Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

17-40 4L defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 17-40 4L defect?

    ik heb nu al enkele maanden een 17-40 van canon en tot nu toe heel tevreden van mijn lens, maar toch heb ik af en toe rare foto's
    op de 2000 foto's die ik op reis heb getrokken zaten er een 10-tal tussen met schandalig veel chromatische abberatie (met schandalig bedoel ik echt wel heeeel dikke blauwe randen aan witte onderwerpen en hoewel ze goed scherpgesteld is,hangt er een rare zweem over de foto)
    ik vind het spijtig dat ik hier geen voorbeeld kan tonen omdat ze ondertussen allemaal al verwijderd zijn, omdat ze niet echt om aan te zien waren,laat staan af te drukken. en er weer een trekken daar kan ik nog lang op proberen want ik weet niet wanneer het juist gebeurt.
    ook al zijn het er enkele,het kan wel knap lastig zijn zoals het mij net voorgevallen is dat het een groepsfoto was waarvan ik nu dus geen deftige heb.
    heeft iemand dit ook gehad en een eventuele oplossing?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: 17-40 4L defect?

    Spijtig dat je ze niet meer hebt. De 17-40 L is blijkbaar wel gekend om behoorlijk wat uitgesproken CA te hebben.. (bron: Photozone 17-40L Review).

    Probeer eens om een foto te maken waar er opnieuw zoveel CA te zien is. En post deze dan met de bijhorende EXIF, misschien dat iemand dan wel kan uitmaken of het al dan niet buitensporig is voor deze lens.

    Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment

    Working...
    X