hou er rekening mee dat de focus iets trager is dan de nikon versie. Sport lukt wel maar je hebt wat meer missers.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                    Op een D800........ is er maar 1 goede keuze en dat is de Nikon, zonder twijfel.
                    Op zo een body ga je voor het het beste.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                      Uiteindelijk de lens toch open gemaakt, maar niet kunnen herstellen.





                      Er zit een hapering in de focusmotor, om die open te maken, moet de decodeer strip er af en die zit er op gelijmd, ik heb dus minimum een nieuwe decodeer strip nodig.
                      Uiteindelijk is de lens een 6-tal maal open en terug geassembleerd geweest (om ze telkens opnieuw te testen) , gaat redelijk vlot enkel het terugplaatsen van de diafragma bediening is een beetje kritisch.
                      De focusmotor laten herstellen kost 400€+BTW , vind ik niet de moeite voor een oude lens.
                      Als ik eens veel tijd heb probeer ik het nog eens opnieuw.

                      Heb ondertussen een nieuwe 24-70mm f2.8 besteld, morgen ga ik ze ophalen
                      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                        Als het natuurlijk de tandwieltjes van de motor zijn die defect zijn is er nog weinig aan te doen
                        Tandwieltjes in een AF-S

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24-70mm/2.8 Sigma of Nikon ?

                          Tandwieltjes in een AF-S
                          Inderdaad die zitten er niet in, ik vermoed dat het palletje waarmee de focusmotor het inwendige van de lens beweegt geplooid is en ergens hapert. Ik heb die lens 2de hands gekocht, toen had ze ook al problemen om op oneindig te focuseren bij 28mm, manueel net wel, autofocus soms net niet.
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                          Comment

                          Working...
                          X