Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard 11 juli 2020 SD Beese Bergen (datum in overleg verplaatst)

Omdat de Algemene Leden op 4 juli gepland is, heb ik in overleg met enkele belangstellenden de datum voor de SD in de Beekse Bergen verplaatst naar 11 juli. Bij de Beekse Bergen dient van te voreneen toegangsbewijs te worden gekocht en de geplande inkomtijd te worden vastgelegd, daarna is toegang de gehele dag geregeld. Ook leden met een abonnement op de Beekse Beregen dienen zelf de inkomtijd te reserveren. Een aantal zaken momenteel nog niet functioneel, zoals de bus- en boot-safari. Per 1 juli zou die situatie kunnen veranderen. De wandelsafari kent eenrichtingsverkeer (goed te doen en er zij n ook shortcuts om stukken van de route te herhalen. De horeca is halverwege de route geopend met zeer ruime afstand. Het kan zijn dat er maatregelen per 1 juli versoepeld worden maar dat zien we tegen die tijd wel.

We maken gebruik van de mogelijkheid om tussen 9.30 en 10.00 binnen te gaan. De vraag is of we na afloop iets te eten moeten plannen. Wil je deelnemen, stuur me dan een berichtje met

1 Nickname
    2 naam
    3 telefoonnummer
    4 aantal personen
    5 wens om wel of niet iets te eten te regelen na afloop (einde voorzien rond 16.30)

Deelnemers:

1 bernyby (2 personen)
    2 mutley69
    3 jeevanhoof
    4 EtienneVdH (2 personen)
    5 Newfy
    6 JePe
    7 ALDL
    Laatst gewijzigd door Spanjaart; 10 juli 2020 om 11:09
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Standaard Re: 4 juli 2020 SD Beese Bergen

ok tof, dit park staat reeds geruime tijd op mijn verlanglijstje, dus
    1 bernyby
    2 Bernard Riga & Josiane De Backer
    3 +32478463745
    4 Twee personen
    5 ok voor een maaltijd alvorens terug huiswaarts te keren...

helaas, Rob, die dag hebben we al de (virtuele) Algemene Vergadering voor de vzw-leden...
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn fotoblog, fujiblog, favorieten en galleries

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
    helaas, Rob, die dag hebben we al de (virtuele) Algemene Vergadering voor de vzw-leden...
    René,
    Gezien de ALV in gesloten kring gebeurt en in feite blijf-in-uw-kot video-vergadering is, stel ik me toch de vraag waarom dit op de zaterdagvoormiddag moet om 10.30 ?
    Het initiatief is lovenswaardig, maar persoonlijk zou ik dat eerder 's avonds houden.

Rob, indien ik mee kan weet ik nog niet. Eerst overleggen en de voor- en tegens afwegen.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Wim, we hebben het 'ideale' moment voor die sessie vooraf uitgebreid intern besproken.

In de praktijk kwam het erop neer dat er altijd wel voor elke dag van de week pro's en cons te vinden waren...
    We zijn dan maar teruggevallen op het 'gebruikelijke' moment voor een AV.

Noteer dat je niet thuis aan je PC moet zitten om me te volgen, via tablet of smartphone kan het van overal (zolang er WiFi of 4G is).
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn fotoblog, fujiblog, favorieten en galleries

Het eenrichtingsverkeer is misschien nogal beperkend voor een fotograaf, ik kijk ook nog even de kat uit de boom en denk eerder om in september eens terug te gaan als er wat meer toegelaten is.
    Toch bedankt voor het initiatief Rob.

Groetjes

Peter

Ikzelf ga ook mogen passen voor deze beekse bergen begin juli. Met veel spijt in 't hart - uiteraard.

Wat ik jammer vind is dat ik al maanden geleden datum heb voorgesteld en geen verzoek heb gekregen voor een alternatieve datum. Helpt het als we het een week later organiseren? Het eenrichtingsverkeer heeft mij bij eerste bezoek niet gehinderd om mooie foto’s te maken, ook is het gezien de regels rustiger in het oark.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Wij als Belgen weten ook nog niet lang wanneer we de grens terug over mochten.

Een week vroeger zou voor mij beter uitkomen

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Voor mij is 11 juli een prima datum - de examens op 't werk zijn dan door. Dus ik kom zeker af!

Rob,

Dus je mag/kan niet zomaar rondlopen in het park ?
    Moet je in groep blijven ?
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Standaard Re: 11 juli 2020 SD Beese Bergen (datum in overleg verplaatst)

Iedereen mag rondlopen! En soms kom je elkaar tegen. We spreken in ieder geval een tijd af voor de lunch om ervaringen uit te wisselen.

Mij mag je alvast inschrijven.
    Ik stuur pm.
    Eten mag nadien

Mvg

Aangezien het park tot 19.00 open is stel ik voor om aan het eind van de dag in het park iets te eten.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Ik zie dat Wock Garden ook terug open is,
    misschien ook een idee, was steeds prima ?

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Voor mij is een kleine hap nadien in 't park een prima voorstel - daar zitten we buiten.

Lees de maatregelen mbt. de wok - dat valt wat tegen... De wok is enkel binnen en met ventilatie - dus moet men zo'n maatregelen nemen, het kan gewoon niet anders.
    https://wokgarden.nl/extra-maatregelen/

Dus ik volg Rob - al hoop ik natuurlijk dat we de volgende meeting - wel naar de Wok kunnen gaan...

Zoals Ivo opmerkt, het concept is aangepast, dus prijs is exclusief drank en maaltijden worden aan de tafel gebracht... Maar het staat een ieder vrij om daar te gaan eten mits plaats.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Ik heb nog enkele kortingkaarten liggen inclusief een bakje troost en kan mij morgen vrijmaken
    dus ik zal er bij zijn.
    Ik heb reeds gereserveerd om in het tijdsslot ts 9u30 en 10u binnen te mogen.

Ben er een 2tal weken geleden geweest en geen enkele ginder ondervonden van het eenrichtingsverkeer.
    Er zijn terug enkele interessante dingen te zien. Baby gorilla, 2 pasgeboren chimps en 2 pasgeboren Hyena's die net
    voor het eerst uit hun hol kwamen piepen, Kleine Okapi, enz.

Tot morgen,

Groetjes,

Dirk

P.S. wegens de gekende veiligheidsmaatregelen kan ik geen carpool aanbieden vanuit Oost-Vlaanderen

Bij deze wensen we Rob te bedanken voor de 12e SD in de Beekse Bergen. Het deed deugd na de lockdown.
    Nu eerst mijn schijven opruimen - want het wordt tijd m'n hoofdmachine z'n ssd staat een beetje aan de volle kant. Ik wil daarop nooit tot 90% gaan.
    Dus de enkele beelden die we gaan selecteren - zullen nog even op zich laten wachten, want we gaan ook de scrubbing eerst doorvoeren van de raid-volumes.

Zitten we al aan de 12e SD in Beekse Bergen?
    Amaai, wat gaat de tijd toch snel. Ooit gestart daar met een Canon Powershot pro1

Is er toevallig iemand die iets speciaals heeft opgemerkt bij de welpen van de Hyena's en er foto's of film van heeft?
    Mariska (hoofdverzorgster van de roofdieren) kwam mij enkele vragen stellen en vroeg of ik filmopnames kon maken
    van de welpen op grote mm'ers, maar ik heb de welpen niet kunnen waarnemen.

Groetjes,

Dirk

Ondertussen is het probleem bij de Hyena's opgelost.

Er was iemand die melding had gemaakt over een probleem bij 1 van de 2 welpen bij de Hyena's maar
    de verzorgers hadden zelfs nog niets kunnen vaststellen vandaar Mariska vroeg of ik post kon gaan vatten
    bij de Hyena's om een filmpje te maken zodat ze dit dan kan laten zien aan de dierenarts en er al of niet
    moet worden ingegrepen. Ikzelf heb de welpen niet gezien.

Deze morgen kreeg ik bericht van Mariska dat de verzorging ondertussen is gebeurd bij 1 van de welpen.
    Het beestje heeft een zwaar verstuikt pootje. Dus, dit komt wel in orde.

Groetjes,

Dirk

@Dirk: nu begrijp ik waarom je bij elk bezoek gratis koffie krijgt!
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Soortgelijke discussies

1. Thema voor juni-juli 2020: een zomer als geen andere
    Door LesC in forum Challenge-of-the-Month
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 1 juni 2020, 09:02
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 14 december 2019, 15:52
  3. 15 juli - 25 juli 2006 - Gentsefeesten - Gent (B)
    Door 2Compute in forum Waarheen vandaag?
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 27 juli 2006, 16:03
  4. SD Leeuwarden 6 juli! Final update 4 juli
    Door jamonadap in forum Algemeen
    Reacties: 160
    Laatste bericht: 6 juli 2003, 07:28

Regels voor berichten