Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk beeldformaat is het beste bij D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk beeldformaat is het beste bij D70?

    Ik weet dat het hoogste beeldformaat het beste is, dus dat graag niet als antwoord.

    Ik ga 15 dagen naar turkye dus dat worden veel fotos.
    Ik ben beperkt met een 512 en eem 256 geheugenkaartje.

    Dus in bepaalde gevallen (zoals gezinskiekjes bij het zwembad) hoef voor mij niet persé in de hoogste kwaliteit.
    Nu is mijn vraag:

    Wat is het beste alternatief?
    ipv. Large + Fine.

    Large + Basic of Medium + Normaal.

    In beide gevallen is de foto ongeveer 650kb

    Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    In principe heb je meer aan een hoge resolutie om detail te bewaren dan aan een lage compressiegraad. Verder houdt je met een hogere resolutie ook meer ruimte om eventueel nog wat te snijden achteraf. Hoge resolutie met grotere compressie, dat vertaalt naar "Large + Basic" denk ik?

    Comment


    • #3
      Fijne vakantie Sambal!

      Wat ook helpt is om in Turkije wat extra geheugen te kopen. Dan hoef je je hier niet druk om te maken, en het scheelt ook nog wat betreft prijs. Wel oppassen voor nep CF-jes.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        ik kan niet meer dan Joost gelijk geven.
        Ikzelf werk ook veel in Large + Normal, Basic gebruik ik zoveel niet omdat je dan toch al met een grote compressie zit.
        Als je zeker bent dat je bepaalde foto's niet groter dan formaat 10*15 wil afdrukken kan je natuurlijk ook naar Medium + Normal gaan.
        Dat is tenminste mijn bescheiden mening.
        mvg,
        Geronimo
        www.geronimosite.net

        Comment


        • #5
          Zelf kies ik Large + Normal. Dit geeft voor mij alvast de beste kwaliteit inzake resolutie en toch gaat er niet teveel verloren kwestie comprimeren. Als het idd geen te belangrijke foto is kan je nog afzwakken tot Large + BAsic.

          Goede reis en we wachten op het resultaat.

          mvg,
          Marc
          Groetjes,

          Marc & Nicole

          Comment


          • #6
            Originally posted by jijsambalbij
            Ik weet dat het hoogste beeldformaat het beste is, dus dat graag niet als antwoord.

            Ik ga 15 dagen naar turkye dus dat worden veel fotos.
            Ik ben beperkt met een 512 en eem 256 geheugenkaartje.

            Dus in bepaalde gevallen (zoals gezinskiekjes bij het zwembad) hoef voor mij niet persé in de hoogste kwaliteit.
            Nu is mijn vraag:

            Wat is het beste alternatief?
            ipv. Large + Fine.

            Large + Basic of Medium + Normaal.

            In beide gevallen is de foto ongeveer 650kb

            Groeten Sambal

            Een beperking qua aantal CF kaartjes is geen geldig excuus om in mindere kwaliteit te gaan werken.
            Er zijn oplossingen zoals extra kaartjes kopen of externe Backup zoals Xdrive.

            my2cents.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Een beperking qua aantal CF kaartjes is geen geldig excuus om in mindere kwaliteit te gaan werken.
              Er zijn oplossingen zoals extra kaartjes kopen of externe Backup zoals Xdrive.

              my2cents.
              Jij denkt zeker dat iedereen het geld voor het oprapen heeft.
              Trouwens de vraag was niet om een andere mogelijkheid van stokkage, maar welke instellingen hij het beste zou kiezen.
              mvg,
              Geronimo
              www.geronimosite.net

              Comment


              • #8
                Eerlijk gezegd ik volg digipics hier 100%.

                Waarom een toestel alla D70 kopen om er dan niet volop gebruik van te maken. En het is nu toch niet dat gezien het bedrag dat je uitgeeft voor D70 + lenzen dat je dan op eigenlijk iets belangrijkers moet beginnen besparen en dat is het medium waarop je foto's maakt.

                Je kocht vroeger toch ook geen analoog toptoestel om dan te zeggen meer dan 1 filmpje maak ik niet want anders kosten de ontwikkelingskosten mij teveel?

                Comment


                • #9
                  Natuurlijk is het jammer dat je om die reden niet de maximum kwaliteit uit je toestel haalt. Maar het kan toch zijn dat iemand na de aankoop van een toestel met eventueel lenzen, eerst nog wat moet sparen aleer hij nog extra opslagcapaciteit kan bijkopen.
                  Als iedereen het maximum uit zijn toestel wil halen, moeten we alleen in RAW-formaat werken, en dat doet ook niet iedereen.
                  Hij kan toch simpelweg switchen tussen de formaten. Vele foto's van vacantie worden toch niet groter afgedrukt dan 10x15, en wil je landschappen of iets anders fotograferen, dan kan je nog overschakelen naar een betere kwaliteit.
                  Je zegt dat je volop gebruik moet maken van je toestel, wel, de mogelijkheid om op hetzelfde kaartje in verschillende formaten op te slaan is ook zo'n mogelijkheid. Dan kan je ook zeggen dat je je toestel niet volledig benut, want die keuze hebben ze toch niet zomaar in de menu voorzien.
                  mvg,
                  Geronimo
                  www.geronimosite.net

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Geronimo
                    Een beperking qua aantal CF kaartjes is geen geldig excuus om in mindere kwaliteit te gaan werken.
                    Er zijn oplossingen zoals extra kaartjes kopen of externe Backup zoals Xdrive.

                    my2cents.
                    Jij denkt zeker dat iedereen het geld voor het oprapen heeft.
                    Trouwens de vraag was niet om een andere mogelijkheid van stokkage, maar welke instellingen hij het beste zou kiezen.


                    Der is een spreekwoord "Als men over de hond kan, kan men ook over de staart"

                    Dus blijf ik bij mijn mening, zeker wanneer het hier over opnames gaat op een lokatie waar je ni zo direct weer naartoe kan!

                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11

                      Dus blijf ik bij mijn mening, zeker wanneer het hier over opnames gaat op een lokatie waar je ni zo direct weer naartoe kan!
                      Ik begrijp je wel en deel je mening hier wel in.
                      Maar daarmee heeft Sambal nog geen antwoord op zijn vraag
                      En die was:
                      Wat is het beste alternatief?
                      ipv. Large + Fine.
                      Large + Basic of Medium + Normaal.

                      Dus hij laat wel duidelijk merken dat de optie om geheugen bij te kopen niet voorhanden is om welke reden dan ook.
                      mvg,
                      Geronimo
                      www.geronimosite.net

                      Comment

                      Working...
                      X