Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wildcamera aldi medion md 87755, vraag instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wildcamera aldi medion md 87755, vraag instellingen

    Beste

    Ik heb een wildcamera aangekocht bij de aldi om eens iets anders uit te proberen en een goedkope wildcamera uit te testen.
    Hij maakt succesvol foto's, maar ik heb moeite met de juiste instellingen te vinden.
    Doel is dat hij 's nachts in de omgeving van het kippenhok opnames maakt als er iets voorbij komt.

    Laatste 2 nachten bedroegen elk maar 7 foto's op hetzelfde moment en tijdstip.
    Alleen laatste nacht is er een egel op te zien... Blijkbaar neemt hij niet meer op na die opnames.

    Ik zou graag hebben dat hij blijft foto's maken nadat hij een dier gezien heeft, als er nog een ander zou passeren, in plaats van te stoppen.
    Iedere nacht komen daar katten en muizen voorbij, het is dus niet dat er daar niets meer langs de sensor komt...

    Mijn vragen over de instellingen zijn:
    In het boekje staat: 1. "De in testmodus gemaakte instellingen gelden alleen in de testmodus en niet bij gebruik in AAN-modus." Kan ik dus bij gebruik van de observatiemodus -aan- , niets zelf instellen?
    2. Moet ik dan "aan-modus" enkel gebruiken met de tijdschakelaar? 3. Maar indien ja, hoe voorkom ik dat hij constant opneemt ook al is er in geen uren niets te zien?


    Is er iemand bekend met het gebruik van wildcamera's?
    Zou u mij alstublieft wat advies kunnen geven hierin?

    Met vriendelijke groeten

    Mellinda

  • #2
    Re: wildcamera aldi medion md 87755, vraag instellingen

    Ik heb zo’n camera maar een oud model. Ik kan niet van buiten precieze antwoorden geven, maar wel het principe. Er bestaan twee modi van detectie:
    1) Via de IR-sensor.
    2) Tijdschakelaar.

    Ik gebruik de IR-sensor met de gevoeligheid op maximum. Zo kan je katten, muizen, konijnen, kippen… detecteren.
    De modus tijdschakelaar is alleen nuttig om dieren met koudbloed te kunnen fotograferen zoals slangen… want die kunnen de IR-sensor niet activeren.

    PS: ik heb deze camera in de zolder staan en in de zomer krijg ik soms niet-gewenste foto’s ingeschakeld door de temperatuur maar niet door een aanwezigheid. Bij mij is het ingesteld voor snap shots en video-opnames.
    Met mijn oud model heb ik de LEDs voor de verlichting met een folie plastic gedempt want anders krijg ik overbelichting.
    Je moet ook voor de positie van de camera zorgen (juist richten).

    Comment

    Working...
    X