Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterdruppel machine project

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: waterdruppel machine project

    Heel mooi en knap gedaan. Leuk die mix van de techniek en improvisatie met de voorhanden materialen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #17
      Re: waterdruppel machine project

      Amai, superknap en wat een leuk resultaat (ben wat jaloers )

      Comment


      • #18
        Re: waterdruppel machine project

        Kleine variatie gemaakt.

        Er kunnen nu ook servo's gestuurd worden zodat het maken van een val mogelijk is.
        Hiermee kunnen objecten losgelaten worden om in het water te laten vallen.



        Het resultaat:



        Koen

        Comment


        • #19
          Re: waterdruppel machine project

          Super !
          Is me wel niet geheel duidelijk welk stuurbordje je nu eigenlijk gebruikt, waar te koop, hoe programmeren ... ?

          Je kan ook es proberen met meer viskeuze vloeistoffen (olie..., vermoedelijk is dat de verkeerde richting...) of net minder (vb petroleum), of je moet je water verwarmen...

          Resultaten zijn in elk geval schitterend! Proficiat!
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #20
            Re: waterdruppel machine project

            Het bordje dat gebruikt wordt is het Arduino Leonardo bordje. Google maar eens op arduino. Je vindt deze bordjes op ebay, Honkong voor weinig geld.
            Het programmeren gebeurd via de software van Arduino. Dit is een programmeertaal gebaseerd op C.

            Koen

            Comment


            • #21
              Re: waterdruppel machine project

              Prachtig!

              Hebben jullie al een idee of en hoe plannen en software beschikbaar gemaakt gaan worden?

              Bruno
              Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
              Mijn fotosite: www.verschaeren.org
              Mijn website: www.computerhersteller.be

              Comment


              • #22
                Re: waterdruppel machine project

                Indien interesse stuur maar een pm.

                Ik heb er geen probleem mee om de plannen (er valt niet veel te plannen is meer kabeltjes aansluiten/solderen) en/of software te delen.

                Koen

                Comment


                • #23
                  Re: waterdruppel machine project

                  Heel knap werk en verslavend blijkbaar.

                  Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                  Comment


                  • #24
                    Re: waterdruppel machine project

                    Amai, knap project van jullie hoor met schitterende resultaten !!

                    Mvg john
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #25
                      Re: waterdruppel machine project

                      voor de geïnteresseerden wat meer informatie over de setup / software

                      water drop splash high speed photography trigger arduino

                      Comment


                      • #26
                        Re: waterdruppel machine project

                        Mijn respect dat je dit wil delen. Dikke Eens op pensioen ga ik hier in verder, tot dan zullen het zweetdruppels zijn.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #27
                          Re: waterdruppel machine project

                          +1
                          Wou dat ik de tijd kon vrijmaken om hier dieper op in te gaan...

                          D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

                          Comment


                          • #28
                            Re: waterdruppel machine project

                            Nou dit is nu eens echt interresant. Deze thread ga ik zeker volgen. Kben als eens even gaan google'n voor die arduino, en heb een vriend aangesproken om me te helpen. Hij is recentelijk gestart met een cursus elektronica, en zit zo en project ook wel zitten...

                            Comment


                            • #29
                              Re: waterdruppel machine project

                              Bedankt dat je dit wil delen!
                              E.e.a. is me nog niet helemaal duidelijk zoals connectie van de camera/flits aan jouw "toestel", zal dat proberen uitvlooien maar zal nog wat tijd over gaan vrees ik.
                              Hoedanook chique dat je dit deelt! Merci.
                              Luc
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                              Comment


                              • #30
                                Re: waterdruppel machine project

                                Even kort voor diegenen die interesse hebben voor arduino in combinatie met fotografie:

                                Google op arduino + high speed photography - je gaat wat mogen lezen. Begin eenvoudig. Bekijk projecten zoals camera axe en photoduino - en veel zal u sneller duidelijker worden. Er staan ook eenvoudigere voorbeelden on-line met hardware-schema's en code.

                                Op zich kan je uit heel veel voorbeelden stukken code lenen - en zo je camera gaan aansluiten. De ene kan via IR, en anders via de remote-kabel-ingangen - hier is ook weer het internet uw beste vriend - vaak volstaan van die chinese kabeltjes, of een IR-led (en wat lib's die je via google kan vinden)...

                                Een microcontroller programmeren wordt een stuk eenvoudiger door heel die omgeving. Er zijn er die later die omgeving die arduino biedt laten voor wat het is en op de microcontroller zelf gaan schrijven. Dat is efficienter maar wat meer werk.
                                Wie een klein beetje programmeer-ervaring heeft kan snel met de arduino aan de slag (werkt op linux,windows en apple-toestanden - wel geschreven in java).

                                Er bestaan zowel voor arduino als raspberry pi veel add-ons die u het werk wat eenvoudiger kunnen maken - gewoon opprikken - docs nalezen, library's laden, en experimenteren.

                                Comment

                                Working...
                                X