Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

    Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
    James, de wegbeschrijving naar Crèvecoeur vind je dacht ik in de pdf van Annevoie ook terug.
    Neen,
    dat was een verrassing, remember ?

    Comment


    • #32
      Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

      Wel, normaal rijd ik dus ook, maar moest je 't niet vinden:

      In Yvoir de Maas oversteken, dan richting Dinant aanhouden, op een bepaald moment zie je op je rechterkant een pijl "Bouvignes", die volg je, je blijft de straat (de enige ) volgen, boven zie je dan op je rechterkant een pijl "ruïnes de crêvecoeur", dat baantje sla je in, en dan is 't goed kijken om de parking te ontwaren op je rechterkant.

      Opmerking: rechtover de kerk zie je ook een pijl naar de ruïnes, dit is te voet te doen, tegen de helling op. Een vermoeiende maar mooie wandeling, neem in dat geval wel een lantaarn mee als je 's nachts nog terug naar beneden wil.

      Comment


      • #33
        Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

        Hallo,

        Moest er nog een plaatsje zijn, had ik graag meegegaan.
        Ik vertrek van rond Leuven en als er iemand wat vervoer nodig heeft, kan deze altijd mee.
        Rudi
        Fuji XT-4 en wat glas
        Web: Flickr

        Comment


        • #34
          Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

          Rudi toegevoegd.

          Aangezien we toch al meer deelnemers hebben dan verwacht ga ik eerstdaags deze wandeling toch al eens verkennen. Met meer dan 10 man "op avontuur" is toch minder handig dan met een klein groepje, dus ik ga de haalbaarheid toch al eens proberen inschatten. (En wellicht van de gelegenheid profiteren om nog wat Appelbocq in te slaan )

          Comment


          • #35
            Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            Er staan ons nog enkele mooie albummekes te wachten
            Doet gij nen "tour du Sud" of zo
            En dan komt Bergerac er nog bij!

            Comment


            • #36
              Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

              OPGELET: wie niet graag lange tekstjes leest: helemaal onderaan staat wat je ZEKER moet meebrengen!!
              ------------------------------------------
              Oeaarde landgenoten,
              mijn vrouw en ik, en James(71) hebben deze tocht heden verkend. Ter info:

              - In het begin van de tocht is er wat stevig stijgwerk bij, en verder op de tocht toch ook nog het nodige geklauter. De mooie landschappen waarmee we beloond worden zijn al die moeite waard. Als je meewil, vraag je dan wel af of je denkt het aan te kunnen. In het ergste geval kunnen zij die niet meer meekunnen ergens onderweg in een horeca-etablissement achtergelaten worden en proberen om met het openbaar vervoer naar Yvoir terug te geraken.
              - De staat van de spoorwegbeddingen: vaak overgroeid, meestal wel met een smal pad met grove keien ernaast. Slechts één stuk is echt onbegaanbaar maar daar kunnen we rond. De begroeiing bestaat uit braam- en andere bessen, frambozen, mooie bloempjes maar ook uit brandnetels, distels en vooral veel doornstruiken.
              - Op het laatste gedeelte van het traject rijdt - zoals ik al wist - een treintje voor de toeristen. Dit kan - mits wat kijken naar de rijtijden van die trein - prachtige plaatjes opleveren van stoomlocs die uit tunnels komen. Enig kijken naar de tijdstabellen is daar wel nodig zodat je niet - zoals wij - moet gaan springen voor een onverwachts aankomende locomotief
              - Er zijn slechts een paar mogelijkheden tot eten en drinken onderweg. Ze hebben wel allemaal de overheerlijke Appelbocq
              - Het toeristentreintje kunnen we nemen als we ten laatste om 14H30 in Dorinne zijn. Anders moeten we dit helaas overslaan (we geraken dan niet meer terug), maar men kan dit ten allen tijde zelf nog eens gaan doen.
              ------------------------------
              MEEBRENGEN:
              - STEVIGE schoenen (oneffen paden, soms glibberig!)
              - VOLDOENDE drinken (ca 1l per persoon is een minimum!)
              - een kleine K.W. o.i.d.
              - een LANGE broek (veel doornstruiken onderweg)
              - eventueel een HOOFDDEKSEL (zelfde reden, 't zijn hoge struiken)
              - eventueel T-shirt met lange mouwen als je geen schrammen wil
              - een ZAKLAMP voor de tunnels. Onontbeerlijk!
              - eventueel voor in de auto: een extra t-shirt, paar losse schoenen, paar extra kousen... want er zal gezweet worden!

              Comment


              • #37
                Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                Hehe, dit belooft weer gesleur te worden.
                Nu eerst nog 'n trektochtje organiseren naar A.S. Adventure

                't Zal super worden Stefaan. (welke bakken bier breng je mee )
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #38
                  Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                  Ik heb twee getuigen die kunnen staven dat er niet te veel gedronken werd op deze verkenning
                  Zorg maar voor goeie schoenen want als het een beetje geregend heeft de dagen ervoor kan het zijn dat je tot over je hielen in de prut staat als je niet uitkijkt... (foto's van de verkenning volgen )

                  Comment


                  • #39
                    Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                    Je maakt ons nog nieuwsgieriger met je beschrijving dus van afhaken geen sprake.

                    grt, otof

                    Comment


                    • #40
                      Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                      al een voorproevertje: http://forum.belgiumdigital.com/show...33#post1465133

                      Oh ja, nog iets: qua lenzen: er staan veel mooie bloemetjes in die spoorbermen, dus macro zit er zeker wel in; mooie landschapjes heb je ook genoeg dus iets groothoekig, en eventueel een telelens voor aanstomende treinen...
                      Een statief is niet echt nodig (tenzij voor de echte macro-superfanaten)

                      Comment


                      • #41
                        Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        Ik heb twee getuigen die kunnen staven dat er niet te veel gedronken werd op deze verkenning
                        Tiens, had je nu niet gezegd dat ge dat zwijggeld had overgeschreven?

                        Comment


                        • #42
                          Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                          [off topic]

                          mijn vrouw en ik
                          Proficiat Stefaan, en mag ik weten van wanneer ?


                          [/on topic]
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #43
                            Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Proficiat Stefaan, en mag ik weten van wanneer ?
                            Dat zal nog een paar jaartjes duren maar we bekvechten al als een getrouwd koppel Daarbij, ik reken op u om de trouwfoto's te komen nemen

                            Comment


                            • #44
                              Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                              Deze SD komt ook weer met rasse schreden naderbij, ik hoop op goed weer (dan kan je echt wel zalige foto's maken).

                              Nogmaals voor de goede orde: bekijk ZEKER het lijstje met wat je moet meenemen, anders kan je heel wat fysiek ongemak te lijden hebben. Breng zeker een PICNIC mee.
                              Qua eten zijn er twee mogelijkheden, afhankelijk van ons tempo: ofwel dat oude station dat reeds eerder vermeld werd, ofwel (als we niet te laat zijn) het Ile d'Yvoir, recht tegenover het station (onze eindbestemming). We zien ter plaatse wel.

                              Comment


                              • #45
                                Re: SD lange wandeling langs oude spoorwegen op 21 juli (ca 20km!) - Yvoir

                                Ja lap!!! 'k Zal er dan toch niet kunnen bij zijn. Schrijf mij maar uit.
                                't Zal voor 'n ander keer zijn.

                                Amuseert ulle allesinds maar goed, en drinkt en schiet er ene voor mij. 'k Zal al beginnen duimen voor goed weer.
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

                                Comment

                                Working...
                                X