Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Yerseke, 23-03-2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SD Yerseke, 23-03-2013

    vergeet ook je verrenkijker niet mee te nemen.
    fotograferen is leuk maar (verre)kijken ook.
    Corien en ik hebben er zeker zin in, weer of geen weer.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #32
      Re: SD Yerseke, 23-03-2013

      ik heb nog ergens mijn kaki thermisch ondergoed liggen, geloof ik
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #33
        Re: SD Yerseke, 23-03-2013

        Het gaat van kwaad naar erger mensen, denk dat de weergoden echt wel hun guurste dag van de week op ons gaan loslaten.

        Wees dus goed voorbereid wanneer jullie zaterdag aan boord komen. Kleed jullie warm genoeg aan, wind- en waterdicht is de boodschap!!!!
        Zorg ook voor de nodige bescherming van het fotomateriaal, het zal geen hele dag regenen maar wees voorbereid op een plotse bui.
        Warme schoenen/winterlaarzen met een goede antislip zijn zeker aan te raden, naaldhakken en mooie design schoenen zijn zaterdag misschien wel elegant en chique maar verder totaal nutteloos op de boot.
        Spreekt voor zich dat handschoenen, sjaal en muts niet mogen ontbreken op het "ik ga naar Yerseke en neem mee ... lijstje".

        Het zal dus ook koud worden met maar 4°C en de gure oosterwind zal het er niet aangenamer op maken, de gevoelstemperatuur zal daardoor gevoelig kouder liggen.
        We krijgen de Oosterschelde zaterdag op een heel andere manier voorgeschoteld dan ik had gehoopt, de weergoden hebben beslist dat we het soms harde schippersleven aan den lijve zullen mogen ervaren.

        Net de schipper ook nog even aan de lijn gehad en ben toch weer een beetje gerust gesteld, hij is natuurlijk al wat meer gewoon dan een kort winterprikje op de Oosterschelde.
        De boot ligt volledig klaar om ons zaterdag te ontvangen, de achtersteven is volledig wind en waterdicht gemaakt, de verwarmde achtersteven en de kajuit bieden voldoende plaats zodat iedereen zich lekker zal kunnen opwarmen.
        Zij zullen er alles aan doen om het ons zaterdag zo comfortabel mogelijk te maken.
        Deze weersomstandigheden vragen natuurlijk ook om een beetje begrip van jullie zijde, dit is echt niet waar wij op gehoopt hadden maar we maken er het beste van.
        Het zal een dagje Oosterschelde worden wat ons nog lang zal bijblijven, daar zijn we toch al zeker van .

        Tot zaterdag in Yerseke!!!
        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

        Comment


        • #34
          Re: SD Yerseke, 23-03-2013

          Ach,

          Dan kunnen we ook eens een ijbreker aan het werk zien op de Oosterschelde
          BD'ers kunnen tegen een stootje ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #35
            Re: SD Yerseke, 23-03-2013

            Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht

            Het zal een dagje Oosterschelde worden wat ons nog lang zal bijblijven, daar zijn we toch al zeker van .

            Tot zaterdag in Yerseke!!!
            Tot Zaterdag.
            Daarna gaan we dan straffe verhalen aan onze kleinkinderen kunnen vertellen.
            Over ijsberen, ijsbrekers en andere heldhaftige verhalen.
            Last edited by Skitch; 21 maart 2013, 18:30.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #36
              Re: SD Yerseke, 23-03-2013

              Och Edje,

              Laat het niet aan je hart komen, misschien zal het allemaal nog wel meevallen.
              Gisteren een 6-tal uurtjes in de sneeuwregen gewerkt bij een temperatuur van +/- 0 graden en
              vandaag even mogen genieten van een klein zonnetje in de namiddag bij +/- 5 graden.

              Wat het zaterdag precies zal worden, dat zien we dan wel en passen gewoon onze kledij wat aan.
              En voor zover ik weet kunnen we wat schuilen op z'on bootje.

              Voor degenen die interresse hebben en het is in de ochtend toch goed of redelijk goed weer, of de zon komt eventjes piepen
              tussen de wolken dan kan je genieten van een prachtige zonsopkomst met zicht over de Antwerpse haven.
              Ikzelf zal er alvast zijn bij het krieken van de dag als er niets tussenkomt.
              Onderstaande foto is gemaakt van op de pier. (net boven de G van Google earth op het kaartje dat Edje gepost heeft)



              grote versie : http://www.zeissimages.com/showphoto.php?photoid=26417 (doorklikken om in't groot te bekijken)

              Tot zaterdag,

              Comment


              • #37
                Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                Bwa, in Yerseke zal het allemaal nog wel mee zitten hoor, 't is enkel wanneer we het water op gaan. EUh, die warme soep 's middags, is dat wanneer we het water op zijn of indien we nog in de rustige haven liggen ?
                Misschien een kleine tip. Die plastieken overtrekjasjes voor de wandelaar (bijna weggooi) van een paar euro kunnen wonder doen. Ze zijn van waterdicht plastiek en dat betekent dat ook wind er niet door kan, water ook niet, allee, als dat niet van van onderen naar boven komt. En groot is het niet om mee te nemen. Ik ga er morgen eentje halen in de Doe-het-zelf. Kwalitatief niet echt sterk, maar wel voldoende voor de hele dag SD.
                Ik raad ook iedereen aan een grote plastieken PMD-zak of dergelijke mee te brengen. Kan handig zijn om de rugzak integraal erin te steken. Woelig water, misschien niet of wel, maar met regen op een boot op zee, heb je zowiezo zoutwater en dat kunnen we missen als kiespijn.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #38
                  Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                  Goeie tip en goeie tip.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #39
                    Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                    de batterijen aan het opladen.
                    extra trui in de koffer.
                    regenkleding en een stel warme wanten gaan ook mee.
                    dus ik hoop wel op koud en slecht weer.
                    wat mooie plaatjes zal opleveren.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                      Oorspronkelijk geplaatst door Edje C Bekijk bericht

                      Spreekt voor zich dat handschoenen, sjaal en muts niet mogen ontbreken op het "ik ga naar Yerseke en neem mee ... lijstje".
                      Ik vind het sowieso belangrijk van 'goed gemutst' te zijn

                      Och, en met al die warme persoonljkheden van BD, kan dat geen probleem zijn.

                      De Marie-Louise danst op en neer
                      Ze gaat dwars door de woeste orkaan
                      En de huilende wind gaat weer wild tekeer
                      Maar de Marie-Louise zal nooit vergaan
                      tadadadidada......


                      Ik heb er al zin in se mannekes
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #41
                        Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        ...........

                        Ik heb er al zin in se mannekes
                        en zo kan het gaan..
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          Dat is pas een originele carwash...
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #43
                            Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                            Euh, ik heb nu al een plastieken regenscherm (wegwerp) ...
                            Zeker de accu's 100% opladen. Met deze dergelijke lage temperaturen is het vermogen stukken lager dan geschat. Reken ook dat deze die in de rugzak zitten, bibberen en niet graag hun normale capaciteit willen aanleveren
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #44
                              Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                              Ben ondertussen aangekomen in Yerseke. Buiten waait er momenteel een flinke oosterwind en dat het koud is moet ik jullie niet vertellen natuurlijk. Morgen nog wat sneeuwbuien erbij en we gaan een echte ijsdag tegemoet. De boot is tiptop in orde gebracht, jullie mogen echt wel op een warme ontvangst rekenen. Wind en waterdicht, het verwarmde achterdek en de gezellige kajuit staan voor jullie klaar. De crew heeft alles uit de kast gehaald om het jullie zo aangenaam mogelijk te maken. Slaapwel en wees voorzichtig op de weg met het naar hier rijden. Tot morgen!!!

                              Grtjs,
                              Edje C
                              Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                              Comment


                              • #45
                                Re: SD Yerseke, 23-03-2013

                                OK
                                tot morgen
                                merci
                                en ik kruip er ook vroeg in...
                                ik probeer...
                                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                                Comment

                                Working...
                                X