Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

174,24 EUR voor het herstellen van ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 174,24 EUR voor het herstellen van ...

    ... een HSM mechanisme bij een Sigma 50mm f/1.4, is dat niet wat veel?
    Ik kreeg een mail dat mijn lens terug was uit herstelling bij Sigma en als bijlage de factuur met te betalen 99,24 EUR.
    Ik had als 75 EUR. voorschot moeten betalen, dus dacht ik nog 24,24 EUR te moeten betalen.

    Ik ga mijn lens afhalen en krijg daar een andere rekening voorgeschoteld, ééntje van 174,24 EUR en daaraan gehecht een kopie van de herstelling uitgevoerd bij Sigma maar daar staat geen bedrag op vermeld.
    Ik voel me precies in het kruis genomen, eerst een factuur van 99,24 EUR voor herstelling, dan een factuur van 174,24 EUR met aangehecht een kopie van factuur van Sigma zonder bedrag.
    Welke factuur is hier nu juist en hoe ik daar achter komen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

    Verbeter mij als ik mis ben, maar ik dacht dat je voor die prijs een nieuwe lens hebt?
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
      Verbeter mij als ik mis ben, maar ik dacht dat je voor die prijs een nieuwe lens hebt?
      tja, niet de sigma 50mm 1.4 hé
      wat niet wil zeggen dat er twijfel over een factuur zou mogen bestaan...
      hadden ze een bestek opgemaakt of de prijs in mail gestuurd??
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

        Een voorschot moet altijd met de factuur verrekend worden, dus voor u betaalt, om een gespecificeerde rekening vragen en indien niet zo daar het voorschot vanaf trekken.

        Comment


        • #5
          Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

          Als Sigma u een factuur voor de herstelling stuurt dan is dit bindend, ga met de factuur naar de fotozaak en vraag hem uitleg over het verschil tussen de u toegestuurde factuur en de aangerekende kost.
          Hopelijk heeft hij er een goeie uitleg voor.

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            tja, niet de sigma 50mm 1.4 hé
            wat niet wil zeggen dat er twijfel over een factuur zou mogen bestaan...
            hadden ze een bestek opgemaakt of de prijs in mail gestuurd??
            Ze zouden mij constant op de hoogte houden van de stand van zaken per email.
            Nooit geen mail met de stand van zaken gekregen en had ik na één maand niet gevraagd hoe het nu eindelijk zat dan wist ik waarschijnlijk nog altijd van niets.

            Maar waarom eerst een factuur per mail met een totaal te betalen bedrag van 99,24 EUR en zonder verdere uitleg.
            Bij het afhalen een andere factuur van 174,24 EUR plus aangehecht een KOPIE zonder bedrag van Sigma?
            Ik ga toch maar eens contact opnemen met hun hersteldienst en met Sigma Benelux.
            Ben ik het kruis genomen dan laat ik dat hier weten.
            Zulke praktijken mogen/moeten kundig gemaakt worden.
            Eén ding staat al vast, bij hen koop ik niks meer!
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

              174,24 -/- 75 is toch 99,24. dus die factuur die er bij zat is dan toch voor het restant dat je nog moest betalen?
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                174,24 -/- 75 is toch 99,24. dus die factuur die er bij zat is dan toch voor het restant dat je nog moest betalen?
                Zover was ik ook al gekomen.
                Maar waarom staat er geen bedrag op de factuur van Sigma?

                PS: Het zou me niets verwonderen dat hun winkel in België en deze in Nederland plots niet meer bestaan en dat beide winkels onder de naam van Ringfoto Nederland BV (België NV) verder gaan.
                Last edited by Red Falcon; 8 september 2014, 20:15.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                  [QUOTE=Red Falcon;4196284]Zover was ik ook al gekomen.
                  Maar waarom staat er geen bedrag op de factuur van Sigma?

                  Die vraag is door jvdk natuurlijk niet zo eenvoudig te beantwoorden

                  Comment


                  • #10
                    Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                    Natuurlijk niet, dit kan alleen Sigma Benelux.
                    Maar ik vermoed dat ze niet eens zullen reageren op mijn email.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                      174,24 -/- 75 is toch 99,24. dus die factuur die er bij zat is dan toch voor het restant dat je nog moest betalen?
                      Ja, maar er zijn 2 interpretatie mogelijk:
                      1: de factuur is 99.24 en TS heeft al 75 betaald. Winkel veegt bedrag op kopie uit en zegt dat het 174.24 is waarvan reeds 75 betaald
                      2: sigma heeft de 75 euro reeds verrekend en blijft nog 99.24 te betalen.

                      Vandaar de vragen:
                      - staat er op de factuur van sigma iets over dat voorschot? Zo ja, dan klopt het dat 174.24 het totaalbedrag is. Indien niet dan is er iets aan de hand.
                      - waarom is die kopie zonder prijs? Hoeft geen probleem te zijn, kan bvb enkel dienen als overzict van wat er gebeurd is.
                      - waarom stuurt sigma een factuur naar TS als de lens via de winkel naar sigma gestuurd is? Wie moet je dan betalen?

                      Begrijp maar al te goed dat TS hier het fijne wil van weten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                        De hoogte van de prijs van die herstelling lijkt me niet te betwisten. De winkel zal waarschijnlijk ook een behandelingskost aanrekenen of zelfs winst nemen op de herstelling. En dan gaat die winkel natuurlijk dat bedrag op het factuur van sigma niet aan jou tonen. Bij een camera laat men ook niet de groothandelsprijzen zien aan de klant. Waarschijnlijk zal je, als je zelf de afhandeling rechtstreeks met Sigma doet, goedkoper af zijn, maar dan moet je ook zelf het geloop en gebel doen.
                        Als de lens niet meer in garantie is lijkt me dat normaal te zijn. Ze moeten er tenslotte ook een mannetje op zetten om dat werk voor je te doen.
                        Als die nog wel in garantie is zou je sowieso niets moeten betalen.

                        En uiteindelijk is de factuur van sigma waarschijnlijk aan de betreffende winkel gestuurd. Niet aan jou persoonlijk, want jij bent niet degene die de aanvraag tot herstelling deed.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                          Toen ik vaststelde dat mijn lens stuk was heb ik Sigma Benelux een mail gestuurd met de simpele vraag wat mij te doen stond.
                          Ik heb nooit een antwoord gekregen.
                          Op hun factuur staat als verzendadres Foto X straatnaam en PM76.. naam stad.
                          Factuur adres is foto Y straatnaam en DD19.. naam stad.
                          Dat zijn dus twee verschillende winkels en twee totaal verschillende adressen, en op de kopie van die factuur is heel goed te zien dat de rest is afgedekt met een blanco wit blad.
                          Al wat er nog te lezen is dat het om mijn lens gaat (serienummer)
                          rep.101 (reparatie code waarschijnlijk) en Focus-mechanisme hersteld.
                          Er is dus geen sprake van vervanging nog van verdere garantie.
                          Dit zijn in mijn ogen nog geen half afgewerkte overeenkomsten.
                          Men had me ook beloofd om mij per email op de hoogte te houden tijdens de herstelling.
                          Ik heb in het geheel niets ontvangen en had ik zelf niet om mijn lens gevraagd dan lag deze waarschijnlijk nog ergens in Den Ham (adres winkelier) stof te vergaren.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                            Het fameuze konijn en Sigma, elkaar waard, meer zal ik daar niet over zeggen....

                            Comment


                            • #15
                              Re: 174,24 EUR voor het herstellen van ...

                              Den Ham en Turnhout, dat verklaart alles: daar is een haas een konijn.

                              Comment

                              Working...
                              X