Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

    Dit kan gemakkelijk 10 tot 20 minuten duren vooraleer je lenzen terug 'helder' zijn, alles hangt af van de vochtigheid en temperatuur verschil.
    Groeten,
    Ludo

    Comment


    • #32
      Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

      Na de wandeling hebben we ongeveer een uur "pauze" om iets te gaan drinken bvb (zie programma in eerste post). Ik veronderstel dat we dat niet op een terras buiten gaan doen
      't Is dan wel even te wandelen tot aan de grot (goeie 10 minuten, ik ga binnenkort eens verkennen en timen), maar als de toestellen dan in de rugzakken kunnen blijven... of als er bvb iemand met een auto met het materiaal naar de grot rijdt... of als we iets vroeger naar ginder vertrekken en in het gebouwtje kunnen wachten op onze gids... dan is dat probleem hopelijk ook van de baan.

      Comment


      • #33
        Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

        Misschien een handige handhaardroger ? Desnoods afspreken in de grot met uitbater of we daar even den elektriek mogen gebruiken ?
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #34
          Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
          Misschien een handige handhaardroger ? Desnoods afspreken in de grot met uitbater of we daar even den elektriek mogen gebruiken ?
          Lijkt me niet echt verstandig zo een snelle opwarming van je lenzen en je camera? ivm vervorming

          Gr. X.

          Comment


          • #35
            Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

            Het volstaat hem als blazer te gebruiken hoor. Ik heb dat al meermaals gedaan en dat lukt heel goed. Door het blazen van lucht krijg je immers een snellere temperatuursaanpassing.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #36
              Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              (dat hebben we al een keer meegemaakt in Sint-Truiden, eind vorig jaar)
              En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke...


              seppuku.

              Comment


              • #37
                Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke...


                seppuku.
                En ws in Burgers Bush ook wel

                Gr. X.

                Comment


                • #38
                  Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                  Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                  En in de grot op de SD in Valkenburg, en in op de SD in de Vlindertuin in Knokke...


                  seppuku.
                  In Valkenburg was ik er zelf niet bij, maar in de vlindertuin duurde het toch een half uurtje vooralleer het mogelijk werd om foto's te maken.


                  Een haardroger is volgens mij geen probleem om de spullen wat op te warmen, zolang je die niet vlakbij het fotomateriaal houdt. Op de afstand waarbij je jezelf niet verbrandt zal je de camera en lenzen ook niet stukmaken.

                  Als we na de pauze alle spullen even in de fototas laten zitten, dan zal het ook wel meevallen met de condensvorming.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                    Alleen zal het met meerdere haardrogers moeten gebeuren want gezien de grootte van de groep is de laatste al gewoon opgewarmd als die aan de beurt is

                    Gr. X.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                      OK dit lijkt een reëel probleem. Ik stel voor dat ikzelf of een vrijwilliger het materiaal naar de grot brengt met de auto, zodat het van de warmte van de taverne naar de verwarmde onthaalruimte aan de grot wordt gevoerd in een verwarmde auto... Goed voor iedereen? (Evt kan materiaal dat dan op de wandeling niet gebruikt wordt al in de auto gelegd worden om het gezeul te beperken).

                      20 fotorugzakken hmmmm wie weet ben ik dan plots verdwenen met auto en al tegen dat jullie aan de grot zijn

                      Iedereen heeft toch een naamkaartje aan z'n rugzak hangen?


                      A propos, als de inschrijvingen blijven komen aan het tempo van één man per dag ga ik een tweede groep maken die een "omgekeerd" programma doet, wandeling 2 (de "lange") om 10h, om 14h rondleiding aan de grot, en dan de korte wandeling daarna. Ik veronderstel dat niet iedereen naar Bouvignes meegaat...

                      Comment


                      • #41
                        Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                        Eveneens interesse in deze SD, en in een carpoolplekje . Ik kan wel purlut oppikken om dan bij Cahor in Steendorp af te spreken (om de tussenstops te verminderen)

                        Greetz

                        Sam Jae

                        Comment


                        • #42
                          Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                          Hallo!
                          Je staat erbij en je kan mee met mij... ik laat je tijdig weten hoe het dan concreet geregeld wordt ivm de carpool... ofwel komt cahor naar mij en pik ik jou en purlut op in Dendermonde om dan via Asse naar BXL te rijden, ofwel komen jullie vanuit D'monde nog naar Sombeke (Waasmunster) en nemen we in Temse de N16->A12. Dat hangt ervan af of er nog mensen meemoeten.

                          mvg,
                          Stefaan.

                          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          ACHTUNG: 11 en 12 november ben ik uithuizig, dus kan ik niet reageren op pm of berichten hier.
                          Last edited by vanslycken; 10 november 2006, 17:35.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                            Hoi,

                            Ook intresse, onder voorbehoud van het weer natuurlijk ...

                            Eventueel nog 2 à 3 plaatsjes vrij op de achterbank van de wagen, vanuit Wemmel.

                            Greetz
                            Krims@nline - A memory in the raw

                            Comment


                            • #44
                              Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                              Ik heb zeker intersse!
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • #45
                                Re: 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

                                Dinant lijk me heel interessant voor een SD. Mij mag je inschrijven.
                                Mijn vrouw komt ook mee. 2 personen dus.
                                Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
                                Onderwaterset: Canon Powershot G15, Ikelite behuizing, INON S-2000 flits.

                                Comment

                                Working...
                                X