Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 De macro SD 14 juli 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

    Gras staat niet giga-hoog dus uw lage statief zal voldoen (en de groep is zeer aardig, ze gaan met plezier u even een hoger exemplaar lenen als dat nodig is)! Flits heeft niemand nodig gehad de 7de, tussenringen kan een troef zijn maar ik had ook enkel mijn 100mm en ben daar zowat mee vergroeid en die voldeed prima! Vergeet je afstandsbediening of draadonspanner niet en extra battrij indien je veel liveview gebruikt!

    Tipje - neem wat te drinken mee voor tussendoor, voor de rest volstaat je goede humeur!

    Er zijn enkele druppels gevallen maar zeker niet genoeg om het regen te noemen de 7de, ik had mijn lowpro met regenbescherming bij maar gezien dat het eigenlijk onnodig gesleep was, denk volgende week een rugzakje met plastic-tas erin mee te nemen met drankje in enz.

    MVG - Son
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #17
      Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

      Hallo

      Ik kan er helaas niet bijzijn zaterdag, een goede vriend wordt zaterdag begraven.
      Maar de volgende staat ook op mijn agenda, ik zal dan wel de schade inhalen.

      Groetjes

      Luc
      http://lvbfoto.jimdo.com/

      Comment


      • #18
        Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

        Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
        Ik ben eigenlijk geïnteresseerd naar welk materiaal er zoal meegenomen wordt naar zo'n macro SD.

        Ik heb zelf de canon 100mm macro, die gaat uiteraard zeker mee.
        Verder heb ik een set tussenringen en een canon 430 EX flitser waarover ik twijfel of ik deze zou meenemen?
        Ik heb een hama mini traveler statief wat heel licht is, maar de maximale hoogte is 117 cm. Is dit op deze locatie voldoende denken jullie,
        of zijn de grassen/.. daar hoger en is het dus beter een (zwaarder) hoger statief mee te nemen?

        Wat doen jullie verder voor de regen? Zorgen jullie voor iets van bescherming (plastieken zak of dergelijke)? (rugzak heeft een hoes, maar om bij 'lichte' regen toch verder te fotograferen of?
        Ben, als je nog een ander statief hebt en je kan het meebrengen, doen, je kan het altijd in de koffer van mijn auto leggen, ook een schaartje meebrengen, een stuk karton overtrokken met alu. folie, en vr de regen kan je ook gewoon zo'n wit boodschappen tasje meebrengen of zo'n plastiek douche haarkapje (wat meestal in de hotelkamers ligt) kan je altijd vlug over je toestel trekken ingeval van enkele druppels.
        en verder zoals Son schrijft een rugzak met regenbescherming, ik neem toch vr alle zekerheid mijn Lowpro met regenbescherming mee.
        Over twee jaar hebben wij een serieuze regenbui gehad.
        Schoeisel dat tegen de regen kan, misschien nogal drassig vanwege de vele regenval.
        Last edited by IngridVD; 9 juli 2012, 18:49.
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #19
          Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

          hey macro vrienden
          zoals jullie zien zit het weer tegen deze keer en wordt deze SD afgelast



          heeft geen nut dat jullie van ver moeten komen om in de regen te staan.

          de meesten van jullie staan nog op voor en van de 2 komende SD dagen

          dus treffen we ons dan weer

          tot later hé

          groetjes liliane
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #20
            Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

            Lilianne,

            Ik heb net gereageerd op PM Ik had het wel al zien afkomen ...

            Jammer maar helaas ... Hopelijk een volgende keer meer geluk

            Stefan.
            Canon EOS 6D + Canon EF 24-105 F4L, Canon EF 50mm 1.8, Tamron SP AF 2.8 Macro, Speedlight 430EXII
            You don't take a photograph. You make it - Ansel Adams

            Comment


            • #21
              Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

              Ik wist het ook al ... voelde de bui al lang hangen Rotzomer ook
              Sardi51 en ik en LMfoto staan d'er niet meer op, ik hoop dat dirk het logistiek nog ergens kan inpassen voor een tweede ...
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #22
                Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                Tegen het weer kunnen we niet op...
                Geen man overboord, er volgen nog macro SD's van Lilibie

                Comment


                • #23
                  Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                  Liliane,
                  heb de PM gelezen en ook antwoord gestuurd.
                  Er hadden wonderen moeten gebeuren dat het zou omkeren dit pokke weer.

                  Ook naar Spice, als het vr jou géén probleem is en hij kan zich vrijmaken mag hij 5 augustus meerijden.
                  Er volgen nog SD-kes hé.
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #24
                    Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                    Toch jammer hé dat rotweer en ook o zo jammer voor Liliane die al die moeite doet om zoiets tot in de puntjes voor te bereiden

                    Hopelijk hebben we een volgende keer meer geluk hé
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #25
                      Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                      Had het erg graag eens meegedaan maar het weer gooit roet in het eten.
                      Heel jammer dat ik bij de volgende SD's niet thuis ben.

                      Toch bedankt voor alle moeite die hierin is gestoken en dan leer ik jullie maar op een andere SD kennen he.
                      Veel plezier en hopelijk goed weer aan iedereen die de volgende macro SD's nog meedoet!

                      Comment


                      • #26
                        Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                        ik was er wel niet bij ,maar verdorie toch dat rotweer ,vind het spijtig voor jullie allemaal en ook voor Liliane die daar heel veel tijd en energie heeft ingestoken ,wat een rotzomer
                        voordeel Liliane : je mag wat langer uitslapen

                        Comment


                        • #27
                          Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          ik was er wel niet bij ,maar verdorie toch dat rotweer ,vind het spijtig voor jullie allemaal en ook voor Liliane die daar heel veel tijd en energie heeft ingestoken ,wat een rotzomer
                          voordeel Liliane : je mag wat langer uitslapen
                          kon het niet laten om rond zes uur toch nog eens naar buiten te kijken of ik de goede beslissing genomen had
                          en ja hoor, regen die stroomde uit de lucht
                          de dochter dan maar naar haar werk gebracht anders was ze echt door en door nat geweest
                          en terug in mijn bedje gekropen
                          nu is het iets droger maar maar de donkere gejaagde lucht zegt meer dan genoeg
                          dus is het de juiste beslissing geweest om deze SD niet te laten door gaan

                          en niet wakker liggen van al dat werk wat ik er insteek he patrick
                          ik doe dit met alle plezier als ik zie hoe de groep met mekaar omgaat
                          allen de zelfde passie
                          en dat is voor mij voldoende om er mee door te gaan
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #28
                            Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                            Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                            kon het niet laten om rond zes uur toch nog eens naar buiten te kijken of ik de goede beslissing genomen had
                            en ja hoor, regen die stroomde uit de lucht
                            de dochter dan maar naar haar werk gebracht anders was ze echt door en door nat geweest
                            en terug in mijn bedje gekropen
                            nu is het iets droger maar maar de donkere gejaagde lucht zegt meer dan genoeg
                            dus is het de juiste beslissing geweest om deze SD niet te laten door gaan

                            en niet wakker liggen van al dat werk wat ik er insteek he patrick
                            ik doe dit met alle plezier als ik zie hoe de groep met mekaar omgaat
                            allen de zelfde passie
                            en dat is voor mij voldoende om er mee door te gaan
                            Wat ben je toch een schatje , jammer voor vandaag maar des te meer kunnen we weer uitkijken naar de 28ste .

                            Groetjes,
                            EdjeC
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                              Ik baalde ook hoor, heb een beeld in mijn hoofd dat ik wil maken, eerder een standpunt ... Hopelijk 5/8 ...
                              Webstek in opbouw

                              Comment


                              • #30
                                Re: 2 De macro SD 14 juli 2012

                                was ook het eerste dat ik om 5u30 deed buiten kijken, en ja water met bakken en dan maar terug nr de lakenstraat tot 8 u
                                hopelijk beter op 5/8
                                groetjes Ingrid

                                Comment

                                Working...
                                X